Din oras

La ghișee, ca-n tranșee: clujenii stau în rând la ANAF pentru plata taxelor, iar la Casa Județeană de Pensii formează cozi pentru adeverințe

Instituțiile clujene nu par să fi ieșit încă din atmosfera sărbătorilor. Sfântul Ioan Botezătorul este sărbătorit prin birouri, astfel încât numărul angajaților de la ghișee este insuficient. La ANAF Cluj, câteva zeci de persoane așteptau astăzi, în jurul orei 11, pentru a-și plăti taxele și impozitele. Din cele 21 de ghișee disponibile, funcționau doar 3-4. 

Ghișeul nr 7 prelucra cererea cu numărul 543

Bonul de ordine eliberat înregistra nr 585

De fapt, funcționau doar ghișeele cu nr 7, 10 și 12, iar clujenii își completau actele pe unde apucau.

Conform reprezentanților ANAF Cluj, numărul ghișeelor disponibile este suplimentat în cazul în care se înregistrează foarte multe solicitări. Altfel, actele depuse de cetățeni trebuie prelucrate ulterior, fiind vorba de o muncă nevăzută a angajaților ANAF.

”După ce solicitările sunt preluate de la cetățeni, acestea trebuie să fie și prelucrate. Astfel, actele nu sunt doar preluate de la contribuabil, ulterior acestea sunt prelucrate. 

Numărul angajaților este suficient. Atunci când se face coadă, colegii din birouri și din cadrul altor servicii vin să ajute, situație în care se deschid toate ghișeele. 

Oricum, este disponibilă o linie directă, iar o mulțime de acte pot fi depuse online, astfel încât nu ar fi nevoiți să vină la sediul ANAF Cluj. 

Iar intenția este ca declarația unică, dar și alte acte, să poate fi depuse online, fără a apela la ghișee”, au declarat reprezentanții ANAF Cluj pentru Ziar de Cluj

Timpul mediu de așteptare este de peste o oră, conform declarațiilor clujenilor care au venit să-și regleze conturile cu instituția de administrare fiscală.

Între timp, în curtea ANAF Cluj, mașina instituției a rămas înzăpezită, țintuită pe loc, iar zăpada nu a fost îndepărtată, existând pericolul de accidentare pentru cetățeni.

Nici la Casa Județeană de Pensii Cluj, situația nu arăta mai bine. Cetățenii au format două rânduri, pentru cele două ghișee deschise. 

Dezolarea este atotcuprinzătoare: numărul angajaților din instituțiile statului este insuficient, dotarea tehnică pentru soluționarea cererilor depuse de cetățeni în format online este și ea marcată de precaritate, iar clujenii au o singură soluție la dispoziție: să se alinieze cuminți în rând pentru a sta la cozi. 

Reprezentanții Casei Județene de Pensii Cluj nu au putut fi contactați pentru a oferi un punct de vedere cu privire la modul în care sunt rezolvate solicitările clujenilor în această perioadă.

Chiar și în jurul orei 11, cetățenii formau cozi pentru a-și rezolva problemele legate de pensie, pentru a obține o simplă adeverință ori pentru a-și plăti taxele către stat. Cozile încep de la primele ore ale dimineții și continuă până după prânz. 

Cozile în care românii se înscriu ca într-o horă au rămas liantul dintre trecutul comunist și prezentul european. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *