Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” Cluj-Napoca este o scoala moderna, preocupata de formarea tinerilor si adultilor in vederea insertiei pe piata muncii. Spre deosebire de absolventii liceelor teoretice, cei ai scolilor tehnice sau tehnologice au atestate profesionale la incheierea studiilor. Sunt pregatiti sa practice o meserie.
Dar cel mai important, elevii colegiului tehnic Anghel Saligny se pregatesc cu adevarat pentru meseriile pe care si le-au ales. Au profesori dedicati si implicati, merg la scoala cu zambetul pe buze si se implica voluntar in foarte multe proiecte si programe care ii ajuta sa ia contact cu “lumea reala” chiar de pe bancile scolii.
“Ne dorim de foarte mult timp sa evidentiem aspectele pozitive ale scolii si sa atragem elevii de partea noastra. Vrem sa le cultivam dragostea pentru studiu si increderea in fortele proprii, chiar daca asta va insemna insistenta si perseverenta din partea noastra”, puncteaza Corina Pop, directorul institutiei de invatamant.
Doar in primul semestru al acestui an scolar elevii au fost implicati intr-o multitudine de proiecte, pe teme diverse. Printre ele se numara un proiect de combatere si prevenire a violentei organizat la nivelul scolii, “Spune Nu violentei!”; concursuri pe teme de leadership si ecologie, proiecte de dezvoltare personala – Educati azi, valorosi maine; proiect international de educatie ecologica Eco-Scoala; un program de sprijinire a copiilor aflati in situatii sociale si scolare dificile, in parteneriat cu FRCCF.
Porti Verzi
In perioada noiembrie 2015-martie 2016, elevii de la Colegiul Tehnic ,,Anghel Saligny’’ Cluj-Napoca participa la Proiectul International Porti Verzi, organizat de Asociatia pentru Tineret din Szeged, Ungaria. Elevii fac parte din grupul ECOS si au avut de realizat 6 desene pe teme ecologice. Dupa realizarea desenelor grupul trebuie sa expuna materialele realizate in minim 5 locatii.
Proiectul International Porti Verzi are doua sectiuni: Datini de Craciun si Expozitia Calatoare, care promoveaza protectia mediului. La acest proiect participa in jur de 800 de elevi din tari precum: Romania, Ungaria si Bulgaria. Taxa de inscriere in proiect achitata de catre scoala va sprijini un grup de elevi din Africa sa mearga la scoala.
Profesorul coordonator Teodora Mirela Goga a fost foarte incantata de participarea si interesul crescut al elevilor. Dansa considera ca astfel de proiecte sunt binevenite, atat pentru a destinde atmosfera si a oferi un prilej de a invata si prin alte metode decat cele clasice, dar si din punct de vedere caritabil, acesta fiind scopul final.
Eco-Logica Comunitatii
Chiar la inceputul anului scolar, proiectul ECO-Logica Comunitatii (inscris in cadrul concursului de proiecte “Lider European” derulat de Reprezentanta Comisiei Europene in Romania, in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, in cadrul campaniei “Europa, casa noastra”) a fost o provocare pentru prof. Cristina Eberle si elevii clasei a IX-a B – profil Tehnician ecolog si protectia calitatii mediului.
Scopul proiectului a fost acela de consolidare a unor atitudini atitudini pozitive fata de mediul inconjurator natural sau antropizat.
“Mai pe larg, ne-am dorim sa observam, prin aplicarea unor ECOchestionare cat si prin numarul de voluntari angrenati, gandirea comunitatii orasului Cluj-Napoca privind protejarea mediului inconjurator, cat si receptivitatea acestora in legatura cu primirea unor sfaturi ce i-ar ajuta in atingerea scopului nostru (si nu doar al nostru, ci si al tuturor membrilor acestei comunitati, in cazul de fata fiind vorba despre orasul nostru) de a trai intr-un mediu curat, sanatos”, precizeaza profesorul indrumator.
Conceperea materialelor privind protejarea mediului inconjurator (pixuri, ecusoane, sigla), confectionarea ECOpubelelor si distribuirea acestora, constientizarea comunitatii privind protejarea mediului inconjurator, igienizarea unor perimetre intens circulate din Cluj-Napoca si mediatizarea proiectului ECO-Logica Comunitatii au fost o parte din atributiile elevilor.
Acestia si-au indeplinit cu responsabilitate sarcinile si au fost entuziasmati de activitatile desfasurate, pentru majoritatea fiind primul proiect de acest gen si chiar daca au intampinat si dificultati (unii cetateni nu au fost dispusi sa raspunda ECO-chestionarului) isi doresc sa continue activitatile ECO.
Comenius
“In anul 2015 s-a finalizat proiectul Comenius ,,The heritage of cultures and traditions in pluralistic society – religious traditions„, proiect in cadrul caruia am fost parteneri ai unor scoli din Italia, Polonia, Spania, Portugalia, Turcia, Bulgaria. 19 cadre didactice si 43 de elevi au participat la mobilitatea de la Cluj-Napoca, dar in proiect a fost implicat un numar mult mai mare de beneficiari. Elevii nostri au avut oportunitatea de a vizita tarile partenere si de a lega noi prietenii cu tineri de varsta lor, promovand conceptul de diversitate religioasa, culturala si lingvistica, depasind prejudecatile, rasismul si xenofobia”, completeaza coordonatorul proiectului, prof. Cristina Feher.
Desi colegiul este o scoala cu traditie, atat elevii de gimnaziu, cat si parintii lor sunt reticenti si prefera liceele teoretice. Doar putina deschidere si o discutie cu cadrele didactice, ori cu elevii ar fi suficienta pentru a realiza beneficiile si avantajele pe care le ofera Colegiul Tehnic Anghel Saligny.
Pe langa situarea ultracentrala si o baza materiala la standarde europene, scoala dispune de toata deschiderea si profesionalismul unor dascali dedicati. Profesori tineri si dornici sa invete alaturi de elevi sau cu foarte multa experienta si deschisi, cu totii isi doresc sa ajute la formarea unor profesionisti desavarsiti.
Plan de scolarizare pentru anul scolar 2016-2017
Clasa a IX-a invatamant liceal de zi
1. Profil resurse natural si protectia mediului, domeniul Protectia mediului, specializarea Tehnician ecolog si protectia calitatii mediului – 1 clasa – 28 de locuri
2. Profil tehnic, domeniul Constructii, instalatii si lucrari publice, specializarea Tehnician desenator pentru constructii si instalatii – 1 clasa – 28 de locuri
Clasa a XI-a invatamant liceal cu frecventa seral
1. Profil resurse natural si protectia mediului, domeniul Silvicultura, specializarea Tehnician in silvicultura si exploatari forestiere – 1 clasa – 28 de locuri
Clasa a IX-a invatamant profesional cu durata de 3 ani
1. Domeniul Constructii, instalatii si lucrari publice, specializarea Instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze – 0,5 clase – 14 de locuri, si specializarea Zugrav, ipsosar, vopsitor, tapetar– 0,5 clase – 14 de locuri
Scoala postliceala
1. Domeniul Constructii, instalatii si lucrari publice, specializarea Topograf in constructii – 1 clasa – 28 de locuri
2. Domeniul Servicii, specializarea Proiectant decoratiuni interioare – 1 clasa – 28 de locuri
Scoala de maistri
1. Domeniul Constructii, instalatii si lucrari publice, specializarea Maistru instalator in constructii – 0,5 clase – 14 de locuri si specializarea Maistru constructii civile, industrial I agricole– 0,5 clase – 14 de locuri
Mai multe informatii puteti afla chiar de la reprezentantii Colegiului Tehnic „Anghel Saligny” Cluj Napoca, B-dul 21 Decembrie 1989 nr.128-130, tel.0264430942, fax 0264595694. a.salignycluj[at]yahoo.com, dar si de pe site-ul unitatii de invatamant, www.colegiul-saligny.ro.