Eveniment

După îndelungi tergiversări, autoritățile anunță emiterea avizului de mediu pentru Centura Metropolitană

Autoritățile locale clujene anunță deblocarea proiectului Centurii Metropolitane, obiectiv anunțat în fiecare an drept proiect „strategic”, supus analizei în comisii și dezbaterii publice. Recent, CNAIR în parteneriat cu municipiul Cluj-Napoca a anunțat eliberarea avizului de mediu de către autoritățile competente pentru proiectul Centura Metropolitană. 

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE ȘI DRUMURI – C.N.A.I.R. și MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA în calitate de titulari, anunţă asumarea deciziee și emiterea Avizului de mediu pentru „PUZ STUDIU DE FEZABILITATE”: – ETAPA I – DRUM TRANSREGIO FELEAC TR 35–CENTURA METROPOLITANĂ – ETAPA II – DRUM TRANSREGIO FELEAC TR 35 – DRUMURI DE LEGĂTURĂ”, din cadrul proiectului general DRUM TRANSREGIO FELEAC TR 35 pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca; comuna Florești: satele Florești și Luna de Sus; comunaGilău: sat Gilău; comuna Baciu: satele Baciu, Suceagu și Popești; comuna Apahida: sateleApahida, Sânnicoară și Subcoastă; comuna Feleacu: sat Feleacu; comuna Căpușu Mare: sat Căpușu Mare, județul Cluj. 

Avizul de mediu nr.1/30.12.2020 poate fi consultat pe site-ul APMCluj,www.apmcj.anpm.ro la secțiunea Reglementări, anunță Primăria Cluj-Napoca. 

Deși Primăria Cluj-Napoca a anunțat de curând obținerea avizului de mediu pentru proiectul general DRUM TRANSREGIO FELEAC TR 35, care include și Centura Metropolitană, Agenția Națională de Mediu Cluj publica luarea deciziei privind eliberarea avizului de mediu încă la finele anului trecut. 

„Avizul de mediu nr. 1/30.12.2020 poate fi consultat pe site-ul APM Cluj, www.apmcj.anpm.ro la secțiunea Reglementări”, anunță ANPM Cluj. 

Din păcate, avizul de mediu nu poate fi consultat (încă) la adresa indicată de ANPM Cluj și Primăria Cluj-Napoca. 

CONTEXT

În noiembrie anul trecut, Primăria lansa în dezbatere publică alternativa finală „PUZ pentru – DRUM TRANSREGIO FELEAC TR 35–CENTURA METROPOLITANĂ și DRUMURI DE LEGĂTURĂ”.

Ședințele hotărâtoare în acest sens s-au desfășurat în decembrie 2020, în două etape. 

În cadrul acestora a fost analizat avizul de mediu necesar potrivit HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.

Zona metropolitană Cluj-Napoca din județul Cluj cuprinde municipiul Cluj-Napoca și 9 comune învecinate acestuia: Apahida, Baciu, Chinteni, Ciurila, Cojocna, Feleacu, Florești, Gilău și Jucu.
Suprafața totală a zonei metropolitane este de 1537,54 km², iar populația de 410.766 locuitori.

Zona metropolitană Cluj-Napoca este una dintre cele mai mari zone metropolitane din România.

Centura metropolitană va începe din Gilău, de la nodul Autostrăzii Transilvania, traversând zona de nord a comunelor Floreşti şi Gilău şi municipiul Cluj-Napoca, până la Apahida, unde va face joncţiunea cu Centura Vâlcele – Apahida. Lungimea totală a noii centuri este de 38 km. 

Centura metropolitană este un proiect evaluat la peste 450 milioane euro. Comisia Europeană va avea o contribuție financiară de 150 milioane euro.

De altfel, de realizarea Centurii Metropolitane sunt condiționate în prezent și alte proiecte promise de administrația PNL-istă clujeană și așteptate de comunitate: AquaPark, Someșul Navigabil, extinderea și amenajarea sensului giratoriu din Borhanci, piste de biciclete, metroul clujean și Podul Porțelanului etc.

Inclusiv drumul de acces din Lomb depinde de Centura Metropolitană.  

Prin realizarea Centurii TR35 și a drumurilor de legătură se va realiza contruirea unei legături directe între toate drumurile naționale, europene și autostrada A3 care converg în și din municipiul Cluj-Napoca, precum și o conexiune a întregii regiuni la Spitalul Regional de Urgență Cluj. Acest lucru va facilita un parcurs mai rapid pentru traficul de tranzit prin creșterea vitezei de călătorie și reducerea costurilor operaționale; reducerea timpului de călătorie în zona metropolitană și pe rețeaua națională, prin creșterea accesibilității și reducerea timpului de călătorie; asigurarea unei legături directe a drumurilor naționale DN1, DN1C, DN1F, DN16 cu Autostrada A3 și indirect prin acestea conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.

În noiembrie 2019, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a aprobat alternativa de traseu V8 pentru Centura Metropolitană, alternativă caracterizată prin: lungime traseu 41.788 metri liniari, 20 de noduri și o viteză de proiectare de 100 km/h, cu excepția tronsonului 2 dinainte de Nodul 6 Cora din Cluj-Napoca până la Nodul 13 – strada Borhanciului din Cluj-Napoca, unde viteza va fi de 80 km/h.

Pentru asigurarea legăturii se vor realiza și 56 de drumuri de legătură în lungime totală de 53.038 metri liniari. Drumurile respective vor asigura interconectarea centurii de rețele majore de străzi din interiorul zonei metropolitane, printre care se regăsește și legătura B3-Nod 5 – Florești – DN1F Baciu. Drumurile de legătură au fost aprobate la sfârșitul lunii mai.

CITEȘTE ȘICentura Metropolitană, blocată în studii și dezbateri „finale” 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *