Din oras

8 braduti creati de tineri designeri clujeni, scosi la licitatie pentru cauza copiilor aflati in pericol de abandon scolar

Evenimentul se numeste Christmas Tree Charity Auction, are la baza un concept de fundraising dinamic adus in Romania de cei de la “Salvati copiiii” si va avea loc vineri, 18 decembrie la Muzeul de Arta. Cei 8 brazi sunt realizati din materiale alternative si poarta semnatura a 8 designeri/autori invitati, care isi doneaza propunerile de brad-concept.  Fondurile stranse in urma licitatiei vor finanta activitatile din centrele de zi ale Fundatiei Romane pentru Copii, Comunitate si Familie (FRCCF), ajungand astfel la toti cei 130 de copii de care se ocupa organizatia.

Cei care doresc sa contribuie la sprijinirea acestor copii sa isi continue studiile si sa aiba in viitor o viata decenta sunt asteptati la Muzeul de Arta incepand cu ora 19. Christmas Tree Charity Auction va fi moderat de Ovidiu Oltean, public speaker & founder la Focul Vocatiei “printr-o editie speciala 5 MS”. Licitatia propriu-zisa este programata de la ora 20, iar seara se va incheia cu o degustare de vin. 

Accesul la eveniment se face printr-o contributie minima recomandata de 20 lei. 

“Christmas Tree Charity Auction are la baza un concept de fundraising dinamic si va lua forma unei licitatii a 8 creatii (8 brazi de Craciun din materiale alternative) care au semnatura a 8 designeri/autori invitati, care isi doneaza propunerile de brad-concept. Fondurile stranse in urma licitatiei vor finanta activitatile din centrele de zi ale FRCCF, ajungand astfel la toti cei 130 de copii, pe care ii sprijinim in visul lor de a deveni oameni educati si absolventi de invatamant obligatoriu. Scoala ne face MARI!”, au precizat oficialii FRCCF. 


Laura Ion se afla intre designerii participanti la eveniment. 

„Arta in esenta este cea mai profunda expresie a creativitatii umane. Este greu de definit asa cum este si greu de evaluat. Interpretarea tine de perceptia fiecaruia. Am ales sa particip la acest eveniment deoarece consider copiii ca fiind sansa noastra pentru un viitor mai bun. Bradul meu va fi o compozitie simpla, dar simbolica, din 7 papusi care reprezinta fiecare cate un copilas, 7 fiind un numar cu multiple semnificatii divine. Pornind de la o idee de egalitate si unitate, toate elementele au fost vopsite in alb. Tocmai de aceea nu ar trebui sa existe diferentieri de etnie, rasa, sex sau religie”, a precizat ea. 

O alta creatie se numeste Charity Magic Tree by Iulia Sasu.

„Cand esti pasionat de creatie, nu poti sa faci ceva fara sa ai ca prima sursa de inspiratie viata, la inceputul ei. Vorbim in acest decembrie despre copilarie si despre acei copii care zambesc sau se bucura mai rar decat noi, cei mai norocosi decat ei. Ma alatur campaniei Christmas Tree Charity Auction cu lucrarea Charity Magic Tree by Iulia Sasu. Inspirat din colectia Pixeli (2015), bradul pe care il prezint in cadrul licitatiei reuneste geometrii aplicate pe un schelet transparent. De ce sa-l cumperi? in primul rand, va fi cel mai original brad pe care l-ai impodobit din copilaria pana acum. in al doilea si cel mai important, bucuria ta va aduce bucurie unor copii minunati, care merita mai mult decat au. Haide sa oferim un zambet, in spiritul magic al Craciunului!”, declara designerul. 

Un alt bradut scos la licitatie are ca materie prima plasticul. 

„Am pastrat si am stilizat forma traditionala a bradului, iar pentru construirea acestuia am folosit ca si material plasticul care in ciuda racelii aparente prin permitivitatea caracteristica se lasa incalzit de o lumina difuza si linistitoare. Designul respectiv intra intr-o arie ludica si reda atmosfera de poveste a Craciunului”, spun Alina Lipotchi si Tina Chirita, autoarele lucrarii. 

Un alt brand participant este Indee.

„Inspiratia mea pentru bradutul Indeevine puternic conturata cu elemente din natura. Sunt influentata de tot ce ma inconjoara, am folosit si folosesc materiale organice incepand de la lemn de brad, piele, pana la blana naturala. Elementele surpriza nu vor lipsi din aceasta compozitie artistica. Brandul Indee doreste sa combine elementele de natura artistica cu simboluri traditionale”, spune designerul implicat in lucrare. 

Va fi licitat si un bradut din cupru. 

„Aproape de fiecare data cand vreau sa fac si altceva decat bijuterii, ma indrept instinctiv tot catre metal. Nu e nici o surpriza faptul ca bradul care va fi prezent in cadrul licitatiei organizate de Fundatia Romana pentru Copii, Comunitate si Familie este din cupru. Cupru dezbracat, bucata cu bucata, de invelisul izolator, sudat in multe puncte – nu stiu cate, ca nu le-am numarat, dar au fost [sau au parut] multe, patinat in albastru si apoi impodobit cu bilute colorate din lana naturala. Pentru suport am folosit, evident, tot cupru, si acesta imbinat prin sudare. Bradul vine cu ghiveci cu tot (unul pe masura, atat va pot dezvalui), ca orice brad care se respecta. Nu este taiat din padure, nu se replanteaza (daca nu se ofileste inainte, desi experienta mea si a altora spune altceva), nu miroase a brad, nu e nici verde si nici nu lasa ace pe covor, dar cel mai important – le va permite (chiar daca intr-o mica masura] atat puilor de brazi, cat si celor de om [mai ales celor 130 sprijiniti de FRCCF) sa se faca MARI”, spune designerul Letitia Pintilie. 

Totusi, lemnul nu lipseste din aceste creatii. 

„Bradutul Whoabi Sabi la care lucrez chiar acum, il fac din dranita de lemn, ramasa de la un alt proiect drag, de restaurare a unei case vechi de lemn, din Maramures, deci vine incarcat cu energie pozitiva, multa pasiune si o poveste frumoasa.Fiecare bucata de dranita este pictata individual cu acrylic, in culori vii. La final, toate piesele acestui „puzzle” plin de culoare, se vor imbina sub forma unui brad conceptual de Craciun, care sper sa aduca incantare si good vibes intr-un spatiu plin de oameni buni. Ne vedem pe 18 decembrie!”, spune designerul din spatele brandului  Whoabi Sabi. 

Directorul FRCCF, Mihai Rosca, admite ca nu este o initiativa originala, insa isi pun sperantele in acest tip de eveniment. 

“Este o incercare de strangere de fonduri. Nu suntem noi cei care am inventat-o, ci asociatia Salvati Copiii. Ei au un eveniment de amploare, cu participanti ca Doina Levintza sau Catalin Botezatu. Acolo firmele sunt invitate sa se prezinte la licitatie. Asa incercam si noi sa facem. Avem fericita ocazie sa avem 8 designeri care isi vor oferi creatiile pentru licitatie. Asteptam cat de multi participanti inveresati de licitatie. Suntem in cautare de fonduri si orice ajutor este binevenit”, a declarat Rosca. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *