Politica

Mircea Jorj: "Decizia de a reveni acasa mi-a apartinut in exclusivitate"

In urma articolului publicat ieri de Ziar de Cluj in care anuntam cu exclusivitate revenirea lui Mircea Jorj la Cluj, acesta a tinut sa faca anumite precizari pe care le publicam integral:

„Am avut in decursul timpului mai multe functii de executie sau de conducere la nivelul administratiei publice locale si centrale ceea ce a facut ca eu sa invat multe si sa acumulez experienta. Nu sunt un sinecurist sau un om lipsit de caracter care a alergat dupa functii, si faptul ca mi-am asumat de tanar niste responsabilitati ce implicau riscuri enorme a facut ca pana astazi sa confirm ca implicarea  cu competenta si seriozitate poate genera rezultate profesionale temeinice. Consider ca am ramas acelasi om si ca functiile pe care le-am ocupat vremelnic nu m-au schimbat. E drept ca nu intotdeauna am fost o persoana comoda, un yes-man, dar am respectat intodeauna ideiile interlocutorilor mei. Am pastrat comunicarea cu toti aceia care au avut nevoie de colaborare institutionala si am sprijinit proiectele nationale si locale. Acest lucru nu se va schimba niciodata in comportamentul meu intrucat el tine de educatia mea. Am stiut sa ii apreciez atat pe oamenii simpli cat si personalitatile cu care am intrat in contact. Am reusit sa mentin acel echilibru interinstitutional si in momentele in care am fost in negociere directa cu reprezentantii Comisiei Europene, FMI, Bancii Mondiale si ai BERD.

Ca reprezentant al Ministerului Transporturilor si al Guvernului Romaniei  am asigurat o colaborare corecta si profesionista. Acest lucru nu ar fi fost posibil fara efortul si munca unei intregi echipe.

Am ales sa ma retrag acum doi ani din politica si sa revin acolo de unde am inceput, adica in administratie. Astazi nu doresc sa revin in politica.
ii multumesc domnului ministru Ioan Rus pentru increderea pe care a avut-o in capacitatea mea de a gestiona activitatea ce mi-a fost delegata.
Fiecare membru din conducerea ministerului a avut atributiile si prerogativele functiei, fara exceptie, si ne-am facut datoria.

Au fost multe deconturi si restante de rezolvat care au venit din trecut, dar asta nu cred ca mai este important acum ci doar faptul ca a trebuit sa recuperam decalaje semnificative.
Astfel, conceperea, analiza, dezbaterea si aprobarea Master Planului General de Transport  a fost un deziderat strategic al Romaniei iar acest acest proiect s-a finalizat. Cei care vor veni dupa noi urmeaza sa il implementeze.

In 23 august 2012 am fost numit vicepresedintele Agentiei Nationale a Functionarilor Publici din Romania, iar apoi in 4 iulie 2014 am fost numit secretar general al Ministerului Transporturilor.
In activitatea mea nu am dorit sa imi arog merite si sa imi fac imagine ci fiecare zi pe care o aveam la dispozitie sa o pot fructifica la maximum pentru a putea solutiona problemele institutionale. Rolul unui functionar asa cum l-am inteles eu era acela de a fi implicat in efortul unei echipe ce si-a propus sa aduca normalitatea. Acest minister este cel mai greu datorita complexitatii, dar mai ales, datorita problemelor sale si ale companiilor de stat aflate in coordonarea sa, ce deruleaza activitati strategice si vitale in Romania.

Secretarul general este inalt funcţionar public, este subordonat ministrului transporturilor şi asigura stabilitatea funcţionarii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legaturilor funcţionale intre structurile acestuia.

In conformitate cu prevederile Legii nr.90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului Romaniei şi ale ministerelor, cu modificarile şi completarile ulterioare, secretarul general indeplineşte urmatoarele atribuţii:
1) coordoneaza buna funcţionare a compartimentelor şi a activitaţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigura legatura operativa dintre ministru şi conducatorii  tuturor compartimentelor din minister şi din unitaţile subordonate;
2) colaboreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte ministere, precum şi cu secretarii judeţelor şi cu directorii generali de prefectura, in probleme de interes comun;
3) primeşte şi transmite spre avizare ministerelor proiectele de acte normative iniţiate de minister şi asigura avizarea actelor normative primite de la alţi iniţiatori;
4)  transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte normative iniţiate de minister, pentru a fi discutate in şedinţa Guvernului;
5) coordoneaza şi urmareşte modul in care se realizeaza sarcinile ce revin ministerului, rezultate din şedinţele de Guvern, precum şi a celor ce deriva din actele normative adoptate;
6) urmareşte şi asigura finalizarea actelor normative aprobate de Guvern, care au fost iniţiate de minister;
7) monitorizeaza şi controleaza elaborarea raportarilor periodice, prevazute de reglementarile in vigoare;
8) pregateşte pentru a fi prezentate ministrului actele şi documentele pe care acesta urmeaza sa le semneze;
9) coordoneaza raporturile ce trebuie stabilite cu celelalte ministere, cu organele administraţiei publice centrale şi locale şi ţine legatura cu secretarii de stat, directorii generali, directorii şi şefii celorlalte compartimente din aparatul ministerelor şi il informeaza pe ministru de problemele a caror rezolvare necesita intervenţia conducerii ministerului;
10) reprezinta ministerul, pe baza imputernicirii data de ministru, in faţa autoritaţilor publice, persoanelor juridice şi persoanelor fizice;
11) conlucreaza cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, cu secretarii generali ai prefecturilor, cu secretarii consiliilor judeţene şi cu secretarul general al Primariei Municipiului Bucureşti in problemele privitoare la administraţia publica locala;
12) coordoneaza elaborarea şi avizarea de catre compartimentele de specialitate ale ministerului a proiectelor actelor administrative cu caracter normativ şi individual iniţiate de minister sau in colaborare cu alte ministere;
13) coordoneaza activitatea intregului personal al ministerului, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi principiile directoare pentru managementul de personal din cadrul compartimentelor;
14) coordoneaza activitatea desfaşurata pentru organizarea conferinţelor şi a simpozioanelor ce privesc domeniile de activitate ale Ministerului Transporturilor;
15)  coordoneaza elaborarea strategiilor de dezvoltare in domeniul activitaţilor şi a infrastructurilor de transport in concordanţa cu strategia Guvernului in domeniu şi monitorizeaza implementarea acestora;
16)    coordoneaza elaborarea politicilor publice pentru dezvoltarea şi modernizarea activitaţilor şi a infrastructurilor de transport in concordanţa cu politicile publice ale Guvernului şi monitorizeaza implementarea acestora.
Secretarul general al ministerului poate indeplini şi alte insarcinari incredinţate de ministru.
Atributile mele in plus fata de cele de mai sus au fost stabilite succesiv  prin ordine de ministru astfel, ultimele atributii au fost:
Atributii privind activitatea urmatoarelor structuri organizatorice ale Ministerului Transporturilor:
1.    Directia Juridica
2.    Serviciul Resurse Umane
3.    Direcţia Generala Management si Strategie
4.    Directia Economica
Ordonator principal de credite in urmatoarele activitati privitoare la personalul din Ministerul Transporturilor:
a.    pentru numirea in functii publice/incheierea contractelor individuale de munca la angajarea/incetarea/modificarea/suspendarea raporturilor de serviciu si contractelor individuale de munca, reluarea activitatii;
b.    pentru aprobarea salariilor de baza si a altor drepturi salariale, premiere, promovari (in clasa, in grad profesional, in functii de conducere);
c.    pentru aprobarea salariilor de baza ale personalului nominalizat in echipele de proiecte finantate din fonduri comunitare nerambursabile;
d.    pentru evaluarea performantelor profesionale individuale;
e.    pentru aplicarea sanctiunilor disciplinare;
f.    pentru aprobarea concediilor de odihna si alte concedii legale, inclusiv pentru directorii generali si secretarii generali adjuncti;
g.    pentru pensionari;
h.    pentru aprobarea statelor de functii nominale pentru aparatul central al ministerului;
i.    pentru aprobarea fiselor de post;
j.    pentru intreaga procedura privind organizarea concursurilor in vederea recrutarii/promovarii in grad profesional/clasa a personalului;
k.    pentru formarea/perfectionarea profesionala;
l.    pentru raportari la Agentia Nationala a Functionarilor Publici si raportari statistice;
m.    pentru corespondenta cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici si alte institutii pe probleme de resurse umane;
n.    pentru ocuparea planului anual de functii publice.
Ordonator principal de credite pentru operatiunile economice privind deschiderile de credite, angajarea si ordonantarea cheltuielilor in limita creditelor bugetare repartizate si aprobate in bugetul administratiei centrale, precum si pentru:
a.    gestionarea patrimoniului in spatiile in care isi desfasoara activitatea Ministerul Transporturilor;
b.    parcul auto al Ministerului Transporturilor;
c.    activitatile de protocol si relatiile cu ambasadele si consulatele;
d.    contributiile si cotizatiile catre organismele internationale;
e.    deplasarile interne si externe ale personalului din cadrul Ministerului Transporturilor;
f.    aprobarea deconturilor de cheltuieli aferente deplasarilor externe.

De asemenea, am fost conform legislatiei in vigoare unul dintre reprezentanii ministerului in CA al Romatsa SA in calitatea de membru si presedinte provizoriu. Din aceasta calitate, impreuna cu echipa am reusit sa finalizam pentru Cluj achizitia, implementarea si punerea in functiune a sistemului ILS Tales cat. II ce a dus la o scadere de la 800 de metri (vechiul sistem cat. III) la 400 de metri pe orizontala iar plafonul de la 90 de metri la 60 de metri. Aceasta a dus la limitarea problemelor aeronavelor cu ceata la Cluj-Napoca. Un alt proiect este cel al noului turn de dirijare care a fost in aceste zile avizat de catre Consiliul Judetean, urmand sa fie organizata licitatia pentru construirea sa. Acest turn va avea o inaltime de 43 de metri fata de 16 cat are in prezent. Proiectul tehnic a fost finalizat in ianuarie 2015, iar aceasta constructie va gazdui personalul tehnic si administrativ al DSNA Cluj. Acest personal va deservi echipamente de ultima generatie iar cladirea va fi reprezentativa. Precizez ca proiectarea ei a tinut cont de extinderea viitoarei piste (3500 m).

Apoi dupa ce mi-am incheiat activitatea la Romatsa am fost reprezentantul CNCFCFR SA (CFR Infrastructura), unde din vara acestui an am inceput impreuna cu colegii din CA si cu conducerea executiva sa optimizam activitatea companiei atat cat permitea bugetul avut la dispozitie. Sper ca in perioada ce va urma sa se schimbe lucrurile si in calea ferata acolo unde eu vad ca e nevoie de investitii masive in infrastructura. Astfel, cred ca acest lucru va rezolva o mare problema ce o avem in acest moment legata de timpul de deplasare a materialului rulant pe infrastructura.

Ar mai fi foarte multe de spus aici despre ce am facut acolo la minister pentru fiecare proiect in care am fost implicat dar cred ca am spus cate ceva din ce doream sa precizez si sa nu las lucrurile nespuse despre timpul care a trecut cu o viteza ametitoare.

Decizia de a reveni acasa mi-a apartinut in exclusivitate urmand sa raman implicat si pe viitor in diverse proiecte cu mentiunea ca nu am simtit ca lucrurile nu mai au nicio perspectiva pentru mine, astfel incat la sfarsit de decembrie sa revin acasa cu toate bagajele, ci ca au fost patru ani in care am acumulat experienta cat pentru o viata, ca nu am fost implicat in diverse controverse si ca daca am gresit nu am facut-o cu intentie intr-o lume in care nu ai cum sa ii multumesti pe toti. Ma bucur ca voi fi din nou prezent zi de zi alaturi de familie, prieteni si de Cluj.
Va multumesc”.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *