O companie de consultanță care a asigurat și până acum supervizarea lucrărilor pe toată Autostrada Transilvania, încă de pe vremea când era construită de americanii de la Bechtel a semnat cu CNAIR supervizarea lucrărilor pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km).
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului (12 km) cu francezii de la Egis. Noul contract cu Egis a fost semnat pe 5 august 2022 pentru suma de 24,63 milioane de lei, potrivit unui anunț de atribuire publicat pe 11 august în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Ia să ne aducem aminte cine este firma aceasta. În 2017, firma Egis, condusă de Clotilde Armand avea contracte extrem de bănoase cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Firmei care superviza și acum 5 ani autostrada fantomă Bechtel, i s-au plătit de la CNAIR cu 3,5 milioane de euro peste valoarea contractelor. Din 2004 până în 2017, Egis Internaţional SA Franţa, Sucursala Bucureşti, a încasat aproximativ 81,3 milioane de euro din supervizarea lucrărilor de construire a mai multor autostrăzi, centuri şi drumuri naţionale din România. Dar, mai ales cele de pe Autostrada Transilvania, nu sunt gata nici în ziua de azi. Nu e minunat ca la oamenii ”noi” să constatăm năravuri vechi? Și tot pe bani publici?
- Marie Brigitte Clotilde Armand Moroianu a condus din Septembrie 2013 până în Martie 2017 Egis România, Bulgaria și Republica Moldova. Din Martie 2017 a fost avansată și s-a ocupat de întreaga Europă pentru aceiași firmă.
- Firma Egis România, cea condusă de Clotilde, are sediul în strada Dionisie Lupu și este înregistrată la Registrul Comerțului sub numărul J40/5016/1996
- În 2016, când Clotilde Armand răspundea numai de firma din România, Bulgaria și Republica Moldova s-a lansat programul „Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienţi” finanțat de Banca Mondială
- Firma Egis, condusă de Clotilde începe goana după contracte. Succesul raporta în materie îi determină pe francezi să o pună pe femeie să se ocupe de toată Europa din Martie 2017.
- Cu Clotilde director de Dezvoltare pe întregul continent, Egis semnează în România contracte cu 19 primării. (Contract Arcani, Contract Mărășești). În total 19 contracte de acest gen sunt semnate.
- Firma Egis România SA face „note conceptuale” pentru toate aceste primării. Prin notele conceptuale se solicită aproximativ 1,5 milioane de lei finanțare pentru construirea unor gropi de gunoi. (Daia, județul Giurgiu, Semlac, județul Arad, Tăureni, județul Mureș, Luna, județul Cluj, Arcani, județul Gorj, Saulia, județul Mureș, Pestisani, județul Gorj)
- Notele conceptuale sunt identice. La toate se invocă factorul de risc „boala nou născutului albastru”. Cu aceleași cuvinte. (Arcani, Daia, Luna, Pestisani, Saulia, Semlac, Tăureni)
- Egis România SA începe să factureze. Jumătate din bani la predarea notelor conceptuale copiate de la o primărie la alta. Ultima tranșă din bani se încasa după ce notele erau validate de minister. (Exemplu factura Egis)
- O parte din primării primesc finanțare. Altă parte plâng după banii plătiți către firma condusă de Clotilde Armand. Pentru Egis urmează o nouă serie de încasări. Ea face Studii de Fezabilitate pentru primăriile care au avut noroc. (Devize Studiu comuna Luna, Studiu Fezabilitate Tăureni)
- Un astfel de studiu mai aduce în visteria Egis câte aproape 40.000 de lei pentru fiecare primărie.
- Lumea Politică află faptul că această boală are o incidență infimă. În anul în care Egis România SA scris notele conceptuale în România se înregistraseră numai 16 cazuri. Răspunsul Institutului de Sănătate Publică este devastator pentru firma lui Clotilde. Boala invocată în notele conceptuale ale Egis a fost scoasă din nomenclatorul Organizației Mondiale a Sănătății. – nota în 2020, în plină campanie electorală, LumeaPolitică.
- În octombrie anul trecut, cu ocazia lansării a patru licitații pentru supervizarea de lucrări pe A3, reprezentanții CNAIR declarau că contractul semnat în 2004 cu Egis pentru supervizarea lucrărilor la Autostrada Brașov – Borș urma să înceteze.
”Aceste licitații au fost lansate pentru a se asigura serviiciile de supervizare pe sectoarele menționate, după finalizarea contractului cu Egis. După atribuirea contractelor pe secțiunile menționate, se va înceta contractul cu Egis, dar acest lucru se poate efectua atunci când va exista un Supervizor nou”, au transmis atunci reprezentanții CNAIR.
În cei 18 ani scurși de când americanii de la Bechtel a semnat cu CNAIR, au fost realizați aproape 100 de kilometri din cei 415 kilometri câți avea inițial mega-proiectul din Ardeal.
Pe 22 iulie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat că a fost emis ordinul de începere pentru construcția secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) din Autostrada Transilvania (A3). Contractul pentru proiectarea și execuția acestui lot a fost atribuit firmelor lui Dorinel Umbrărescu.