In vizor

Mini-centura care va lega Clujul de Autostrada Transilvania, în chinurile studiului de fezabilitate: „Acest proiect va putea parcurge anul viitor etapele de licitație și de începere a lucrărilor”

Începutul anului 2022 ar fi trebuit să ne găsească gata cu cei aproximativ 7 km de drum ce ar fi permis conectarea Clujului la Autostrada A3. Din păcate, după cum explică reprezentanții autorităților, lucrările abia urmează să înceapă în noul an. Amânarea nepermis de lungă a fost explicată de edilul Emil Boc prin intermediul procedurilor laborioase pe care acest proiect a trebuit să le parcurgă pentru obținerea avizului de mediu.

„În decembrie va fi gata studiul, cu toate documentele și toate avizele.

A fost un aviz de mediu foarte complicat acolo, a trebuit să intre într-o etapă prelungită de aviz de mediu, într-o formă care durează mai mult.

Astfel că, acest proiect va putea parcurge anul viitor etapele de licitație și de începere a lucrărilor.

Deci, iată, un alt proiect vital pentru Cluj.

Până la sfârșitul lunii decembrie vom avea studiul gata, ulterior vor fi parcurse etapele de aprobare la nivel ministerial și de implementare, anul viitor.

Și la acest proiect, vorbim de implementare pentru anul viitor”, a explicat Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post de radio local.

În iulie 2021, reprezentanții Asociației Pro Infrastructura semnalau faptul că mini-centura Clujului ar putea reprezenta un proiect blocat pentru cel puțin un an de zile din cauza studiilor suplimentare solicitate de către reprezentanții Ministerului Mediului.

CITEȘTE ȘI: Mini-centura care va lega Clujul de Autostrada Transilvania, pe stop pentru cel puțin 1 an de zile: „Ce-i un an de întârziere pe lângă alți zece?”

La începutul acestui an, în ianuarie 2021, primarul Emil Boc era mult mai încrezător în privința reușitei acestui proiect, context în care susținea că drumul de legătură DN 1 – A3 Tureni Martinești va face din lucrările de infrastructură a Clujului un punct de referință la nivel național, dar și la nivel european. 

„Un lucru vreau să știți: 

Va fi gata proiectul studiului de fezabilitate în februarie și se va organiza licitația, în 7 luni, după care se poate finaliza.

Deci, începutul anului 2022 ar trebui să ne găsească cu proiectul gata: cei 7 km de conectare a Clujului la autostradă”, declara primarul Emil Boc în ianuarie 2021.

CITEȘTE ȘI: Conectarea Clujului la Autostrada Transilvania tot mai aproape. Emil Boc: „Începutul anului 2022 ar trebui să ne găsească cu proiectul gata”

„Ce importanță are pentru Cluj?  

Un proiect la care vreau să insist: conectarea Clujului la autostradă (Autostrada A 3 Transilvania).

Vreau să știți că acest proiect va scoate tot traficul greu care astăzi vine din Baciu, care se descarcă de pe autostradă.

Dacă vii de la București și vrei să mergi la Baia Mare sau la Bistrița, mergi pe autostradă, că mergi bine până la Gilău, de acolo te duci până la Martinești, și de acolo cobori la Nădășel, și vii prin Baciu, pe Bulevardul Muncii, prin tot Clujul ca să mergi la nodul de legătură la Apahida-Vâlcele, de unde s-o iei după aceea spre Baia Mare sau spre Bistrița. 

De aceea, atunci când vei avea Clujul legat de autostradă, vii de la București pe autostradă, ieși pe la Martinești și nu mai vii înspre Cluj, va fi o legătură de 7 km care ne va conecta de la nodul Vâlcele-Apahida și după aceea poți să mergi spre Baia Mare sau spre Bistrița, fără să mai vii prin Baciu și prin Cluj. 

Deci va fi un impact major pe calitate a vieții și din Turda, că și Turda va scăpa de traficul care astăzi o aglomerează, va scăpa și Baciu de aglomerarea extraordinară pe care o are cu camioane și, evident, Clujul, pe toată partea asta de pe axa de intrare din Baciu până la ieșirea spre Apahida”, adăuga Emil Boc.

Consiliul Județean Cluj emitea, în februarie 2021, certificatul de urbanism pentru drumul expres care trebuie să facă legătura între Autostrada A3 – Turda – DN1 Mărtinești Tureni. Certificatul de urbanism emis de Consiliul Județean era necesar pentru obținerea avizelor pentru acest proiect de investiții. 

CITEȘTE ȘI: Consiliul Județean a emis certificatul de urbanism pentru Drumul Expres A3 – DN1 Mărtinești-Tureni

Drumul de legătură DN 1 – A3 Tureni Martinești nu a primit finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Însă, potrivit autorităților, acest proiect ar putea fi susținut prin alte programe de finanțare alternative, precum Programul Operațional de Transporturi și bugetul de stat. 

CITEȘTE ȘI: Drumul expres Mărtinești-Tureni nu va fi finanțat prin PNRR. Boc: „Mai este o sursă de finanțare – Programele Operaționale 2021-2027. Să nu mai vorbim de bugetul de stat”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *