In vizor

În 7 ani, Centrul de Management Integrat al Deșeurilor a ajuns la stadiul 39%. E nevoie de încă 10 ani să ajungă la 100%?

Ritmul „infernal” de lucru la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) nu mai surprinde pe nimeni. În 2011 au început lucrările la această investiție, dar nici acum nu sunt gata. În aprilie, conducerea Consiliului Județean Cluj anunța că anul acesta lucrările vor fi gata, potrivit contractului semnat în 2016. Termenul a fost însă depășit, iar șansele să fie încheiate lucrările anul acesta sunt minime, în condițiile în care stadiul proiectului este de doar 39%. 
 
Din 2011 până acum, CMID a ajuns la stadiul 39%. Dacă se va lucra în același ritm, un calcul matematic ne arată că mai este nevoie de 10 ani pentru încheierea lucrărilor. Cu toate acestea, conducerea Consiliului Județean este optimistă și estimează că termenul de finalizare a proiectului este 2020. 
„În vederea finalizării Centrului de Management Integrat al Deșeurilor, Județul Cluj a încheiat cu ASOCIEREA KRANZ EUROCENTER SRL- INSTITUTUL DE STUDII SI PROIECTARI ENERGETICE –ISPE S.A Acordul contractual nr. 101/27267/24.11.2016, contract care are ca obiect Proiectarea și execuția Centrului de Management Integrat al Deșeurilor în jud. Cluj. 
Contractul constă în proiectarea și execuția lucrărilor aferente:
– Celulei de depozitare și a zonei administrative aferente CMID;
– Consolidării zonei afectate de alunecări de teren la km 0+720 la CMID Cluj;
– Zonei tehnice compusă din Staţia de Tratare Mecano-Biologică şi Staţie de Sortare;
– Drumului de acces la Centrul de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Cluj;
respectiv, lucrări pentru remedierea, continuarea şi terminarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor în jud. Cluj”, se arată într-un răspuns transmis de reprezentanții Consiliului Județean Cluj, la solicitarea Ziar de Cluj.
Prețul total al contractului este de 111.103.998,44 lei fără TVA.
 
Durata contractuală este de 18 de luni, după cum urmează:
perioada de execuție a lucrărilor – 18 luni
perioada de notificare a defecțiunilor – 60 luni de la terminarea lucrărilor.
 
Progresul fizic raportat la nivelul întregului contract este de aproximativ 39%.
 
Anul trecut s-a dat autorizație pentru lucrări de intervenție în primă urgență. Pentru aceste lucrări  s-au efectuat până în prezent plăți în cuantum de 31.911.344,04 lei fără TVA. Suma de 31.911.344,04 lei fără TVA corespunde lucrărilor executate de actualul Antreprenor și aprobate de fostul Inginer în valoare de 35.457.048,94 lei fără TVA din care s-a reținut suma de 3.545.704,90 lei (10%) în conformitate cu subclauza 14.3 litera (c) din Acordul Contractual nr. 101/27267/24.11.2016. TVA plătit aferent lucrărilor executate de actualul Antreprenor are valoarea de  6.736.839,30 lei.
 
Anul acesta, s-a plătit către antreprenor, suma de 5.611.459,23 lei, TVA inclus. 
 
Din 2012 până acum s-au plătit următoarele sume: 
 
2012: 6.531.522,76  lei, cu TVA (sursa – fonduri europene) – suma reprezintă plata către Confort SA, contravaloarea certificatelor interimare de plată nr. 1 și nr. 2 
 
2013: 38.666.586,32 lei, cu TVA (sursa – Fondul European de Dezvoltare Regionala) – suma reprezintă plata catre Atzwanger Spa reprezentând contravaloarea Certificatelor interimare de plată nr. 4, 5, 6 și nr. 7
 
2014: 13.871.232,92 lei, cu TVA (sursa – Fondul European de Dezvoltare Regionala) – suma reprezintă plata catre Atzwanger Spa reprezentând contravaloarea Certificatelor interimare de plată nr. 8 și nr. 9
 
2017: 33.036.724,11 lei, cu TVA (sursa – Fonduri de coeziune si bugetul judetului Cluj) – suma reprezintă plata catre Kranz SA reprezentând contravaloarea Certificatelor interimare de plată nr. 1, 2, 3, 4 și nr. 5
 
2018: 5.611.459,23 lei, cu TVA (sursa – Fonduri de coeziune si bugetul judetului Cluj) – sursa reprezintă plata catre Kranz SA reprezentând contravaloarea Certificatelor interimare de plată nr. 6 și nr. 7. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *