Dacă cumva Emil Boc va putea face acelaşi lucru şi în capătul celălalt al oraşului, extindere tramvai către De Longhi, atunci promisiunea din 2016 va fi îndeplinită 100%.
Să nu uităm că şi PMUD (Planul de Mobilitate Urbană Durabilă) realizat pentru Primăria Cluj-Napoca, în 2014, de o firmă britanica propunea ca tramvaiul să meargă catre Florești prin spate pe la Polus Center.
Cel mai important document de referință care a fost luat în considerare în etapa de analiză a fost Planul Urbanistic General 2014 (PUG) al municipiului Cluj-Napoca, aprobat de Consiliul Local în decembrie 2014, ce propune câteva dezvoltări noi ale infrastructurii de transport. În ceea ce privește șosele de centură, sunt propuse proiecte pentru Florești, Baciu și Cluj-Napoca (sud). Cu toate acestea, șoseaua de centură propusă pentru sudul orașului, nu se unește în mod corespunzător cu șoseaua de centură propusă pentru Florești și nici cu șoseaua de centură Apahida – Vâlcele, respectiv axele extraurbane spre nord și spre est. Conexiunea este proiectată pentru a utiliza străzi din interiorul orașului, ceea ce ar conduce la absența unei șosele de centură corespunzătoare, pe direcția vest – est, în sudul orașului Cluj-Napoca. PUG propune, de asemenea, alte legături rutiere noi: drumul de acces în zona Lomb, o legătură nouă între Aurel Vlaicu și bd. Muncii, un nou drum de acces între tronsonul sudic al șoselei de centură și șoseaua ocolitoare Apahida – Vâlcele (în esență o extindere a bulevardului Unirii) și o conexiune a șoselei de centură propusă cu Varianta Zorilor – Mănăștur. Potrivit PUG, rețeaua de tramvai trebuie să fie extinsă până în Florești, pe drumul național actual, iar noul traseu feroviar metropolitan va avea nouă stații intermodale.
Zice activistul civic Szakats Istvan: “Metroul Napocan o să fie un tramvai. Cât o să fie. Dacă o să fie.
Azi a ieșit la iveală pe media9 o bucățică din traiectoria proiectată a „metroului”. Am suprapus-o peste google maps, și iată, s-a confirmat tot ce am prevestit acum o lună. Metroul Napocan o să pornească de undeva din Florești (la sud de temeteu), o să se fofileze sub deal, va trece prin spate la cazarmă, apoi în spate la Vivo, și o să se oprească în Mănăștur, pe la intrarea în Sfântu Ion. Atât. Poa’ să fie planurile desenate până-n pește, că tot numai atât o să fie.
Și, cum am scris-o: o să fie total suprateran. Fără săpături. Practic, o să fie un tramvai. Că o să fie planuri SF (a se citi science fiction) până-n Apahida, sigur că da. Dar realizarea, nici vorbă. Aia, poate, prin Florești.
Asta dacă o să fie. Că USR, partidul ministrului Drulă – cel care dă cu bota pe proiectele PNRR – zilele astea nu e tocmai prieten cu PNL. Mai sunt două săptămâni până la depunere, și proiectul, așa cum am mai scris-o de multe ori, are nevoie de bunăvoință politică extremă ca să ia o notă de trecere. Că stă exclusiv în Promisiunile Politice ale Primarului că „se” va Face măcar un Tronsonel-două.
În încheiere, internalizați propoziția: în realitatea, Metroul Napocan o să fie de fapt nu a Clujului, ci a Floreștiului. Și nu o să rezolve deloc problemele de trafic ale Clujului. Popcorn!”