Din oras

La un an de la demararea în trombă a lucrărilor de la ”Podul Răsăritului”, azi e gata 79% și OSĂ fie gata în iulie 2023, deși trebuia să fie gata în mai 2023

Ziar de Cluj scria în aprilie 2022: Podul Răsăritului mai spală din rușinea podului Porțelanului, ale cărui lucrări neterminate din 2019 reîncep astăzi.

”După o organizare de șantier care părea să treneze, lucrările au început în trombă, aici lucrându-se, în ultimele luni, foarte rapid și serios. În 6 septembrie 2021 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, iar 7 luni mai târziu arcele podului au fost montate, prilej cu care primarul Boc s-a și promovat electoral, pe pagina sa de Facebook, unde a scris în 20 aprilie 2022:

”Cluj-Napoca: În aceste zile se montează arcele de la podul Oașului-Răsăritului

Au fost realizați pași importanți în proiectul podului care leagă strada Oașului de strada Răsăritului peste Someșul Mic, primul arc metalic cu tiranți prevăzut în proiect a fost instalat ieri, 19 aprilie. Lucrările sunt în grafic.”

Dar, că întotdeauna există un DAR, ca în orice lucrare de investiție majoră a municipalității, ceva se strică, sau se pierde, sau se fură pe parcurs. Scriam în qprilie 2022:

”Potrivit panoului de șantier, data finalizării podului Oașului – Răsăritului este 6 mai 2023. Podului Porțelanului, dacă se va respecta termenul de execuție de 7 luni, ar trebui să fie gata anul acesta, la finalul lunii noiembrie.”

6 mai 2023 nu este totuna cu 15 iulie 2023 decât în poveștile cu pești ale primarului. În conferința de presă de chitanțier de miercuri, Excelența Da, Însuși El, Primarul a raportat, de parcă așa era normal (oricum nu l-a tras nimeni de mânecă), că podul este gata în proporție de 79%. Deci, depășiri de plan, tovarăși, cu 3% față de ”Malurile Someșului”!

„Podul Oașului-Răsăritului: suntem într-un stadiu foarte avansat – 79% din lucrare este gata. Între 1 și 15 iulie se va circula pe Podul Răsăritului. Vom știi exact la sfârșitul lunii mai, dar între 1 și 15 iulie se va circula!”, a declarat Emil Boc.

Nimic despre data la care trebuiau să fie gata lucrările, nimic despre nimic. Doar OSĂ!

PS: Din fotografia captură din main, nu ne dăm seama pe câte benzi se va intra/ieși de pe pod. Unghiurile drepte de acces și singura bandă de dincolo de râu nu ne inspiră nimic. Poate există specialiști în circuație care au să ne spună despre ce este vorba?

Cică așa arată pe planșă: