Din oras

În Clujul în care primarul promite metrou, în două săptămâni nu s-a putut asfalta strada Dragalina, după spargerea unei banale conducte de apă

În seara de vineri, 25 decembrie, pe strada General Dragalina din Cluj-Napoca s-a spart o conductă principală de alimentare cu apă potabilă. În momentul intervenției pompierilor, la ora 21:30, apa deja inundase străzile Dragalina și Mamaia (strada paralelă). 

În dimineața zilei de sâmbătă, 26 decembrie, ISU Cluj transmitea faptul că „echipajele de pompieri au intervenit, pe parcursul întregii nopți, cu două autospeciale, două motopompe remorcabile și patru motopompe transportabile pentru a evacua apa din spațiile inundate, astfel încât au fost eliberate de apă până la primele ore ale dimineții.

Intervenția pompierilor a fost sprijinită de două autocisterne, dotate cu motopompe, ale furnizorului de utilități, care a intervenit vineri seara și a reușit să oprească deversarea apei, pentru a se evita extinderea pagubelor.

Sâmbătă dimineața, echipa furnizorului de utilități desfășura lucrări pentru repararea conductei și pentru reluarea furnizării apei.

Duminică seara, la 2 zile după spargerea conductei și a carosabilului, strada Dragalina era încă închisă pe sensul de mers înspre Grigorescu, fiindcă echipele de muncitori nu reușiseră în 48 de ore să astupe craterul format în urma avarierii conductei și să reasfalteze 20 de metri de stradă, pentru ca circulația să poată fi reluată. 

Ziar de Cluj a filmat duminică, 27 decembrie, la ora 19, o duzină de muncitori care (nu) se omorau cu munca, în dulcele stil românesc, mai precis, sprijineau lopata în cerc în jurul craterului din asfalt și își strigau peste groapă bancuri ca în jurul unui foc de tabără. 

Priviți cum se muncea în Cluj-Napoca la repararea unui crater în asfalt, pe o stradă semicentrală pe care de două zile era oprită circulația:

În 48 de ore, chinezii ridicau deja un spital COVID. Clujenii nu pot repara o conductă, nu pot reasfalta 20 de metri de drum.

În orașul în care Emil Boc promite metrou, după aproape două săptămâni de la spargerea conductei, strada Dragalina nu a fost reasfaltată.

Ziar de Cluj a filmat astăzi modul în care se desfășoară traficul rutier pe această stradă semicentrală – ca pe un drum desfundat de țară! Porțiunea de câțiva zeci de metri, pe care strada a fost decopertată pentru repararea conductei avariate, a fost acoperită doar cu pământ și cu un strat firav de piatră spartă. Așa că acum autobuzele mov ale Clujului ”smart” circulă prin gropi și noroaie cot la cot cu autocarele și cu autoturismele mici, cu o viteză maximă de 20 km/h:

În lumina imaginilor de mai sus, chiar credeți că administrația locală, că Primăria lui Emil Boc este capabilă să construiască o amplă infrastructură subterană de metrou?

La Cluj, în două săptămâni, atâta s-a putut:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *