Proiectul european “La pas prin orasul comoara” a ajuns la final, cu sase luni intarziere. Echipa de implementare se lauda ca 300.000 de persoane s-au informat despre Cluj-Napoca cu ajutorul site-ului www.visitcluj.ro, iar numarul turistilor a crescut cu 20% -30% in 2011-2012.
“La pas prin orasul comoara” a adus cu 20% mai multi turisti in Cluj-Napoca, spun cei din echipa de implementare a proiectului. “Numarul turistilor in municipiul Cluj- Napoca a crescut in perioada de implementare a proiectului cu 20% pe an în 2011 si 30% pe an in 2012 fata de anul 2010” arata Calin Forna, manager de proiect.
Principalul promotor al proiectului este site-ul www.visitcluj.ro, disponibil in engleza, franceza, germana, maghiara si romana. Potrivit echipei de implementare, 300.000 de persoane s-au informat despre Cluj-Napoca cu ajutorul acestui portal.
Conform bugetului iniţial al proiectului, valoarea achiziţiilor a fost de peste 820.000 de lei. In urma procedurilor de licitatie deschisa sau cerere de oferta, valoarea achizitiilor publice a scazut cu 40%, ajungandu-se la suma de aproximativ 500.000 de lei.
“Prin proiect s-au realizat mai multe tipuri de materiale de informare si promovare turistica, carti poştale 3D cu imagini ale Clujului de ieri si de azi, CD-uri si DVD-uri turistice, clipuri si spoturi TV, un portal web, bannere de promovare pe site-urile de profil, articole publicitare in publicaţii de specialitate şi în ghidul turistic al Romaniei, amplasarea unor panouri publicitare în principalele orase ale tarii si organizarea unui eveniment de promovare turistică (Zilele Centrului Istoric al Municipiului Cluj- Napoca)”, arata reprezentantii Primariei Cluj-Napoca, intr-un raspuns oficial.
“La pas prin orasul comoara” a urmarit, inca de la inceput, promovarea centrului istoric, a muzeelor Clujului, a Gradinii Botanice “Alexandru Borza” si a Parcului Etnografic “Romulus Vuia.
Cat despre intarzierea cu sase luni a finalizarii proiectului, Primaria Cluj-Napoca da si o explicatie: “Termenul de finalizare a proiectului a fost prelungit cu 6 luni, deoarece s-a amanat publicarea Ghidului National al Romaniei, la care se refera una din campaniile publicitare incluse in graficul de activitati ale proiectului (insertia unui articol publicitar de 2 pagini in ghidul turistic al Romaniei)”.