Anchete

Nora si fiica primarului de Turda, Oana si Gianina Matei, implicate in tocarea a 500 000 de euro dintr-un program social de instruire a unor "nămolari"! Pacaleala jenanta de milioane de lei in numele unor amarati!

În vara anului 2014 se anunța la Turda demararea unui proiect de reconversie profesională în valoarea de 9,038 milioane de lei. Proiectul urma să se desfășoare în perioada aprilie 2014-decembrie 2015 și urmărea instruirea profesională a 900 de persoane, dintre care 300 de persoane reprezentau grupul țintă al Salinei Turda. 100 de femei, 100 de romi și 100 de persoane cu dizabilități ar fi urmat să se specializeze în meseriile de nămolar, băieș, brancardier și tehnician maseur. Valoarea totală eligibilă a proiectului ce era cheltuită doar la Turda era de 2,68 milioane de lei din care 234.900 lei erau împrumuturi nerambursabile pentru investiții: aparatură pentru centrul SPA.

Salina Turda a fost dintotdeauna vaca de muls a lui Cristian Matei, primarul din Turda, chiar si pe vremea cand nu era edil, dar era presedinte al Consiliului de Administratie al Salinei. De acolo s-au adapat pana si neamurile primarului, asa cum vom arata in cele ce urmeaza. 

Discutam azi despre Oana Matei și Gianina Matei, fiica și nora primarului, care au coordonat un program de 2,6 milioane RON – doar pe zona Turda – prin care au fost calificate 63 persoane în meseria de nămolar.

Proiectul s-a numit Workcall si a fost o teapa cu iz social care pana la final, pe mai multe regiuni, a tocat 2 milioane de euro pe… povesti, numai ca sa isi traga unii si altii salarii babane si sa produca cheltuieli inimaginabile.

In 2017, asociatia de implicare civica T9 se intreba pe buna dreptate:

„Dragi turdeni, avem nevoie de ajutorul vostru: vrem să-i găsim pe cei 63 nămolari din Turda. Daca aveți vecini sau prieteni care au făcut acest curs de specializare, vă rugăm să ne trimiteți numele și datele de contact ale acestor persoane. Conform informațiilor pe care le avem, sumele cheltuite prin acest program sunt următoarele:

Servicii de publicitate – 229.039 RON
Website – 100.000 RON (nu am găsit nici website-ul, vă rugăm să ne trimiteți link-ul dacă îl aveți)
Catering = 125.504 RON (s-au servit 6.840 porții de gustări)
Pregătire profesională (56 maseuri, 63 nămolari și 81 băieși) – 2,6 milioane RON

Rugăm de asemenea persoanele care au fost implicate în acest proiect să ne ajute în găsirea acestor nămolari. Direct implicați în acest proiect au fost:
– Cristian Matei (președinte CA Salina Turda la data derulării proiectului)
– Oana Matei, fiica liderului PSD Turda și coordonatoarea proiectului Workcall pe regiunea Nord-Vest
– Gianina Matei, nora lui Cristian Matei și coordonator de proiect Workcall Salina Turda”, se arata in scrisoarea deschisa a celor de la T9.

Ideea e asa: site-ul de 100 000 de RON nu a fost de gasit nici atunci, nici acum. Publicitatea de 229 000 de lei e imensa ca suma, in raport cu caracterul social al proiectului. Suma alocata cateringului e ciordeala puturoasa, iar sa cheltui pentru pregatire profesionala jumatate de milion de euro pentru 56 de maseuri si 63 de namolari pare escrocheria perfecta.

Niciun procuror nu a fost interesat de felul in care s-au cheltuit aceste sume.

Nota: Gianina se numea Ciobanca inainte de casatoria cu baiatul primarului Cristian Matei.

Cristian Obosila Matei era sa atipeasca si la conferinta de lansare…

Pacaleala romaneasca jenanta. Sa spargi milioane de euro pe a-i invata pe oameni sa devina… brancardieri.

 

 

În octombrie 2015, Salina Turda semnează un contract cu firma Total Soft SA din București prin care aceasta ar fi trebuit să furnizeze un website de prezentare cu funcțiuni complete de afișaj. Valoarea contractului era de 107,632 lei. Site-ul nu a fost activat niciodata. Sau poate ca nu a fost facut niciodata. dar banii s-au platit.

 

Maseorii, cei 63 de nămolari și 81 de băieși, școliți cu 2 milioane de lei

 

Intr-o ancheta, publicatia InfoAries arata acum 2 ani:

 

Grupele și locatiile pentru care s-au făcut la Turda aceste cheltuieli sunt sunt : Tehnician maseur Turda 28 persoane ( judetul Cluj ), Tehnician maseur Campia Turzii 28 persoane ( judetul Cluj),Tehnician maseur Simleul Silvaniei 28 persoane ( judetul Salaj ),

Nămolar Tritenii de Sus 15 persoane( judetul Cluj ) , Nămolar Turda 15 persoane( judetul Cluj ), Nămolar Mihai Viteazu 14 persoane ( judetul Cluj), Băies Bistriţa Nasaud 28 persoane( judetul Bistrita), , Nămolar Băisoara 19 persoane( judetul Cluj), Baies Cluj Napoca 20 persoane ( judetul Cluj ), Baies Campia Turzii 19 persoane ( judetul Cluj ) , Baies Turda 14 persoane( judetul Cluj).

La nivelul cererii de finanțare a proiectului Workcall au fost stabiliți și indicatori suplimentari ai proiectului printre care numărul de participanţi la instruirea pentru acces pe piaţa muncii. Indicatorii inițiali erau de 930 de persoane iar în final 857 de persoane au fost consiliate pentru a avea acces pe piața muncii.

În august 2017, Agenția de Ocupare și Formare Profesională Cluj confirma faptul că în perioada 2015-2017 în județul Cluj nu a fost angajată în muncă nicio persoană cu meseria de nămolar sau băieș.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *