Anchete

Parcarea de la Sala Sporturilor "Horia Demian" transformată în autogară fără taxe. Primăria habar nu are care îi sunt proprietăţile din oraş

Un teren din buricul târgului, parcare fără taxă de zeci de ani, a devenit autogară în toată regula. Municipalitatea nu prea ştie care îi sunt proprietăţile sau, mai exact, limitele suprafeţelor de teren pe care le deţine în Cluj-Napoca şi îşi aduce aminte doar atunci când ziariştii pun intrebări. Un caz recent este cel prin care Ziar de Cluj a încercat să afle care este statutul proprietăţii terenului din faţa Sălii Sporturilor “Horia Demian”, şi cum este posibil ca zilnic jumătate din parcela respectivă să fie ocupată de autocare, în detrimentul celor care doresc să evite aglomeraţia din centru. 

Mergând pe firul investiţiilor, din apropierea podului Garibaldi spre cartierul Mănăştur, Ziar de Cluj a  reuşit să afle, după lungi insistenţe şi multe telefoane, cine este proprietarul tereului pe care se află amenajată, mult spus, parcarea de la Sala Sporturilor “Horia Demian”. Primăria habar nu avea cine este proprietar pe parcarea de la vechea Sală a Sporturilor până când Ziar de Cluj nu s-a interesat de situaţia jenantă în care se află terenul respectiv. Gropi la tot pasul, mizerie şi zeci de autocare parcate GRATUIT, la nici 10 minute de mers pe jos spre centrul Clujului.

La început a fost Parcul Sportiv Universitar „Profesor Iuliu Hațieganu” sau Parcul „Babeș” (după vechea denumire). În prezent, aici se află  campusul Facultății de Educație Fizică și Sport din cadrul UBB Cluj. Parcul a fost înființat între anii 1930-1932 de către profesorul Iuliu Hațieganu, rector al universității clujene. Prin atragere de fonduri europene, parcul sportiv a fost reamenajat oferind clujenilor facilitaţi la cele mai înalte standarde pentru practicarea sportului. Logic ar fi fost ca parcarea de pe malul Someşului de la podul Garibaldi până la intrarea în parcul spotiv să aparţina de UBB. Din declaraţiile reprezentanţilor UBB, nu există titlu de proprietate asupra terenului din faţa întrării.

“Parcarea la care faceţi referinţă nu ne aparţine. Am verificat şi nu este proprietatea noastră. Încercaţi la UTCN sau la primărie. Noi nu avem nimic cu parcările din faţa Parcului Iuliu Haţieganu”, au declarat reprezentanţii UBB. 

Sala Sporturilor „Horia Demian”, parte a complexului sportiv de pe strada Splaiul Independenței a fost dată în folosință în anul 1970.  Prin urmare, am considerat că proprietatea asupra parcării este deţinută de către Direcţia Judeţeană de Tineret şi Sport Cluj. Astfel, am luat legătura cu reprezentanţii Direcţiei. Aceştia au afirmat pentru Ziar de Cluj că ei deţin doar o mică parte din locurile de parcare.

“Noi avem parcare în faţă la Sala Sporturilor. Sunt câteva locuri de la bordură până la intrarea în sală. Acolo unde este amenajat terenul de beach volei. Restul parcării nu este în proprietatea noastră. Cred că aparţine primăriei sau uneia dintre universităţi”, a declarat Ovidiu Chifor directorul DJTS Cluj. 

Complexul de nataţie aflat în proprietatea UTC-N are, potrivit afirmaţiilor directorului Departamentului Imagine şi Relatii cu Publicul, Purtator de cuvant al universitatii, arondate locuri de parcare aflate în proprietatea UTCN doar pe latura de sud a bazinului.

“Tot ce vă putem spune este că am verificat şi noi avem într-adevăr în proprietate cateva locuri de parcare lângă bazin. Restul terenului nu este al nostru. Cel mai probabil că aparţine primăriei”, a afirmat Mirela Botan.

Demersul jurnalistic de a suna la cele două universităţi, respectiv la DJTS, a fost ca urmare a afirmaţiilor reprezentanţilor primăriei în repetate rînduri, cum că nu se poate reabilita parcarea din faţa Sălii Sporturilor „Horia Demian” pe motiv că terenul respectiv nu aparţine municipalităţii. Concluzia este că fie primăria nu ştie care îi sunt proprietăţile, fapt ce denotă delăsare din partea departamentului Patrimoniu, fie reprezentanţii primăriei nu ştiu despre ce vorbesc. Astăzi însă, primăria ne-a comunicat că deţine proprietatea asupra parcării, mai exact asupra diferenţei suprafeţei de teren rezultată din scăderea părţilor ce le revin DJTS, respectiv UTCN. Mai mult decât atât, tot primăria a montat bariera de la intrarea în parcare, culmea nu pentru a taxa şoferii, ci pentru a închide circulaţia cu ocazia diferitelor evenimente cultural sportive: Festivalul Berii, Târgul meşteşugarilor sau Zilele Recoltei. 

Ziar de Cluj adresează o întrebare pentru întregul executiv al primăriei şi în special pentru city managerul Gheorghe Şurubaru: Dacă în centrul oraşului, Zona I,  pentru 3 ore de parcare se plăteşte 12 lei, cât plătesc  autocarele şi camioanele care staţionează cu zilele, unele chiar cu săptămânile pe platoul Sălii Sporturilor? Se doreşte cumva tranformarea zonei într-o nouă autogară, din moment ce Autogara Vest de pe strada Fabricii  a fost desfiinţată iar terenul utilizat, cu binecuvântarea Direcţiei de Urbanism, pentru dezvoltarea unui ansamblu imobiliar?

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *