Actele administrative specifice autorizării lucrărilor de construcții din aria de competență a mai multor primării din judeţul Cluj urmează să fie emise de către Consiliului Județean şi vor purta semnătura preşedintelui Alin Tişe. Această măsură administrativă a triplat activitatea biroului de urbanism a CJ Cluj şi vine în întâmpinarea comunelor care nu deţin o structură de specialitate proprie în domeniul urbanismului.
Judeţul Cluj este compus din 81 de unităţi teritorial administrative iar dintre acestea, 61 nu deţin o structură de secialitate proprie în domeniul urbanismului. Pe înţelesul tuturor, 61 de primării din judeţul Cluj nu au Birou de urbanism. Una dintre primăriile în cauză este cea din Cojocna, iar pentru a sprijini activitatea în domeniul eliberării actelor de urbanism, CJ Cluj şi administraţia locală Cojocna au încheiat o convenţie inter-instituţională.
„Am considerat că e de datoria noastră să venim în sprijinul comunei Cojocna, prin oferirea suportului nostru de specialitate și a expertizei tehnice de care dispunem în domeniul urbanismului și amenajării teritoriului. În acest fel venim în sprijinul tuturor celor care doresc să construiască și contribuim, totodată, la realizarea unei politici unitare la nivel de județ în ceea ce privește procedurile de autorizare a construcțiilor și de obținere a certificatelor de urbanism”, a afirmat Tișe.
Reprezentanţii CJ au afirmat pentru Ziar de Cluj că modificarea legislativă ce reglementează eliberarea autorizaţiilor de urbanism a triplat activitatea serviciului de specialitate al judeţului. Din cei 21 de angajaţi ai Serviciului de Urbanism din cadrul CJ, 15 sunt responsabili pe partea de întocmire acte, iar 6 funcţionari sunt repartizaţi la departamentul de mediu.
“Nu era nevoie neapărat de încheierea acestor convenţii. Legea 50 a fost modificată anul trecut prin Senat şi Camera Deputaţilor. Modificarea s-a făcut la propunerea din 2013 a domului Duşa, fost ministru al apărării. Legea a trecut în 2-3 ani de zile prin cele două camere şi în anul trecut în luna mai s-a modificat legea. De atunci nu pot emise decât de autorităţile pulice care au în apararatul de specialitate funcţionari publici angajaţi. Condiţia minimă este ca aceşti funcţionari să fie subingineri. Problema este că nu sunt foarte mulţi oameni interesaţi care să meargă să lucreze în administraţia publică. Salariul şi responsabilitatea ar fi principalele probleme. Cu salariul s-a mai reglementat puţin problema. Responsabilul pe urbanism la comună mai are un spor de 10%. Toate aceste autorizaţii sunt semnate de către preşedintele CJ. Este o propunere înaintată la Ministerul Dezvoltării prin care structura de specialitate de la nivelul CJ să suplinească doar ceea ce lipseşte în organigrama primăriilor. Să nu mai fie suplinit tot aparatul de specialitate de la primării pentru că, secretari care semneză autorizaţiile există şi la primării, primari există. Departamentul de specialitate al CJ ar urma să suplinească doar latura tehnică. Ca volum de muncă, de la 1 mai 2016 până în prezent aproape că s-a triplat activitatea Serviciului de Urbanism al CJ Cluj prin actele emise“, au declarat reprezentanţii CJ Cluj.