Eveniment

În an electoral, Boc semnează un contract de 7,4 MILIOANE EURO pentru studii în vederea realizării metroului și trenului metropolitan, două proiecte cu costuri exorbitante, care vor fi gata peste cel puțin 20 de ani

1 MILIARD EURO este valoarea estimată a realizării metroului și trenului metropolitan în Cluj-Napoca. Sunt două proiecte uriașe, care arată foarte bine pe hârtie, dar a căror realizare este dificilă și de foarte lungă durată. Astăzi, primarul Emil Boc a semnat contractul pentru realizarea studiului de prefezabilitate și a studiului de fezabilitate pentru metrou și tren metropolitan. Valoarea contractului este de 7,4 MILIOANE EURO și a fost atribuit asocierii SVS Engineering Italia – Cistra Franța – Metrans România.

„Suntem în prezența celui mai important proiect de mobilitate din istoria Clujui. Acest proiect urmărește ca zona metropolitană să aibă viitor în materie de mobilitate, investiții, locuri de muncă și calitate a vieții. Clujul nu poate rămâne captiv la granițile administrative pe care le are acum. Proiectul nostru are în vedere dezvoltarea economică viitoare a zonei metropolitane. Prima componentă este legată de trenul metropolitan. Aici avem avantajul că există cale ferată și avem un proiect al Ministerului Transporturilor de electrificare a liniei Cluj – Bihor”, a declarat Boc, înainte de semnarea contractului.

În cazul trenului metropolitan, zona de bază studiată este de la Nădășel la Bonțida și va viza inclusiv crearea unor stații noi. În Baciu va mai fi o stație, una nouă la Tetarom, apoi Piața Gării, Clujana, Podul IRA, unde se va intersecta metroul cu trenul, apoi aeroportul.

În cazul metroului, sunt preconizate două etape, care includ trasee prin Gilău și Florești.

„Prima etapă este din Florești dintr-o zonă pe care o vor stabili specialiștii, dar să permită tuturor celor din Florești să acceseze metroul, astfel încât trecând pe la Spitalul de Urgență și Polus, după care va intra în oraș și vor fi stații stabilite de specialiști până la podul IRA. Este o distanță de aproximativ 20 de kilometri. Ne propunem ca în Florești să avem metrou de suprafață pentru a reduce costurile. La podul IRA se va intersecta cu trenul metropolitan. Etapa a doua este din Gilău până în Florești”, a afirmat Boc.

Valoarea estimată inițial a contractului pentru realizarea studiilor a fost de 55 milioane lei (11 milioane euro). În urma licitației, contractul a fost adjudecat la valoarea de 35.921.340 lei cu TVA (7,4 milioane euro).

Termenele de livrare pentru tren: PUZ+SF – 14 luni, pentru metrou: 26 luni.

Potrivit conducerii Primăriei, finanțarea pentru realizarea propriu zisă a trenului metropolitan și a metroului va fi din fonduri europene, guvernamentale, locale și private.

„Proiectul va fi peste 1 miliard euro, vom ști doar când ne vor spune specialiștii și în consecință vom lucra la dimensiunea financiară”, a precizat Boc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version