În anul 2020, 10 autobuze ale CTP Cluj-Napoca au fost echipate cu rasteluri pentru biciclete. O inițiativă lăudabilă, însă nefolosibilă datorită planificării haotice a mijloacelor de transport, fără a se ține cont de faptul că acestea sunt dotate cu suporturi de biciclete, arată specialiștii grupului Mobilitate Urbană.
Sistemul a devenit inutil din cauza ”miseheirupismului” aplicării. Trebuia să se laude și Emil Boc cu ceva pe mobilitatea urbană, așa că au sudat niște rastele pe 10 autobuze pe care apoi le-au trimis aiurea-m tramvai, pe trasee unde nu prea era nevoie de ele.
Aceștia au precizat că, deși utlizarea rastelurilor se pretează în special pe autobuzele liniilor cu rampe sutinute, cum ar fi 21, 35, 40, 43/43B/43P, 46/46L/46B sau 50, acestea sunt planificate prin rotație și pe linii de șes precum 9, 30, 37, 42, 52/52L, dar și pe trasee metropolitane precum M26, M31 sau M41/M41L.
”CTP dispune de 310 de autobuze, însă doar 10 au fost dotate cu astfel de rasteluri, de pe 2 fiind demontate între timp. Astfel, cele 8 autobuze rămase cu rasteluri, 2.5% din flota totală, ar putea deservi integral traseel 43/43B sau 21, circa 1/2 din flota liniei 35 și permanent autobuzul traseului 40/M16, de Făget.
Cu actuala planificare a autobuzelor cu rasteluri prin rotație, pe multe trasee, sistemul este impractibil, chiar inutil, utilizatorii neștiind când și dacă vine vreun autobuz cu rastel pe traseul lor de interes.
Astfel, optimizarea planificării în sensul dedicării acestor autobuze pe aceleași câteva trasee de deal în mod sistematic este imperiuos necesară pentru ca acestea să devină utile și utilizate”, arată specialiștii în mobilitate.