In vizor

Marcel Ciolacu refuză să-l numească pe liberalul Mircea Abrudean secretar general al Guvernului și i-a cerut lui Ciucă să-i livreze alt om. Conducerea PNL se întrunește luni dimineața. UPDATE: Miza acestui ”război” ”rotativ”

Cum vă ziceam, săptămâna trecută, Mircea Abrudean este mereu în cărți pentru diverse funcții în sinecură, mai nou în cea de secretar general al Sistemului (pardon, Guvernului). Câteva zile mai târziu (cam două), ceva s-a întâmplat și băiatul care-l învăța prostii cu bani publici pe fostul șef al CJ Cluj, Horea Uioreanu (dar, deși căzut pe interceptări, ”a fost iertat” de ”sistem”), n-a căzut și în grațiile noului premier, Marcel Ciolacu. Alexandru Mihai Ghigiu, fostul șef de la PSD Tineret, a fost nominalizat ca noul șef al Cancelariei prim-ministrului, conform surselor Euronews.

CITEȘTE ȘI: PSD ia și funcția de șef al cancelariei primului ministru. Favoritul, Abrudean, a alergat pe un alt culoar

Eh, dar nu e pace sub măslini, iar ”sistemul” insistă pe lângă Marcel Ciolacu. Sunt unii care cică fac presă centrală și care zic că Abrudean (liberal care nu s-a forjat în cercul greu al pedeliștilor clujeni, ci al liberalilor lui Nicoară și Uioreani – dar am mai văzut ”liberali” din acest cerc care s-au ”pedelizat” grobian), ar fi susținut puternic de către Emil Boc. Asta ar însemna să-l validăm pe primarul Clujului drept parte a ”sistemului”. Păi, dacă ”Grupul lărgit de la Cluj” este ”sistemul”, atunci, da, Emil Boc este parte a ”sistemului” de cumetrii, relații subterane de cumetrie economico-politice. Să-l roage pe Ioan Rus, să-l roage pe Vasile Dîncu, să pună o vorbă la Marcel Ciolacu. Doar că Dîncu, cică nu mai vorbește cu Rus. Așa că, poate-l roagă Maestrul direct pe Dîncu?

În fine, cu toată susținerea ”sistemului” (care o fi fiind acela), Marcel Ciolacu i-a transmis deja lui Nicolae Ciucă să-i livreze un alt om pentru Secretariatul General, motivând că nu e compatibil cu Abrudean.

Contactat de G4Media, Mircea Abrudean a spus că e vorba, în primul rând, de interesele PNL. Bun, noi credeam că interesul ar fi al poporului (de proști) care i-o mai vota, nu al partidului.

Și mai zice Abrudean, mințind ca o servitoare (deh, școala de partid): că atâta timp cât nu a fost nimeni altcineva numit pe poziția care i-a fost promisă, sunt încă șanse ca funcția să-i revină lui.

”Până la urmă nu e vorba de mine ca persoană, ci de partid. Așadar, partidul trebuie să gestioneze această problemă”, a spus Abrudean.

Unu la mână, cum arătăm mai sus, PSD și-a nominalizat în urmă cu patru zile șeful la conducerea Cancelariei primului ministru. Dacă nu citește presa, poate i-o citește careva, să fie și bietul băiat informat.

A doua la mână: cum ziceam, interesul poporului de proști care i-a votat este și sub interesul acestui partid.

G4Media susține (pe surse) că cererea PSD a creat tensiune în PNL, mai mulți lideri (”căcâți” or fii fiind ăia, habar nu avem) cerându-i lui Nicolae Ciucă să nu cedeze presiunilor.

Motiv pentru care, luni a fost convocată o ședință a conducerii restrânse a PNL.

Dar de ce atâta zbatere pentru această funcție? Numai pentru legătura bună cu primarii?  Neeee, sunt banii o tonă și pe deasupra căcălău în discuție: Căci o atribuție a noului secretar general al guvernului este propunerea, către premier, a candidaților la șefia AMEPIP, o super-agenție de control absolut asupra tuturor companiilor cu capital de stat.

  • Super-agenția AMEPIP, ”construită” pe șest sub mandatul și ochii cam bovini ai ex-premierului Nicolae Ciucă, a fost concepută să fie sub controlul premierului și al secretarului general al guvernului. În acest moment, susțin liberalii, postul de secretar general al guvernului le revine. Nu înțelegem de ce, din moment ce vorbim despre o ROTATIVĂ. Și, din moment ce, Mircea Abrudean a fost SGG până acum, liberal fiind, postul ar trebui să revină unui pesedist – ceea ce, după cum am arătat mai sus, s-a și întâmplat. Dar, poate există negocieri pe rotativă despre care publicul n-a fost informat?
  • Legea de înființare a AMEPIP prevede clar că ”preşedintele şi vicepreşedinţii sunt numiţi prin decizie a prim-ministrului, la propunerea secretarului general al Guvernului”.
  • Proiectul de lege pentru înființarea Agenției pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP) a fost adoptat de Parlament în luna mai, dar nu a intrat încă în vigoare pentru că a fost atacat de USR la Curtea Constituțională.
  • Proiectul legii a fost adoptat de guvernul Ciucă în decembrie 2022 și trimis în Parlament. La acel moment, nici premierul Ciucă și nici alți lideri PNL nu au avut obiecții. Ulterior, liberalii s-au revoltat față de proiect, dar el a trecut de Parlament.
  • AMEPIP este o super-agenție (a se citi: cuibușor de sinecuri politice) care va pune sub controlul premierului și al secretarului general absolut toate companii și regiile autonome cu capital de stat: firme controlate de ministere, primării, consilii județene și agenții de dezvoltari intra-comunitară (ADI).
  • Controlul AMEPIP asupra acestor companii va fi absolut, după cum arată mai multe articole din proiect. De exemplu, un articol din proiect arată cât de ușor vor putea fi dați afară administratorii unei companii cu capital de stat, chiar dacă sunt numiți pe mandate de patru ani, doar pe motiv că nu își îndeplinesc indicatori-cheie de performanță, stabiliți de altfel chiar de conducerea AMEPIP, subordonată guvernului:
    ”În situația în care indicatorii cheie de performanță nu sunt refăcuți la nivelul minim aprobat, AMEPIP transmite autorității publice tutelare măsura revocării administratorilor numiți și reluarea procedurii de selecție, cu informarea Guvernului în acest sens”.
  • Când s-au prins că au mușcat-o rău de tot cu AMEPIP (dar nu înțelegem de ce, din moment ce susțin că funcția de secretar genelar al guvernului le aparție?), cică parlamentarii PNL s-au revoltat când proiectul a ajuns în Camera Deputaților și au însărcinat-o pe Cristina Trăilă, specialistă în achiziții publice, să gestioneze un grup de lucru. Căci una dintre temerile PNL este că PSD va putea să controleze nu doar companiile deținute de ministere, ci și firmele CJ-urilor și ale agențiilor de dezvoltare intracomunitară, agenții formate din zeci de primării care acum au un echilibru politic și pot derula proiecte majore de utilități.
  • De cealaltă parte, PSD-iștii, în frunte cu Marian Neacșu, susțin că prevederile controversate ar fi cerute de OCDE și de PNRR, motiv pentru care guvernul condus de liberalul Nicolae Ciucă le-au și acceptat.

Așa că se explică de ce ”sistemul” îl forește pe Abrudean în joc: dacă a putut combina cu Uioreanu și să scape, poate combina cu oricine, nu?