In vizor

In Floresti pietonii mor pe capete si nimeni nu gaseste o solutie

Legatura dintre Floresti si Cluj-Napoca sau Drumul Groazei cum l-au botezat locuitorii celei mai bogate comune din tara face lunar zeci de victime si sute de accidente soldate cu pagube materiale. La sfarsitul lunii iulie o femeie de 33 de ani a fost lovita pe o trecere de pietoni din comuna Floresti, iar in urma ranilor suferite aceasta a decedat la spital. Soferii sunt adusi pe culmile disperarii in fiecare dimineata pentru ca sunt nevoiti sa parcurga cei 8 kilometri care leaga cele doua localitati in aproximativ 30-40 de minute. Pana in prezent autoritatile publice nu au reusit sa tina pasul cu dezvoltarea urbanistica a comunei, nu au reusit sa gaseasca solutii viabile pe termen mediu si lung, iar haosul din trafic creste exponential de la an la an, iar numarul victimelor la fel. 

Pe drumul national E 60, pe raza comunei Floresti nu exista saptamana in care traficul sa nu fie blocat ca urmare a producerii unui accident de circulatie. Majoritatea evenimentelor rutiere din comuna Floresti sunt soldate cu pagube materiale insa din pacate, din cauza proastei semnalizari a trecerilor de pietoni, a lipsei marcajelor vizibile, au existat si numeroase accidente soldate cu decesul persoanelor angajate in traversarea strazii Avram Iancu. Ultimul caz a fost cel al unei tinere de doar 33 de ani care in timp ce traversa regulamentar pe trecerea de pietoni de pe strada Avram Iancu a fost accidentata de un sofer din judetul Mures.

Prin implementarea sistemului de semaforizare inteligenta in comuna Floresti ar urma sa se interzica virajul la stanga fapt ce ar diminua numarul tamponarilor si ar creste siguranta pietonior angajati in traversarea drumului european ce traverseaza comuna. Acest lucru este departe de a se realiza. Motivul este cat se poate de hilar pentru ca sistemul sa fie functional, ar trebui amplasate doua sensuri giratorii pe strada Avram Iancu, lucru imposibil din lipsa spatiului necesar amenajarii acestora. 

 “Exact ca la orice orase mari, normal, si Florestiul este foarte dezvoltat, traficul e foarte mare. Noi multe variante pe DN1 in Floresti nu avem decat sa facem doua benzi pe sens. Nu avem spatiu si nu putem extinde la inca o banda ca nu avem unde. Semaforizarea o face primaria, ca nu intra in atributiunile noastre ei au cerut un aviz de la noi, li s-a dat, au mai trebuit sa mai completeze o corelare in zona semafoarelor, a pietonilor si o sa primeasca avizul care il da Bucurestiul. Fiind drum european vor primi avizul sa se monteze acele semafoare. Miercuri sau joi a adus proiectantul lor completarile de la primarie pentru semafoare si am trimis completarile ce erau necesare la Bucuresti pentru obtinerea avizului”, a afirmat Eugen Cecan, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj.

Primaria comunei Floresti a organizat licitatie pentru achizitionarea si executarea lucrarilor de montare a semafoarelor inteligente insa avizele de a Bucuresti nu au fost acordate nici la aproape un an de la adjudecarea licitatiei. In tot acest timp tamponarile se tin lant in comuna, ultimul eveniment nefericit s-a petrecut in urma cu doar patru zile cand masina condusa de un sofer din Dej, care nu a pastrat distanta regulamentara in trafic, a lovit din spate un alt autovehicul pe care l-a proiectat in alte doua masini care se deplasau regulamentar. In urma impactului o femeie de 40 de ani a fost grav ranita.

“Regula de baza in functionarea sistemului de semaforizare in Floresti este interzicerea virajului la stanga de pe firul principal. Asta inseamna ca avem nevoie de cel putin doua sensuri giratorii, unul la primarie, iar altul la spitalul regional de urgenta. In zona spitalului regional cei de la BMW si-au aratat clar dorinta si disponibilitatea spre a ceda pana la 12 metri sau cat vor ei ( DRDP) pentru ca sa faca acea deviatie si sa puna sensul giratoriu in functiune. Noi cand avem toate avizele in maxim 10 zile calendaristice sunt gata montate semafoarele pentru ca le avem sunt pe stoc asteapta sa fie montate”, a declarat Horia Sulea, primarul comunei Floresti. 

Modificarea axului drumului printr-o deviere inspre terenul care ar urma sa fie cedat de catre reprezentanta BMW nu este posibila potrivit directorului Eugen Cecan.

“Modificarea intregului ax al drumului nu este posibila prin acea deviere de 12 metri. Pentru a face un sens giratoriu acolo ar trebui sa luam teren si de la Apele Romane insa din 2008 de cand am avut primele discutii cu cei de la Ape ni s-a spus ca este zona de protectie si nu poate fi cedat terenul” , a declarat Eugen Cecan.

Primarul Horia Sulea considera ca reprezentanti DRDP Cluj nu isi dau interesul in solutionarea problemei traficului, iar marcajele rutiere care nu sunt destul de vizibile sunt principala cauza a accidentelor. Horia Sulea a mai afirmat ca reprezentantii DRDP nu prea au venit in comuna si nu s-au aratat interesati de situatia marcajelor.

“Daca ar veni la Floresti ar  veni sa refaca marcajele pe care nu le-au refacut, ar fi schimbat gril-urile de pe rigola colectoare pentru ca o multime de oameni isi rup picioarele pe acolo. Daca ar veni prin Floresti ar schimba indicatoarele rutiere. Pentru ca se lovesc masinile nu e o problema problema mare e ca mor oamenii pe trecerile de pietoni si asta s-ar rezolva in primul rand cu semafoarele nu ar mai muri oameni pe treceri de pietoni”, a declarat Horia Sulea.

Reprezentantii  Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj spun ca nu pot interveni pentru refacerea marcajelor rutiere din Floresti pentru ca acestea se afla inca in garantie. Cu toate acestea ultima victima care a decedat in urma unui accident produs pe o trecere de pietoni in comuna a fost la sfarsitul lunii iulie. 

“Marcajele au fost facute anul trecut si avem o garantie la ele. Noi nu o sa putem face nicio trecere daca nu s-a terminat periaoda de garantie asa e a marcaje. Referitor la sensul giratoriu din zona spitalului regional i-am spus primarului ca nu avem cum sa facem sens giratoriu.vNu avem teren si nu ne da voie Inspectoratul General al Politiei. Pe orice drum national, european la avizare in comisie e si IGP-ul, cei de la circulatie”, a afirmat Eugen Cecan. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *