In vizor

ÎN DECEMBRIE OSĂ FIE GATA MALURILE SOMEŞULUI: Șapte acte adiționale au umflat contractul de lucrări al ACI Cluj la peste 25 de milioane de euro, fără TVA

De ce credeţi că malurile dalate şi betonate ale Someşului nu arată deloc ca în randările cu care ne aburea Emil Boc că au fost date câştigătoare în urma unui concurs internaţional de soluţii? Că o fi fost concursul internaţional, dar s-a izbit de concursul de împrejurări şi minciuni locale. În care spaniolilor li s-au pus la dispoziţie bullshit-uri să facă desene „mumoase”, dar nu au fost informaţi că mai sunt şi alte autorităţi decât cele locale care au să se opună la aceste desene din motive ce ţin de competenţa lor – ca de exemplu Apele române.

Asta ar fi un motiv. Al doilea, mai pragmatic, fiecare „mulare” a condiţiilor din teren peste condiţiile din randări au fost pretext pentru câte un nou act adiţional, o nouă întârziere a predării lucrărilor şi o nouă umflare de conturi ale firmelor de casă ale municipalităţii cu bani publici.

Aşa s-a ajuns la a avea şapte acte adiționale și multe lucrări suplimentare şi un preț umflat la contractul celui mai fâsâit proiect din fonduri europene derulat de Primăria Cluj, cel pentru modernizarea malurilor Someșului. Beneficiare de umflare:  ACI Cluj – Socot – Simacek Facility Services care betoneză (sparg şi iar betonează + deja sunt zone în care au executat acest tip de acţiune şi de trei ori), încă din 24 septembrie 2021.

CITEŞTE ŞI:

INCREDIBIL: Doreii lui Boc sparg ce au betonat pe malul Someșului. Cretinismul administrativ e la cote maxime

CIEŞTE ŞI:

BETONUL ȘI DALELE COSTĂ: Încă 8 milioane de lei pentru neterminarea, conform randărilor, a ”modernizării” malurilor Someșului

Şi toate aceste lucrări, făcute doar ca să bifeze ceva electoral şi Emil Boc, în timp ce patronii firmelor de casă ale „bocăriei” bifează în cont, nu au şansa să fie terminate la timp. Probabil se trage mâţa de coadă să poată bifa Boc o poză cu foarfeca şi panlica la anul, în campania pentru locale. „V-am promis, m-am ţinut de cuvânt, am livrat în grafic”. Cu ce costuri ne-ar putea spune procurorii, dacă ar vrea, analizând cheltuielile de la kilometrul jumătate de drum de acces, realizat în 5 ani şi cu returnareafondurilor europene, de la fiasco-ul numit CREIC (unde are 5 tovarăşi de partid în sinecura directoratelor).

Şi acest neputincios administrativ zicecă va da metro la tot clujul…!

Revenind, termenul de execuție inițial a fost prelungit cu 188 de zile (6 luni), iar contractul încheiat la valoarea de peste 95,6 milioane lei fără TVA a mai fost majorat, ca urmare a unor lucrări suplimentare cu peste 9,9 milioane lei fără TVA, la valoarea de peste 105,6 milioane de lei fără TVA. A mai suferit o altă majorare din calcularea unor liste suplimentare de cantități ca urmare a dispozițiilor proiectanților, la peste 108 milioane lei, fără TVA (asta ar explica din ce bani se sparge şi se rebetonează).

Aproape de finalizare, după situații de lucrări de peste 85 de milioane lei aprobate deja, contractul pentru modernizarea malurilor Someșului mai suportă o ultimă actualizare, potrivit clauzelor contactuale, raportate de Ordonanțele de Guvern 15/2021 și 64/2022, preluate și în contract, suma propusă fiind de peste 12,4 milioane lei fără TVA.

Prin urmare, valoarea contractului cu ACI ajunge la peste 123,5 milioane lei fără TVA (peste 25 de milioane de euro), iar valoarea totală a proiectului Primăriei finanțat din fonduri europene (85% nerambursabili, 13% fonduri guvernamentale și 2% contribuție proprie) ajunge la valoarea de 133,9 milioane lei, fără TVA.

La ședința ordinară de azi, 17 octombrie, focile majoritare din Consiliullocal vor aproba ajustările și majorările de contract și proiect cu „bani europeni”.

Vestea bună este că lucrăriles+ar putea să OSĂ fie gata în luna decembrie.