Reportaj

Ioana Haitonic, șefă de catedră la Liceului Teoretic Nicolae Bălcescu din Cluj Napoca, a fost reclamată ministrului Educației și Cercetării Științifice pentru “limbaj neadecvat în fiecare oră”

Împotriva profesoarei de limba română Ioana Haitonic, șefă de catedră la Liceului Teoretic Nicolae Bălcescu din Cluj Napoca, a fost depusă o petiție semnată de către părinții unor elevi în atenția ministrului Educației Naționale și Cercetării Științifice, Mircea Dumitru și a Inspectorului General Valentin Cuibus pentru “limbaj neadecvat în fiecare oră”. Părinții semnatari ai petiției au anexat au prezentat ca probe câteva înregistrări audio.

Prezentăm, fără comentarii, petiția și un fișer audio cu ceea ce pretind părinții că ar fi acest “limbaj neadecvat”:

„Stimate domnule ministru Mircea Dumitru,

Stimate domnule Inspector General Valentin Cuibus,

Subsemnații, părinții unor elevi ai Liceului Teoretic Nicolae Bălcescu din Cluj Napoca, dorim să supunem atenției dumneavoastră unele aspecte necorespunzătoare care au loc în această școală. Este vorba despre modul în care se desfășoară orele de limba română predate de către doamna profesoară de limba română Ioana Haitonic, șefă de catedră, care utilizează un limbaj neadecvat în fiecare oră.

Copiilor noștri le este încălcat dreptul prevăzut în Constituția României și în Declarația Universală a Drepturilor Omului (ONU-1948). Principiile sistemului de învățământ constituie normele educaționale de bază cu caracter general care asigură buna organizare și funcționarea corectă a învățământului de toate gradele, treptele și formele din țara noastră.

Având în vedere faptul că procesul de învățământ este principalul mijloc prin care societatea educă și instruiește tinerele generații, înseamnă că responsabilitatea organizării și conducerii acestui proces progresiv (planificat, sistematic, metodic și intensiv) de acces la cunoaștere este pus sub controlul personalului didactic, al școlii.

Vom anexa în acest mail și în următoarele unele înregistrări pe care vă rugăm să le audiați și să hotărâți dumneavoastră dacă în sceolul 21, un cadru didactic care predă limba română este îndreptățit să se exprime într-o asemenea manieră în fața elevilor săi. Deoarece nu avem pregătirea necesară pentru evaluarea doamnei profesoare, vă solicităm o atitudine pertinentă și un feed-back pe măsură cu privire la ceea ce veți auzi.

Întrebarea noastră este următoarea: Cum poate să se realizeze prin intermediul acestui cadru didactic procesul de învățământ, funcția axiologică la acești elevi, funcția culturală a educației și implicit a învățământului? Și mai departe: Cum ar putea acești elevi să se dezvolte armonios dacă sunt intimidați, ironizați, jigniți și umiliți în timpul orei de limba română? Oare procesul de învățământ nu este un act de comunicare, de transmitere a informației, ideilor, a comportamentelor în ultimă instanță? Acest tip de comunicare impus de doamna profesoară este constructiv pentru copiii noștri? Așa se clădește pasiunea pentru limba și literatura română, pentru vorbirea corectă și civilizată?

Vă rugăm respectuos să ne spuneți dacă așa este normal să se desfășoare orele de limba română.

Există bineînțeles și alte lucruri care pot fi scoase în evidență, lucruri ce se datorează managementului defectuos aferent acestei școli. Dintre acestea menționăm: lipsa materialelor necesare igienei individuale (săpun și hârtie igienică la grupurile sanitare), prezența pediculozei, săli de clasă neigienizate. Ceea ce vrem să subliniem este că aceste lucruri se întâmplă la o școală de centru cu renume.

Din partea noastră, a părinților, vrem să vă spunem măsurile pe care le-am luat: ne-am educat copiii să vorbească cu respect și corect gramatical, i-am aprovizionat cu dezinfectante de mâini și aplicăm măsuri preventive împotriva pediculozei, iar dacă apare o tratăm pentru că nu interesează pe nimeni acest aspect.

Ce așteptări avem de la domniile voastre?

Să dați o șansă copiilor noștri care sunt bine educați, inteligenți și minunați. Ceea ce vrem să spunem este faptul că aceștia sunt niște copiii ca oricare alții care au dreptul la o educație de calitate în condiții corespunzătoare!

Asigurându-vă de respectul și bunele noastre intenții, vă mulțumim și sperăm că lucrurile se vor rezolva în așa fel încât să nu trebuiască să suportăm psihic și material urmările acestui proces de învățământ!

Cu deosebită consideraţie,

Părinţii elevilor LTNB Cluj-Napoca

Data: 23.11.016

Cluj-Napoca”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *