Analiza

În era tehnologiei, credeți că spitalele din Cluj-Napoca știu să comunice cu pacienții prin e-mail? Ziar de Cluj a testat cum răspund instituțiile la solicitările online

Am fost curioși să aflăm cât de importantă este comunicarea online cu pacienții pentru spitalele de stat, dacă răspunde cineva unui mail trimis de un pacient și dacă răspunde în cât timp face acest lucru. Urmează să publicăm un serial în care vom prezenta pe rând protagonistele: cele 10 spitale de stat din Cluj-Napoca și modul lor de relaționare cu potențialii pacienți. 

Vom începe cu “personajele” pozitive ca să nu lăsăm un gust amar încă de la început față de sistemul medical local și să puteți digera mai ușor informațiile care urmează. Am pornit de la premisa că un site de specialitate servește interesele cetățenilor și răspunde pe toate canalele de comunicare: telefon, e-mail, ghișeu de informații. Am constatat că cea mai rapidă cale de comunicare are lacune în sistemul medical. Doar trei spitale din Cluj-Napoca au răspuns la e-mailul pe care l-am trimis în calitate de simplă pacientă, nu de jurnalistă, însă răspunsul a venit cu întârzieri. 

O bilă albă pentru timpul de răspuns merge către Spitalul Clinic Județean de Urgență care și-a făcut primul datoria și a răspuns ”ca la carte” după o zi de la trimiterea mesajului în care le ceream informații. Se poate și mai rău. Alte spitale au dat răspuns după două zile, în două cazuri nu m-a lăsat site-ul să trimit mail și majoritatea spitalelor din lista mea de investigații mi-au dat ignore. Însă pentru conținutul mesajului, SCJU Cluj nu poate fi apreciat deoarece m-a redirecționat spre un număr interior de telefon, cu alte cuvinte m-au pus să plimb ursul prin sistem. Dacă tot și-a luat timp persoana responsabilă de comunicarea prin e-mail cu pacienții să formuleze acest răspuns util sau….nu, putea să dea și informația cerută. 

Rămânând în registrul spitalelor de urgență, pe locul doi ca timp de răspuns este Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii care mi-a răspuns după două zile și surpriză, răspunsul a fost complet, la subiect și foarte amabil. Instituția și-a delegat departamente care să se ocupe de fiecare solicitare primită. Întrebarea mea se pare că a avut nevoie de răspunsul Oficiului Juridic și pentru conținutul mesajului merită un compliment public. 

De asemenea și Institutul Oncologic Prof.Dr. Ion Chiricuță e un ”personaj” pozitiv în lumea controversată a sistemului medical, care mi-a oferit un răspuns direct și explicit la întrebare, chiar dacă după două zile. Vor urma la puricat și alte ”personaje”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *