Rautacisme

MINCIUNA numită METROUL lui BOC continuă: După lupte seculare, s-a lansat licitaţia pentru contractul de proiectare și execuție. Să discutăm despre poveşti cu peşti…

Miercuri, 16 martie, în sfârşit (şi, poate şi că i s-a bătut obrazul public lui Emil Boc, că n-a fost după cum a promis, în 11 martie), municipalitatea clujeană a scos la licitație contractul de proiectare și execuție a magistralei de metrou din localitate. Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Proiectul va primi o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR. Dacă va primi.

Şi acum să traducem, cu ajutorul activistului clujean Szakats Istvan, „termenii” de angajare şi mare angajament pe această licitaţie a municipalităţii lui Emil Boc (de mult nu mai e a clujenilor, ci la discreţia acestui individ aflat în slujba Urbanismului de Cumetrie şi care ne-a minţit pe toţi că are intenţii oneste):

„Mare veste mare, azi a apărut pe SEAP licitația cu „metroul”. Dar de fapt e cam un cântec de lebădă, și arată și portițele pe care Primăria o să poată să scape din Bullshitul numit Metrou. Detalii.

Pentru a proiecta această lucrare titanică Primăria a pus la dispoziție o lună și jumătate. Pentru a proiecta o lucrare de 1.3 miliarde de euro. Un prim semn remarcabil al seriozității intenției.

Dar ceea ce este și mai remarcabil, e că Primăria lansează această lucrare în regimul „hai și lucră, ș-apăi dacă oi ave’ bani ți-oi plăti, iară dacă nu, io trag din umeri, iar tu pleci acas’ cu buza friptă”. Despre ce e vorba? Despre 2 lucruri.

1. Primăria stipulează că semnarea contractului se va face numai după semnarea contractului de finantare. Așa că, dacă contractul de finanțare nu se semnează, procedura de achiziție va fi elegant anulată. Ardelenesc. Dar care pentru proiectant se traduce așa: Domnu’ Proiectant! Îl crezi matale pe cuvând pe domnul PRimar Boc că va semna în timp util contractul de finanțare? Na, dacă da, treaba ta, munca ta, riscul tău, s-ar putea că ai pus sute de oameni să lucreze sinucigaș o lună și jumătate, degeaba. Apoi,

2. Primăria stipulează că se va încheia contractul cu ofertantul câștigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate prin semnarea contractului de finanțare. Ardelenesc. Dar care se traduce așa: Domnu’ Proiectant! Îl crezi matale pe cuvânt pe domnul PRimar Boc că va face rost de toți, repet TOȚI banii în timp util? Când acum nu are nici jumătate? Na, dacă da, apăi chiar treaba ta.

Iar ceea ce citim în aceste linii însumate, este modul în care Primăria își va găsi portițele de scăparea din groapa săpată prin detonarea bombelor de gargară în ultimii de 3 ani. „N-o fo’ bani domne”.

Da’ ar trebui să ne bucurăm. Măcar de dezastrul ăsta am scăpat.

Next.”

La care se mai adaugă faptul că estimarea numărului de călători pentru metroul ușor de Cluj, peste 160.000 zilnic, comparabil cu orașe precum Torino sau Toulouse, este pus sub semnul întrebării de datele oferite de specialiști care au studiat cifrele mobilității cu transportul public din oraș. Asta în condițiile în care metroul va deservi doar axa Est-Vest, Cluj-Napoca Florești, iar pe toate liniile CTP din zona metropolitană a Clujului au fost contorizate înainte de pandemie „doar” puțin peste 130.000 de călătorii zilnice

Şi zic specialiştii fix în felul următor:

  1. Numărul total de călători transportați de CTP într-o zi în Zona Metropolitană Cluj este de 132.000. Acest număr include zone precum gara, aeroportul, cartierele Zorilor, Buna Ziua, Europa, Grigorescu dar și cele 19 comune învecinate.
  2. Proiectanții metroului estimează un număr de 164.000 de călători pe zi, adică cu 24% mai mulți decât toți călătorii de astăzi ai transportului de suprafață, desi sistemul propus nu acoperă zonele numite anterior și deservește doar 1 dintre cele 19 comune ale Zonei Metropolitane Cluj.

Prin urmare, avem de a face cu o minciună mai mult decât evidentă.

Iar de traficul din oraş nu scăpăm atâta timp cât acesta, ÎN LIPSA UNEI CENTURI OCOLITOARE, este tranzitat zilnic de 10-15 mii de autoturisme. Fiecare cu treaba şoferului lui, care nu are altă legătură cu municipiul Cluj-Napoca decât că-i stă în cale.

Nu mai puneţi botul la PR-ul PRimarului de Urbanism de Cumetrie, Emil Boc!