In vizor

O lege promulgată de Iohannis permite începerea realizării de lucrări publice fără avizele și acordurile prevăzute de lege

Scris de 266

O lege a lucrărilor publice realizate fără avizele și acordurile prevăzute de lege (193/2019), inițiată de deputatul liberal Florin-Claudiu Roman, a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis la finalul lunii octombrie. Prin această modificare legislativă, autoritățile publice pot  porni șantierul fără avizele și acordurile cerute de lege, urmând ca acestea să fie obținute până la încheierea executării lucrărilor.

Este ca și cum ne-am apuca să facem o casă și, până la finalizare, obținem noi și actele cerute de lege!

Ce se întâmplă, însă, dacă autoritățile încep să construiască un pod sau o rețea de canalizare și până la încheierea lucrărilor nu se pot obține avizele și acordurile de mediu, de sănătate publică sau de circulație? Poate podul încurcă traficul, poate rețeaua de canalizare trece printr-o zonă unde periclitează sănătatea publică sau mediul. Se demolează lucrările astfel realizate, pentru care nu se obțin avizele până la încheierea lucrărilor? Din bugetul cui se decontează construirea și demolarea? Din al autorităților publice, adică din bugetul nostru? Din buzunarul personal al primarului sau al președintelui Consiliului Județean? Din banii de salariu ai președintelui Iohannis, care a promulgat această lege? Din diurna deputatului liberal care a inițiat legea?

Prin actul legislativ al deputatului liberal, promulgat de președintele Iohannis, Articolul 7 din Capitolul I din Legea 50/1991 a fost completat de Punctul 19, articolul unic din legea nr. 193 din 28 octombrie 2019, publicată în Monitorul Oficial nr. 873 din 30 octombrie 2019:

(16^4) Pentru lucrările la infrastructură de transport și/sau tehnico-edilitară de interes public, finanțate prin programe guvernamentale sau fonduri externe, autorizațiile de construire se pot emite în baza studiului de fezabilitate și a proiectului P.A.C./P.A.D., urmând ca avizele și acordurile prevăzute de lege să fie obținute până la încheierea executării lucrărilor realizate în baza proiectului tehnic.

Infrastructura de transport înseamnă drumuri publice, transport public, căi aeriene și feroviare.

Infrastructura tehnico-edilitară este cea de alimentare cu apă, de evacuare a apelor uzate menajere, de alimentare cu energie electrică, cu gaze naturale, cu energie termică, rețelele de telefonie și internet.

La toate acestea, autoritățile publice pot începe acum șantierul fără avizele și acordurile prevăzute de lege. Trăim în țara lui Papură Vodă, a președintelui Iohannis și a guvernului Orban, care și-au pregătit cadrul legislativ necesar pentru lucrări publice cu firmele de casă, care pot acum executa lucrări fără a-și mai bate capul, de la început, cu obținerea tuturor actelor care înseamnă, în ultimă instanță, protejarea sănătății publice, a mediului și un trafic decent.

Foto: digi24.ro



ULTIMA ORĂ

  • Acum 4 hours General
    Copilă de 15 ani din Florești, căutată de familie. Dacă aveți informații sunați la 112
  • Acum 6 hours Din oras
    FIRMA CARE AMENAJEAZĂ MALURILE SOMEȘULUI a izbutit o nouă poluare cu ulei a apei în Cluj-Napoca. ABAST tace chitic, ei au problemele lor: cu numiri politice, cu sechestrări de persoane, cu mușamalizări de poluare voluntară…
  • Acum 6 hours Politica
    Marcel Ciolacu denunţă specula băieţilor deştepţi din energie: “România și-a vândut toată producția de energie pe 2022 (…) S-a dat la 200 -300 de lei!”
  • Acum 6 hours Politica
    Marcel Ciolacu anunță remanierea miniștrilor: “Se va face! Voi avea o discuție cu premierul”. Ciolacu nu a negat că vizați ar fi miniștrii Virgil Popescu sau Vasile Dîncu
  • Acum 7 hours Sanatate
    Sunt cu peste 5.000 de cazuri de COVID-19 mai multe decât în ziua anterioară. Clujul e în top
  • Acum 8 hours Politica
    Vasile Dîncu, despre posibila sa remaniere: “Fals!”
  • Acum 8 hours In vizor
    LĂCOMIA BĂNCILOR CRITICATĂ DUR de către Mugur Isărescu: “Au sărit calul și au dus ROBOR-ul peste dobânda-cheie. Au suprareacționat”
  • Acum 9 hours Editorial
    Alianța Vestului n-a fost altceva decât un mare fâs electoral cu ZERO realizări. Dar foame bolnăvicioasă de imagine a lui Emil Boc ne-a costat 165.000 EUR/an? Ne-a costat
  • Acum 10 hours General
    FURĂ ŞI FUGI: 27.000 de lei, în 25 de minute, atât a crezut că face un tânăr care a dat o spargere în Cluj. Visul s-a terminat cu cătuşe
  • Acum 10 hours General
    Peste 90% dintre clujeni s-au recenzat. Să vedem cu câţi poliţişti locali rămâne Emil Boc, să le dea SPOR DE OSÂNZĂ
  • Acum 12 hours Eveniment
    Un camion a luat foc în Dumbrava, pe cel mai periculos drum din Cluj, DN1E60
  • Acum 13 hours In vizor
    De ce îndeamnă Rafila ”pe toată lumea” să își ridice pastilele de iod de la farmacie. Că a dat o ”comandă” de 30 de milioane de euro la Antibiotice Iași și nu are cum să o distribuie populației
  • Acum 14 hours In vizor
    O asociere dintre STRABAG SRL, desemnată drept ”firmă penală” în mass media română și veșnic abonată la banii statului și GEIGER TRANSILVANIA SRL, firma de casă a fostului primar Iohannis, a primit contractul de peste 420 milioane de lei pentru 15 km. de autostradă între Cheţani şi Câmpia Turzii
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE