Așteptarea a luat sfârșit. Mall-urile și-au deschis larg porțile pentru toți clienții care au așteptat nerăbdători acest moment. Clujenii au putut din nou să simtă materialul hainelor, să le probeze și să se bucure de o adevărată experiență de shopping, total diferită de cea online.
Centrele comerciale mari din România au stat închise timp de 3 luni pe perioada pandemiei de coronavirus. Mall-urile sunt printre dintre cele mai importante locuri de sociaizare pentru români, mii de persoane trecându-le zilnic pragul. Chiar dacă dorința de shopping a putut fi satisfăcută datorită cumpărăturilor online, redeschiderea magazinelor fizice a fost așteptată cu nerăbdare atât de clienți cât și de magazine.
Clienții sunt ademeniți cu reduceri și promoții de către fiecare magazin care speră să își recupereze clienții, iar aceștia să înceapă să le treacă din nou pragul.
În condițiile actuale de pandemie, centrele comerciale, dar și fiecare magazin în parte, și-au luat măsuri pentru a-i întâmpina în siguranță pe clienți. Accesul se face doar cu mască, iar clienții sunt termoscanați la intrarea în mall. De asemenea, cele mai multe magazine au dotat paznicii cu termometre digitale, astfel că toți clienții sunt termoscanați din nou. De asemenea, fiecare magazin este dotat cu dezinfectanți, iar clenții sunt îndemnați să se dezinfecteze la intrarea în magazin.
Periodic, toate bancile și scaunele sunt dezinfectate de către personalul de curățenie, o altă măsură luată pentru a proteja sănătatea clienților.
Unele lucruri însă au rămas neschimbate. Soții sunt în continuare exilați pe câte o băncuță în fața magazinelor așteptând mai mult sau mai puțin răbdători să finalizeze soțiile lor plimbarea prin magazine. Aceștia se înarmează cu toată răbdarea și cu telefoanele mobile pe care la butonează afișând o plicitseală evidentă. Uneori își mai ridica capul cu speranță, pentru a vedea că doamna care a ieșit din magazin nu este cea așteptată.
Food court-urile sunt închise, mesele și scaunele sunt adunate, ceea ce face ca cea mai animată zonă dinainte de pandemie să fie acum pustie. Semne și benzi de avertizare sunt montate peste tot pentru a descuraja evntualii clienți mai curajoși care și-ar dori o experiență de shopiing completă care inevitabil se încheia la o masă din food court.
Faptul că nu pot rămâne în interiorul centrelor comerciale să mănânce nu i-a împiedicat pe clienți să se așeze la binecunoscutele cozi de la KFC, McDonald”s sau Noodle Pack. Păstrând distanța regulamentară, clienții au așteptat răbdători să le fie serivită mâncare pe care o vor savura însă acasă.
Chiar dacă au fost impuse reguli de siguranță, experiența de shopiing din centrele comeciale nu este cu mult schimbată. Chiar dacă guvernanții ne repetă la nesfârșit că viața așa cum o știm nu va putea încă reluată, oamenii sunt aceiași, se comportă la fel, iar două luni în casă nu au fost suficiente pentru a le schimba obiceiurile.
Susține Ziar de Cluj!
Timp de aproape 10 ani, ți-am oferit gratis articolele noastre. A venit timpul să devenim parteneri. Ziar de Cluj va implementa în curând abonamentul de 10 lei pe lună pentru toți cititorii. Pentru toți cititorii care ne respectă curajul și experiența.