Din oras

În unele tramvaie, CTP a luat decizia ca POS-urile pentru plata cu cardul să nu mai elibereze deloc chitanță pentru că rola de hârtie… se termina!

În ultima vreme, în tramvaiele CTP, POS-urile pentru plata cu cardul a călătoriei, care dintotdeauna dădeau eroare, în sensul că nu funcționau deloc, au început să dea o eroare costisitoare pentru călătorii de bună-credință: luau cei 2,5 lei de pe card, contravaloarea unei călătorii, dar nu mai eliberau și chitanța care servea pe post de bilet. De frica unei amenzi, unii călători încercau din nou și din nou să plătească cu cardul și de fiecare dată li se luau din cont 2,5 lei, fără a li se elibera chitanță, o călătorie ajungând astfel să coste 7,5 lei, 10 lei, în funcție de numărul de încercări ale fiecărui călător.

Recent, POS-urile din unele tramvaie nu mai eliberează deloc chitanță, în mod deliberat, tranzacția fiind confirmată doar de mesajul „APROBAT” de pe ecranul verde al POS-ului.

Ziar de Cluj l-a întrebat pe Alin Oaida, șeful Serviciului Exploatare și Siguranța Circulației din cadrul CTP Cluj, de ce s-a luat această decizie, de eliminare a eliberării de chitanțe, și cum vor fi controlați călătorii care plătesc cu cardul bancar.

Cei care plătesc cu telefonul mobil au dovada plății în aplicațiile instalate pe telefon, însă călătorii care folosesc cardul fizic și nu au activat serviciul SMS Alert nu pot dovedi că au achitat contravaloarea călătoriei.

Reprezentantul CTP ne-a explicat că au fost eliminate chitanțele pentru că rola de hârtie… se termina:

„Validatorul nu mai eliberează chitanță!

Au fost situații în care POS-ul nu mai avea rolă de hârtie, iar conducătorul auto nu era semnalizat asupra acestui fapt. În numeroase cazuri, conducătorul auto fiind la volan nu avea posibilitatea de a interveni imediat asupra POS-ului. Călătorul de bună credință apropia cardul de mai multe ori și de fiecare dată se reținea contravaloarea călătoriei. Pentru a elimina acest inconvenient, s-a anulat opțiunea de eliberare a chitanței și modificarea softului pentru a nu putea achita decât o călătorie. Validările multiple pot fi efectuate doar prin alegerea opțiunii dedicate, astfel că nu există riscul validărilor multiple prin apropierea accidentală de validator a cardului bancar.

Tranzacția este confirmată de mesajul “APROBAT”, afișat pe ecranul verde al validatorului. Aprinderea succesivă a celor 4 leduri ale validatorului confirmă citirea corectă a datelor de pe card și inițierea tranzacției. Dacă ecranul terminalului devine roșu și este afișat mesajul “DECLINAT”, tranzacția nu a fost aprobată, iar călătoria trebuie achitată prin modalități alternative.

Controlorii de bilete pot constata dacă plata călătoriei a fost efectuată, la echipamentul la care a fost validat cardul bancar, prin verificarea ultimelor 4 cifre ale cardului, care vor fi comunicate de călător.

Până în prezent au fost modificate doar câteva POS-uri amplasate în tramvaie și urmează ca în perioada următoare, în funcție de feedback-ul primit de la publicul călător, acest proiect să fie implementat pe toată flota companiei”, ne-a transmis ing. Alin Oaida.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *