În stația de biciclete din capătul cartierului Grigorescu, panoul de informare este spart de cel puțin o jumătate de an și nimeni nu l-a reparat. A fost doar bandajat cu bandă pentru lipit, cel mai probabil de cei care utilizează bicicletele. Deși a fost inaugurat cu mare fast, proiectul Cluj Bike dă rateuri în continuu. Clujenii sunt nemulțumiți de modul în care funcționează și fac sesizări frecvent, dar se pare că nu sunt luați în seamă.
Defecțiunea de la stația din capătul cartierului Grigorescu a fost semnalată de un clujean și pe portalul pentru sesizări al Primăriei, mycluj, dar în zadar s-a obosit omul să le spună celor din administrația publică locală că sunt probleme. Potrivit sesizării, pe toată linia Cluj Bike din Grigorescu până în centru e dezastru.
„Nesimțire domnule. Să iei o bicicletă din Grigorescu necesită nervi de oțel. Stația de la Profi (capăt Grigorescu) e spart display-ul, deci nu poți lua. Stația de la Biomedica, scrie că e offline. Deși pe site apare online cu 3 biciclete avea 9. Mai mergi pe jos până în 14 iulie. Acolo iarăși spart display-ul. Nici de acolo nu poți lua. Să sperăm că la Sala Polivalentă reușesc”, a scris bărbatul pe mycluj.
Astfel de probleme apar în tot orașul, site-urile pentru sesizări și reclamații la adresa conducerii Primăriei sunt bombardate cu mesaje despre erorile pe care le dă Cluj Bike. În Mănăștur, la Gară, în Someșeni sunt doar trei locații cu probleme.
„Stația ClujBike de pe strada Mirăslău (vis-a-vis de Profi), are afișajul și carcasa vandalizată anul trecut. Am făcut mai multe cereri de remediere la call center ClujBike, tel 0371784172. Vă rog să puneți din nou în funcțiune acest terminal”, se arată într-o sesizare.
La Gară, de exemplu sunt prea puține locuri, iar oamenii solicită ca stația să fie mai mare.
„Am o rugăminte pentru dumneavoastră și anume ca stația Cluj Bike din Gară ar trebui să fie mărită fiindcă de multe ori nu sunt destule locuri libere și nu pot lăsa bicicleta acolo”, scrie Aron Katona, într-o sesizare.
În alte zone nici măcar nu a ajuns Cluj Bike, iar oamenii și-ar dori să aibă și ei stații și biciclete.
„În legătură cu proiectul Cluj Bike, aș dori să sesizez faptul că în cartierul Someșeni nu există nicio stație, cele mai apropiate fiind cea de lângă căminele studențești de pe strada Fabricii de Zahăr sau cea de la Agro Transilvania. Ar trebui în special în zona Aeroportului să existe măcar o stație dacă mai multe nu e posibil, vă rog să vă mobilizați în legătura cu acest subiect și să constatați care este utilitatea acestei stații având în vedere că nu există alta în cartier”, scrie Denisa Alexandra Boanta, într-o altă sesizare.
Firma care se ocupă de întreținerea rețelei Bike-Sharing se numește SC Wind Technologies SRL şi este plătită din banii clujenilor cu 7,2 milioane de lei. Contractul semnat cu Primăria Cluj-Napoca presupune gestionarea, repararea şi întretinerea celor 540 de biciclete luate pe fonduri europene din cadrul proiectului.