Din oras

Lista problemelor descoperite de Primărie la proiectul de modernizare a Bulevardului 21 Decembrie 1989

La aproape trei săptămâni de la finalizarea lucrărilor de modernizare a bulevardului 21 Decembrie 1989 încă mai sunt detalii care trebuie rezolvate de către constructorul Diferit. Potrivit conducerii Primăriei, nu au fost descoperite nereguli majore în faza de recepție a lucrărilor. Bulevardul 21 Decembrie se află în garanție pentru o perioadă de doi ani.

“Nu am identificat probleme majore pe bulevardul 21 Decembrie. Aș putea spune că în mare măsură lucrările sunt de calitate. Evident că mai sunt anumite detalii care trebuie să fie remediate: anumite plăci care sunt crăpate, anumite plăci care nu sunt la același nivel și toate aceste lucruri vor fi remediate. De asemenea, am mai identificat grătare la arbori care nu corespund exigențelor pe care le avem sau arbori care trebuie să fie înlocuiți, dar oricum sunt în garanție. Deci, mai sunt câteva detalii care vor fi corectate în perioada următoare”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea, astăzi, într-o emisiune a unui post de radio local.

Toate defectele despre care a vorbit viceprimarul vor fi remediate de către constructorul Diferit, în condițiile în care există o garanție a lucrărilor.

“Există o garanție pe care orice constructor care lucrează cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca trebuie să o depună și perioada de garanție nu se termină la finalizarea recepției ci se extinde și după. Are o perioadă de garanție de doi ani, dar sunt garanții diferite: pentru arbori o anumită garanție, pentru plăci altă garanție, pentru asfalt altă garanție etc.

Garanția este extrem de atent urmărită de către colegii mei, la fel cum s-a întâmplat și în cazul lucrărilor de pe strada Napoca unde s-a intervenit pentru că s-au lăsat dalele și s-a tasat pământul în jurul arborilor”, a mai spus Dan Tarcea.

Contractul de execuție a fost semnat în 19 februarie 2020 cu SC Diferit SRL Cluj-Napoca, cu o valoare de aproape 41,8 milioane lei, fără TVA, din care 810 mii lei, fără TVA au reprezentat servicii de proiectare și asistență tehnică, iar 40,9 milioane lei fără TVA au reprezentat execuția lucrărilor.

În perioada de implementare a contractului a fost încheiat un act adițional, care a avut drept obiect modificarea duratei de execuție și suplimentarea valorii inițial atribuite cu peste 445 mii lei fără TVA, reprezentând 1,09% din valoarea contractului inițial. Astfel, noua valoare a contractului a devenit 42,2 milioane lei, exclusiv TVA.

În urmă primăvară, în Consiliul Local s-a votat suplimentarea costurilor pentru lucrările de modernizare a bulevardului. Pentru ajustarea prețurilor la restul de executat în sumă de aproape 8 milioane lei fără TVA ar rezulta o valoare necesară estimată a fi prevăzută de peste 2,2 milioane lei fără TVA. Potrivit proiectului de hotărâre, formula de calcul va fi aplicată lucrărilor licitate inițial în cadrul procedurii de atribuire și nu celor care constituie articole noi.

În devizul general, se propune valoarea estimată acoperitoare de aproape 2,9 milioane lei fără TVA.

„Valoarea inițială din devizul general este de 56.351.253 lei cu TVA din care C+M (construcții – montaj) 36.433.727 lei cu TVA. Valoarea actualizată din devizul general devine 59.767.439 lei cu TVA din care C+M 39.299.870 lei”, se arată în proiectul de hotărâre.