In vizor

În Cluj, copiii nu vor mai face sport, vor citi sport. Părinții sunt revoltați: „O prostie mai mare nu se putea, avem școli care se dărâmă pe copii”

Elevii clujeni sunt primii din țară care vor face educație fizică după un manual. Manualul, tipărit în trei variante, își propune să îi învețe punctele cardinale, poziția corectă în bancă și diverse mișcări pe care profesorul de educație fizică le predau deja de ani de zile. Părinții spun că Ministerul irosește banii pe manuale, în loc să doteze școlile.

Primele manuale de sport și educație fizică au fost tipărite și vor ajunge în școlile din Cluj-Napoca, la elevii de clasa a V-a. Părinții clujeni sunt revoltați de faptul că Ministerul Educației încarcă ghiozdanele copiilor cu încă un manual și spun că banii investiți au fost de fapt o risipă fără rost. Clujenii ar dori ca autoritățile să modernizeze și să doteze școlile din municipiu, mai întâi, și abia după aceea să se gândească la lucruri inutile pentru elevi. 

„O prostie mai mare nu se putea, avem școli care se dărâmă pe copii, profesori care își fac meseria în mod dezastruos. Cu siguranță asta lipsea, un sistem de tot rahatul”, este de părere Ramona B.

Alte mame contestă manualul pentru că va încărca programa școlară și elevii vor fi plictisiți la ore. 

„Eventual să fie un ghid pentru profesori. Pentru elevi asta ar mai lipsi. Și așa sunt sătui de toată programa școlară monotonă și rigidă”, afirmă Simona B.
Părinții ar dori să se facă mai multe ore practice în școli, iar orele de educație fizică să fie ca și până acum.

„În alte țări se face practică la foarte multe materii, în vreme ce în România nici la facultățile de medicină nu se face cum trebuie. Că doar la noi se poartă. E o inepție!” spune și Cristina R.

Reprezentanții Fundației Părinți din România spun, la rândul lor, că Ministrul ar trebui să își stabilească altfel prioritățile. Copiii au nevoie de mișcare, nu de mai multă teorie. În plus, beneficiile pe care le aduce acest manual sunt zero. Copiii nu învață nimic nou.

„Nu știu dacă e necesar să avem un manual de educație fizică, cred că mai multe ore de educație fizică vor rezolva problema. Bani aruncați pe geam. Copiii nu au manuale obligatorii suficiente și căutăm un subterfugiu cu auxiliarele. Avem o problemă cu obezitatea, copiii iau tot mai mult proporții, dar în loc să investim financiar în manuale, ar fi fost bine să se doteze sălile de educație fizică cu vestiare unde copiii să se schimbe și să se spele. E important să faci mai întâi lucrurile necesare, nu un manual. Ce rezolvă manualul, care sunt beneficiile? Nu am văzut niciunul până acum. E puțin relevant să știe copilul elemente de sport, ce e o tracțiune de exemplu, copilul trebuie să facă mișcare”, declară Cristina Grigore, președintele Fundației Părinți din România. 

Există și în rândul cadrelor didactice voci care contestă utilitatea acestui manual. Profesorii nemulțumiți de decizia Ministrului ar dori să fie consultați și ei când vine vorba de un manual nou.

„E o porcărie. Așa cum zicea Eminescu, nu vei deveni gimnast, citind un tratat de gimnastică. Asta e părerea mea, dar nu avem ce face. Au venit la școli, și profesorii noștri au optat pentru unul, dar e foarte curios. Părerea mea e că ne întoarcem în feudalism”, precizează Mircea Bertea, directorul Liceului Pedagogic Gheorghe Lazăr.

Manualul de sport este împărțit în cinci capitole și are diverse fotografii și desene prin care li se explică copiilor de clasa a V-a, care sunt părțile corpului, poziția corectă în bancă, ce este sportul, care sunt disciplinele sportive. Elevii nu scapă nici de evaluare, după ce parcurg tot manualul. Există un test final în manualul de sport cu diverse cerințe și întrebări, la care elevii trebuie să răspundă în scris.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *