Primăria și-a asumat realizarea mai multor parcări supraetajate, după demolarea garajelor din cartierele Clujului. Unele dintre aceste parkinguri au fost realizate cu jumătăți de măsură și inaugurate electoral, precum este cazul Prakingului Mogoșoaia 9, sau au fost inaugurate înainte de încheierea lucrărilor, vezi cazul Parkingului Hașdeu. În 2021, Primăria trebuie să lanseze licitația pentru alte trei parcări supraetajate: Parking str Trotușului, Parking str Gh. Dima și Parking Piața Timotei Cipariu.
Și pe strada Liviu Rebreanu din cartierul Gheorgheni administrația locală a promis realizarea unui Parking pe structuri metalice, un proiect blocat.
Recent, primarul Emil Boc a recunoscut că blocajul în cazul parkingului Rebreanu ține de așa-numitele soluții tehnice:
„Soluțiile tehnice, se pare, nu sunt atât de simple după cum par c-o să fie. Și atuncea, dacă nu mi-au găsit soluțiile tehnice încă, așteaptă, pentru că, repet, eu nu sunt și inginer. Inginerii decid chestiunile acestea tehnice”, a fost nevoit să recunoască primarul Emil Boc.
În schimb, edilul a dat asigurări că vor urma lucrările la alte trei obiective promise.
„Pot să vă spun că parkingul Trotușului nr 5, Parkingul Gh Dima 39 B și Parkingul Cipariu sunt parkinguri pentru care organizăm licitația anul acesta și să sperăm că vor începe și lucrările. Depinde cât durează licitațiile astea”, a adăugat Boc.
Practic, realizarea parkingurilor a fost inclusă la categoria a III de pe lista obiectivelor prioritare elaborate și derulate de administrația locală în 2021. Această categorie vizează lansarea licitațiilor. În privința deschiderii șantierelor de lucru, acestea depind de modul în care vor decurge licitațiile, dacă vor fi întârzieri cauzate de contestații etc.
Parking str. Gheorghe Dima –
Garajele de pe strada Gheorghe Dima, din cartierul Zorilor, vor fi desființate de autoritățile locale pentru a face loc unui nou parking, anunța Primăria în octombrie 2020.
CITEȘTE ȘI: Primăria va desființa garajele de pe Gheorghe Dima. Promite, în schimb, un parking
Proiectul prevede realizarea unei construcții cu regim de înălțime 2S+P+2E cu acoperiș terasă circulabilă, protejată parțial de copertine/pergole, având o capacitate de 221 locuri autoturisme.
Finanțarea investiției va fi făcută din fonduri de la bugetul local „și din alte surse constituite potrivit legii”. Acest parking îi va costa pe clujeni 28 263 370,48 lei, TVA inclus. Aproape 6 milioane de euro.
Capacitatea noului parking va fi de 221 de locuri, el fiind structurat pe două niveluri subterane, parter, plus două etaje. Acoperișul va consta dintr-o terasă circulabilă, protejată parțial de copertine și/sau pergole.
Durata de realizare a investiției este, scriptic, de 24 de luni, iar cea de execuție de 18 luni.
Parking str. Trotușului nr. 5 –
Indicatorii tehnico-economici pentru construirea unui nou parking pe strada Trotușului nr. 5 din cartierul Mărăști au fost aprobați în cadrul ședinței de Consiliu Local din data de 24 mai 2019.
Parkingul va avea 10 locuri dedicate pentru autoturisme electrice, va fi construit pe un teren cu o suprafață de 3150 mp.
Construcția va avea un regim de înălțime de 2S+D+P+2E+T și o capacitate de 365 locuri de parcare. Din totalul acestora, 10 locuri vor fi destinate persoanelor cu dizabilități deținătoare de autoturisme, 10 pentru autoturisme electrice – cu stații de încărcare aferente, 12 pentru motociclete/mopede și rastele pentru biciclete
Valoarea totală estimată a investiției se ridică la 29.590.566 lei fără TVA.
Termenul de execuție a lucrării este de 24 luni din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor pentru parking.
Parking Piața Timotei Cipariu –
În urmă cu mai bine de doi ani de zile, administrația locală anunța realizarea unei noi parcări subterane, cu peste 300 de locuri, pe structură clasică sau cu sistem de lift, în Piaţa Cipariu. Investiţia este estimată la 8 milioane de euro.
Parcarea subterană va avea trei niveluri și o suprafață de 3.300 metri pătrați.
„Zona studiată prin PUZ este încadrată conform Planului Urbanistic General în UTR RrM1 – Parcelar riveran principalelor artere de trafic, destinat restructurării – Zonă mixtă cu regim de construire închis.
Prin PUZ se propune reabilitarea și modernizarea spațiului public din vecinătatea Catedralei Greco-Catolice, în vederea ameliorării imaginii urbane, dezvoltarea deplasărilor pietonale, velo și a spațiilor destinate acestora, reglementarea circulației autovehiculelor și a parcării (construire parking subteran), organizarea mobilierului urban și a vegetației”, se arată în referatul de aprobare a proiectului.
CITEȘTE ȘI: Piața Cipariu va fi modernizată. Ce schimbări propune proiectul Primăriei
Din păcate, autoritățile locale reușesc cu greu să ofere clujenilor locuri de parcare în schimbul garajelor demolate, iar parcările supraetajate sunt realizate de Primărie cu dificultate.
Adesea, parkingurile sunt inaugurate fără să fie terminate, la stadiul de semi-finisat, pline de infiltrații etc.
Pentru mai multe detalii CITEȘTE ȘI: Primăverii 8, al treilea parking electoral declarat finalizat de Emil Boc, are infiltrații de apă și e neterminat
Și în cazul Parkingului de pe Mogoșoaia 9, lucrările de finisare au fost realizate cu jumătăți de măsură, fiind plin de infiltrații.