In vizor

INVESTIȚII DIN CATEGORIA ”OSĂ”: Banii care vin pentru Cluj-Napoca prin Programul ”Anghel Saligny” vin pentru lucrări care, în mare lor majoritate, trebuiau să fie gata de multă vreme

Proiectul de hotărâre nr. 87, ”privind aprobarea Documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții «Modernizare sistem rutier în ampriza existentă strada Badea Cârțan din municipiul Cluj-Napoca»”, a fost pe ordinea de zi a ședinței CL din data de 14 iulie. Strada Badea Cârțan, situată în Dâmbul Rotund, delimitată de străzile Septimiu Mureșan și Depoului, urma să fie modernizată pe lungimea de 352 metri liniari (1 803 mp suprafață carosabilă și 338 mp suprafață trotuare reabilitate), printr-o investiție de 1.730.175,05 lei plus TVA, iar durata de implementare era de 7 luni, din care 2 luni proiectare și 5 luni execuție. Finanțarea investiției urma să fie realizată din bugetul local și din ”alte surse constituite conform legii”. Și, ia ghiciți cine urma să se ocupe de Documentația pentru Avizarea Lucrărilor de Intervenție pentru „modernizare sistem rutier în ampriza existentă strada Badea Cârțan”? Nu vă chinuim, amicul de partid al lui Emil Boc, pensionarul de lux Pantelică de la RADP Cluj-Napoca, regia urmând a se ocupa, așadar, de acest obiectiv de investiții. Dar la fel sunt și restul investițiilor care primes se pare bani din milă, să aibă și Boc cu ce se lăuda: trebuiau să fie gata de mult. Prin urmare, NU PRIMIM BANI PENTRU NICI O NOUĂ INVESTIȚIE, ci pentru a le finaliza pe acelea nefinalizate. 

Că s-a ocupat de ele administrația lui Boc de le-a umplut de sânge.

Că, aflăm acum, după ce ne uităm pe lista cu proiectele din Cluj-Napoca care primesc bani prin programul Anghel Saligny, că și mizeria de investiție ”Badea Cârțan” este cuprinsă la bugetare aici:

  • Modernizare sistem rutier în ampriză existentă, strada Badea Cârțan: 1.703.619,36 lei

La prima constatare ne bucurăm că, față de multiplele alte investiții municipale, asta s-a ieftinit cu câteva zeci de mii de lei. Poate a renunțat Pantelică ot RADP Cluj-Napoca la salariul său pe durata re-modernizării.

Poate aflăm, totuși, ce naiba s-a ales de HCL 87 din iulie 2021 și către unde s-au dus banii? Și de ce au fost mințiți clujemii că municiplatitatea muncește din ”alte surse constituite conform legii”, adică numai din dat din gură?

Cluj-Napoca mai primește așa:

  • Construire Pod peste Râul Someșul Mic care face legătura între strada Oașului și strada Răsăritului în Municipiul Cluj-Napoca: 32.140.152,98 lei;
  • Modernizare strada Cucului: 1.230.729,98 lei;
  • Modernizare strada Ionel Teodoreanu: 6.776.050,55 lei;
  • Modernizare sistem rutier în ampriza existentă a străzii Sergiu Celibidache: 1.149.447,13 lei.

La Podul Răsăritului se lucrează deja de câteva luni. Față de mizeria de la Porțelanului, aici lucrările chiar sunt avansate, s-au montat arcele podului, în doar 7 lunide la începerea lucrării.

Numai că, ca orice investiție aflată sub înaltul patronaj al lui Emil Boc și a specialiștilor săi cărătoro de geantă, dacă în februarie 2021 valoarea contractului era stipulată la suma de 22.691.557,36 lei fără TVA,în octombrie 2021, consilierii locali au mai dat ca de la ei din portofel încă 4.913,663,94 lei. Valoarea totală, cu TVA, este de – 32.804.197,98 lei.

Și ce să vezi? Practic, municipalitatea investește și aici vreo 700.000 de lei, restul banilor vin din ”Anghel Saligny”.

Și la fel este și cu restul ”modernizărilor” cu care deja Emil Boc și-a făcut numărul de PR pentru proști. Strada Cucului a fost anunțată că intră în modernizare în martie 2021. Pe banii clujemilor, din fața unui microfon prietenos, Emil Boc a umplut mass media locală de chitanțier cu lauda de sine. Era din categoria ”OSĂ”. Zice Boc că ”OSĂ” ”fie supuse lucrărilor străzile Badea Cârțan, Colonia Breaza, Perlei, Rubinului, Ionel Teodoreanu, Cucului, Privighetorii, dar și străzile Mozart și Fagului din Bună Ziua. Și în cartierul Făget vor fi modernizate unele străzi”.

Deci și Teodoreanu era la categoria ”OSĂ”.

Cât despre strada Sergiu Celibidache ea era să se ”OSĂ” încă din mai 2020. Iar umplea mass media de chitanțier Emil Boc cu declarații de genul: ”Suprafața de carosabil care urmează să fie modernizată pe această stradă este de 1.121 mp, iar suprafața acceselor la proprietăți, de 780 mp. valoarea investiției se ridică la 983.524 lei, iar durata acestora este de 2 luni.”

”OSĂ” ÎN DOUĂ LUNI?

Asta după ce încă din 2018 ”funăria” lui Boc emitea acte pentru ELABORARE PROIECTE PENTRU AUTORIZAREA LUCRARILORDE MODERNIZARE SISTEM RUTIER IN AMPRIZA EXISTENTA- STRADA SERGIU CELIBIDACHE

Iar în 15 martie 2022, același Boc anunța că: ”În această perioadă se lucrează în următoarele zone: Strada Sergiu Celibidache (cartier Europa), amenajare carosabil în lungime 200 m și trotuare pe ambele sensuri de mers, – modernizare rețele edilitare, amplasare corpuri de iluminat de tip LED, realizare semnalizare rutieră”…

Prin urmare noi ce să înțelegem din aceste investiții ale municipiului Cluj-Napoca trâmbițate victorios ca finanțare de la Guvern prin ”Anghel Salygni”, după ce au fost trâmbițate ca finanțate de la bugetul local, iar majoritatea trebuiau să fie gata de multă vreme?

De la procurorii DNA Cluj care dorm minunat de frumos pe dosare în sediul pus la dispoziție și renovat cu celeritate de primăria Cluj-Napoca nu avem ce răspunsuri primi, dar poate ne răspunde chiar municipalitatea. Noi oricum sesizăm Curtea de Conturi a României, chit că au transformat-o politicienii într-o glumă proastă și pe această instituție de control a modului în care se cheltuiesc banii publici.