Din oras

În lipsă de parkinguri suficiente și de copertine, clujenii sunt lăsați cu ochii și cu mașinile-n soare. Emil Boc: „Autorizații de garaje noi nu mai dăm niciodată în orașul acesta!”

În Clujul în care locurile de parcare sunt insuficiente, Primăria a declarat război garajelor comuniste care adăposteau borcane de castraveți, gunoaie, dar și mașinile care, în lipsa unei copertine, în parcările sub cerul liber trasate în locul garajelor demolate, sunt acum la mila sorții.

Orice posesor de autoturism știe că soarele arzător și grindina, care cade mai nou în fiecare vară, din cauza schimbărilor climatice, sunt cei mai mari dușmani ai mașinilor. Bineînțeles, când nu există garaje, copertine și parkinguri, doar linii trasate pe asfalt cu generozitate de Primărie, există Casco, însă după o daună rezolvată prin Casco, prima de asigurare, deja piperată, crește.

Primăria însă pare a nu ține cont de problemele și cheltuielile oamenilor, ci doar de propria politică de modernizare a orașului (a se citi, de promovare electorală). Sună bine deviza „Clujul Verde”, la fel investițiile de reabilitare urbanistică, ce duc la desființarea unor locuri de parcare, arată mai bine Clujul fără vechile garaje, cu spațiu mai larg între blocuri, cu un aer de „Munchen” (respectiv, de Veneția, când plouă). Dar, dărâmarea garajelor, fără înlocuirea lor cu parkinguri sau măcar cu parcări cu copertine, îi lasă pe clujeni cu ochii și cu mașinile-n soare și-n grindină. E fain la Cluj, „cea mai bună calitate a vieții”, însă, ca și în alte cazuri, doar pentru cei care și-o permit! Dacă Primăria ți-a demolat garajul, dacă ai bani, ai la îndemână soluția, deloc la îndemână pentru oricine, de a-ți cumpăra o parcare subterană, cu 10-15 000 de euro, într-un ansamblu rezidențial privat.

Primarul Emil Boc a reiterat astăzi, la radio, mai vechile „gânduri rele” pe care municipalitatea le-a pus garajelor clujenilor:

„La tăte le vine rândul, niciunul nu scapă! Sunt câteva cazuri punctuale în Cluj, din nefericire, în care, prin sentințe judecătorești, s-au întabulat pe terenul de sub garaj. Noi avem procedurile legale pe care le parcurgem. Ce pot să îi asigur, că, până la urmă, niciun garaj nu rămâne în picioare! Pentru că, până la urmă, autorizațiile de garaj de la Primărie trebuie să le obțină! Iar autorizații de garaje noi nu mai dăm niciodată în orașul acesta, pe platformele acestea dintre blocuri! Așa încât, mai devreme sau mai târziu, și acelora le vine rândul! Acuma sunt vreo 2000 de garaje în tot Clujul, în diverse faze de demolare, de reabilitare, dar drumul este fără întoarcere, așa cum îl știu toți clujenii!”, a declamat primarul.

Un bun gospodar ar fi început cu exemplul personal, făcând ordine, mai întâi, în propria ogradă. Deocamdată, însă, garajele de pe Pasteur rezistă.