De cartier

Paragina și mizeria bântuie în Halta Clujana, un punct de oprire al viitorului tren metropolitan

Trenul metropolitan, alături de metrou, este una dintre ultimele găselnițe ale primarului Boc în materie de inovare a transportului public.

De când traficul auto a fost ucis de prea multele blocuri construite pe străzi de case, aprobate de Primăria Cluj-Napoca, mașina personală a ajuns să fie demonizată, ea fiind considerată un strigoi din secolul trecut, care încă mai bântuie, în mod nepermis, pe străzile orașului ”smart”.

După ce aleșii liberali vor scoate din clujeni duhul rău al mașinii, locuitorii orașului care oferă cea mai bună calitate a vieții din țară vor avea la dispoziție, pentru deplasare, piste disparate de biciclete, trotinete de închiriat la preț de taxi, tren metropolitan și, urmașii urmașilor noștri, chiar și metrou!

În Cluj nu va mai exista poluare, iar calitatea vieții va crește până la cer, trenul metropolitan continuându-și extinderea la nesfârșit, de-a lungul anilor, urmând a ajunge, la un moment dat, a avea haltă chiar și la poarta Raiului (imobiliar Cluj-Napoca).

Pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca este descris succint proiectul Trenului Metropolitan:

„Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aproximativ 43 km. (Mai nou, Emil Boc a declarat că linia va fi extinsă până la Gârbău – n.r.)

Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).”

Halta Clujana este unul dintre punctele de oprire actuale, ea urmând a fi păstrată ca punct de oprire pentru viitorul tren metropolitan.

Ziar de Cluj a mers să vadă ce condiții le oferă călătorilor halta plasată în centrul traseului trenului metropolitan, halta situată în mijlocul orașului Cluj-Napoca, nu la periferie, ca haltele Baciu, Tetarom, Sopor, Dezmir ș.a.

Dinspre cartierele Iris și Bulgaria, la Halta Clujana se ajunge de pe strada Câmpul Pâinii:

Călătorul este întâmpinat, pe această parte a haltei, de paragină și de distrugere: trotuare sparte, borduri lipsă, scări ruginite. Peronul nu a mai fost modernizat de pe vremea lui Ceaușescu. Nici salubrizat în ultimul deceniu. Nu există niciuna dintre „facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) ”:

Pe partea opusă a căii ferate, cu coborâre spre strada Răsăritului din cartierul Mărăști, halta a fost oarecum „modernizată” cu noi traverse pietonale, cu garduri și piatră proaspătă:

Pe lângă garduri, peturile de bere consumate în așteptarea inutilă a trenului metropolitan au ajuns să semene a instalație artistică. E, probabil, un statement bahic al deznădejdii călătorilor:

Acestea sunt condițiile din halta situată în mijlocul orașului Cluj-Napoca, oraș care se vrea ”smart”, modern, inovator, avangardist, dar care e doar o spoială scumpă, cu aspect ieftin, atunci când e luat pe teren „la bani mărunți”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *