Uncategorized

In alte Lumi, clientii rau platnici din publicitate sunt „trasi de urechi”

Chiar daca nu faci parte din industria de publicitate, sunt sigur ca ai auzit de cazuri in care o companie nu isi plateste facturile catre furnizorii ei de publicitate. Clienti care comanda, de exemplu, pixuri personalizate, le primesc si nu le mai platesc niciodata. Clienti care consuma servicii de media sau de orice alt fel si care uita sa mai raspunda vreodata la telefon.

Cine e de vina?

Cei care ofera serviciile sau produsele fara plata in avans sau companiile care se intind mai mult decat le permite plapuma. Furnizorii, de cele mai multe ori, nu au cum sa nu serveasca un client care intra pe usa, iar plata in avans e doar o oaza probabila intr-un desert in care misuna multe guri insetate. Putine companii platesc in avans, pentru ca si banii lor vin din piata decalat in timp.

Solutii la indemana impotriva rau-platnicilor

Una dintre solutii este cea normala – sa insisti. Amenintarile, din experienta mea, nu isi au rostul. „Batutul obrazului” functioneaza si el, cu limita, doar in cazurile in care ai de-a face cu oameni si nu cu Mamuti de Prostie. Poti, apoi, sa incerci sa ii dai in judecata, sa apelezi la firme de recuperare, sa scrii pe Facebook, sa ii pui pe site-uri de genul „rauplatnici.ro”. Si? Rezolvi ceva?

Pedeapsa cea mai cruda

Desi stim cu totii foarte bine acest lucru, de cele mai multe ori uitam: cea mai dureroasa pedeapsa nu este nici bataia, nici spartul geamurilor unui rau platnic. Cea mai eficienta si satisfacatoare actiune pe care o poti face, in calitate de pagubit cu acte in regula, este sa incerci sa influentezi negativ reputatia celui care, cu rea intentie, nu ti-a platit. Nu iti aduce bani, nu iti aduce liniste. Mai mult, s-ar putea sa te trezesti cu un proces in plus. Dar ce conteaza? Vei avea placerea de a te racori pentru ca… l-ai aratat cu degetul intregii lumi. Pe el, cel care a consumat si a „uitat” sa plateasca.

Cand ai posibilitatea, din punct de vedere tehnic, poti sa te duci pana intr-acolo incat sa inlocuiesti site-ul clientului rau platnic cu o scrisoare a doleantelor tale. Asta a facut un web-designer care fusese angajat de o companie din California sa ii faca site-ul si  care a „uitat” sa il plateasca. A dat site-ul de prezentare, facut tot de el pentru companie, si l-a inlocuit cu un alt site care, de data asta, povestea situatia in care se aflau – creativ neplatit si firma ra-platnica.

On-line-ul poate fi o arma periculos de puternica atunci cand e folosita pentru a influenta reputatia unei companii. Exemplele le gasim cu usurinta si in spatiul romanesc, pentru ca nimeni nu poate impiedica o persoana sa isi exprime opiniile in mediul on-line, in special pe Facebook sau alte retele de socializare. Nu putem insa sa nu ne intrebam: E doar scandal fara sens? Ce rezolvi daca faci asta? Sunt justificate astfel de actiuni? Cine e indreptatit sa faca asta?

 

Sursa foto: AdAge

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *