Din oras

Muncitorii pleaca, santierele raman. Cum arata azi strazile care au intrat in proiectul de modernizare a tramei stradale

Un proiect care a inceput in 2014 si trebuia sa se incheie la finele anului trecut, e inca in desfasurare. Lucrarile de modernizare a tramei stradale ar fi trebuit sa fi fost incheiate in urma cu patru luni. Cu toate ca trecatorii nu-si mai rup picioarele in santierele care au intors cu susul in jos intregul oras, strazile inca nu sunt finisate. Prin unele locuri lipsesc dale, prin altele ele au fost puse de mantuiala, pragurile magazinelor de pe strazile respectiva inca nu au fost construite la loc de muncitori, iar tencuiala imobilelor a fost puternic afectata.

Santiere rad in soare argintii, santiere. In zori de zi

A venit primavara si pe strada Gheorghe Baritiu pietrisul scartaie sub picioare, dar muncitorii au iesit la treaba ca ciupercile dupa ploaie. Din pacate, in numar mic. Azi, pe strada Baritiu erau patru oameni la o matura. Dar, in fond, este timp destul. Muncitorii Kiat/Diferit se dezmortesc inca. 

In apropiere de Banca Transilvania, mai este inca de lucru. Pe alocuri nu sunt puse dale, e noroi si s-au format balti. O portiune semnificativa din strada Gheorghe Baritiu e neacoperita, iar uneltele muncitorilor sunt lasate la intamplare. 

Lucrarile sunt facute cu stangacie si rezoneaza cu peisajul dezolant din parcul I.L.Caragiale, unde, pe cateva rampe vechi, skateri si bikeri exerseaza miscari noi. In rest, strada e gri, murdara, in ton cu ghereta la care un domn vanduse toata iarna castane.

Ingenioasa e si pista de biciclete, ciuntita pe alocuri. Nu doar ca bordura care o delimiteaza e asezata haotic, dar acele cateva cratere (nesemnificative, desigur), sunt acoperite cu mici frunze aramii care sa pacaleasca ochiul vigilent al trecatorilor.

Motilor, una dintre cele mai murdare strazi

Alte lucrari de mare rafinament au fost realizate si pe strada Motilor. La radacina copacilor plantati in zona muncitorii viarom au gandit un design inedit ce consta in trei dale asezate in mod avangardist peste grilul de la baza copacilor.

De la intersectia cu strada Mihai Eminescu, Motilor devine o strada gri, plina de pietris. 

De altfel, atat Motilor cat si Baritiu seamana cu o uriasa cutie de nisip construita, parca, pentru pisicile Clujului. Nu e nicidecum un trotuar decent si modern pentru clujeni. 

In urma lucrarilor din aceasta zona, liceul greco-catolic Inocentie Micu pare ca sta sa cada. Tencuiala cladirii e fragila, insa aceeasi situatie e la fiecare numar de pe strada Motilor. Si la numarul 22, si la numarul 20 si tot asa. 

Strada Horea

Lucrarile de pe strada Horea erau cele mai promitatoare, in timp, muncitorii Kiat/Diferit s-au plictisit, parca. La racordarea imobilelor cu trotuarul, dalele lipsesc, aceste spatii fiind fie acoperite cu nisip, fie cu chistoace de tigari sau alte gunoaie menajere.

Tot pe strada Horea au fost deja montate si bancile de lemn si ghivecele. Din pacate si acestea sunt asezate cu un soi de lehamite. Dupa cum se vede, nu prea mai conteaza distanta dintre ghivece sau simetria. Unele dintre ele fiind mult prea apropiate, iar altele deja, usor deteriorate.

Un punct fierbite a fost si ramane in aceasta zona, podul Horea, pe la colturile caruia clujenii inca considera ca mai e de lucru.

„Trebuie sa mai completeze pe ici colo. Nu se poate sa ramana asa”, spune o doamna care era in trecere prin zona.

Strada Memorandumului

Aparent, zona pare a fi cea mai bine lucrata, atat doar ca drumul nu e nivelat si ca de fiecare data cand ploua, baltile sunt la ordinea zilei. In rest, aceleasi cladiri neracordate si aceleasi praguri lipsa. Tencuiala cladirilor e fragila si arata de parca sta sa cada.

Pe alocuri, spatiul dintre imobile si trotuar e acoperit de nisip. In alte portiuni ale strazii, bucati de piatra cubica e lasata pe dinafara, nepotivindu-se in mozaicul acesteia.

In acest context, reamintim ca refacerea infrastructurii orasului comoara are o valoarea totala de 23.754.565 lei. Contributia Uniunii Europene este de peste 19 milioane de lei, contributia Guvernului romaniei este de 4,2 milioane de lei, iar a beneficiarului, Primaria Cluj-Napoca, este de 475.000 de lei. Proiectul modernizarii strazilor din centrul orasului a inceput in 25 ianuarie 2014, iar termenul de finalizare era 24 decembrie 2015. E martie 2016 si, dupa cum se vede, mai e de munca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *