Din oras

Incalcite sunt caile drumului Rachitele – Ic Ponor

In cursul conferintei de presa sustinuta azi de proaspatul Presedinte al Consiliului Judetean Cluj, Alin Paunel Tise, bucuros nevoie mare, noul PNL-ist ne-a dat o veste buna: putem merge cu mașina pe asfalt până la Ic Ponor. Buna, relativ. La o privire mai atenta, vestea nici nu se apropie de un asemenea adjectiv.

„Ma bucur ca pot sa va dau eu aceasta veste buna. Din punct de vedere al infrastructurii rutiere, drumul turistic IC-Ponor este finalizat. In momentul de fata e perioada de receptie si mai exista la nivelul anumitor poduri receptia si camasuirea care trebuiau facute dar, de astazi incepand, puteti merge pe drum, deci e drum finalizat din punct de vedere al infrastructurii rutiere. El poate fi folosit si inchidem cu receptia finala. Il vom lega cu drumul de la Bihor, pe protiunea de drum care va trebui reabilitata si care e in afara proiectului european. Deci, drumul e facut de la comuna Argau, de unde a inceput proiectul. Pana acolo (la comuna – nr.) e drum judetean unde va trebui din nou sa intervin pana la intrare in comuna pentru ca daca vrem sa valorificam zona va trebui sa continuam cu reabilitarile. Despre drumuri (judetene – nr.) sunt foarte multe de spus.”

Pe scurt: avem drum turistic, dar pana acolo e jale. Mai mult, se pune problema receptiei drumului. Cum va fi ea facuta si daca isi vor manari din nou hartagoriile responsabilii, pentru a ascunde, ca de obicei, sub pres, un drum facut pe bani de furgasit si scandaluri DNA. Pe scurt, calitatea lucrarilor este indoielnica. Povestea e lunga si a inceput in 2007 cand s-a demarat actiunea de proiectare. Proiectul tehnic a fost facut in 2007, pentru ca, in 2008, sa se descopere faptul ca s-au modificat clasele de beton necesare pentru constructii. Un an mai tarziu au inceput si lucrarile care au durat foarte putin, asta pentru ca, in decurs de cateva luni, majoritatea firmelor au intrat in vizorul DNA, tot din cauza betoanelor. Timpul a trecut, betoanele de slaba calitate au ramas. Mai mult, ulterior s-a apucat de treaba la asfaltare firma Cridov, care la inceputul anului 2016, prin patronul Cristian Muresan, a intrat in vizorul DNA pentru falsificarea rapoartelor de calitate. Practic, firma scotea rapoarte bune, pe cand drumul era sub orice critica, iar materialele folosite erau de slaba calitate.

Cati bani s-au scurs prin caracatita insumata ad-hoc intre firme de casa, nu va fi stiind decat DNA-ul. Alarmant e, insa, ca ne laudam cu un proiect finalizat dar care e departe de a fi terminat la calitatea pentru care s-au dat banii (sau se vor da). Mai avem de rezolvat drumul pana la Argau, plus drumul spre Bihor. In plus, chiar daca s-au descoperit acele rapoarte falsificate, lucrarile nu au fost refacute, motiv pentru care datorita calitatii lucrarilor, cel mai probabil acesta nu va rezista peste iarna. De betoane nu mai spunem nimic. Se stie, tacit, ca s-au folosit betoane de calitate inferioara, contrar cerintei Uniunii Europene. Cel mai probabil, la verificarile ulterioare, betoanele acelea vor fi in regula. Ar fi culmea sa fie altfel, doar nu suntem nebuni sa dam un car de bani inapoi Uniunii Europene.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *