Din oras

În 2016 RADP Cluj a cheltuit 16 milioane de euro. Anul acesta Ion Pantelimon a cerut triplarea numărului de angajaţi şi va cheltui 25 de milioane de euro. Suntem cu ochii pe ei

Regia de Administrare a Domeniului Public Cluj-Napoca a cheltuit anul trecut aproape 16 milioane de euro. În condiţiile în care starea drumurilor din municipiu se află la stadiul de comună, cel puţin în zonele mărginaşe ale oraşului, suma pe care a plătit-o în 2016  primăria Regiei este una mult prea mare faţă de aşteptările şi pretenţiile clujenilor. În acest an, Ion Pantelimon, șeful acestei Regii a cerut triplarea numărului de angajaţi şi, pentru cheltuială, un buget de 25 de milioane de euro. Abia așteptăm să vedem cum va fi cheltuit!

Până atunci, să observăm, din execuția bugetară de anul trecut, că mai mult de 80% dintre activităţile RADP sunt efectuate în vederea îndeplinirii sarcinilor care îi sunt încredinţate de către Municipiul Cluj-Napoca. Cu alte cuvinte, municipalitatea este sponsorul principal al RADP aducându-i venituri de 97,69 % din totalul veniturilor regiei. Printre sarcinile încredinţate RADP-ului sunt întreţinerea străzilor din oraş şi întreţinerea şi dezvoltarea sistemului de semaforizare şi semnalizare rutieră. Acestea, din nefericire pentru clujeni, nu sunt la cele mai înalte nivele ale unui oraş cu pretenţiile Clujului.

În 2016, RADP a cheltuit cu personalul puţin peste 14,5 milioane de lei, din care 3,5 milioane pentru angajaţii din sectorul administrativ. Mai exact, pentru cei 460 de angajaţi reiese, fără  a calcula contriubuţiile la bugetul de stat, că au fost alocaţi 4 milioane de euro. Adică un salariu mediu lunar de 725 de euro.

După ce consilierii locali au votat proiectul de hotarare privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2017 al Regiei Autonome a Domeniului Public Cluj-Napoca, bănuim (din justificarea cererii de aprobare a bugetului pe 2017, că purtătorul de cuvânt al RADP este prea ocupat cu cursurile pe care le ține la UBB ca să ne răpundă întocmai și la timp întrebărilor), că au mai fost angajate 157 de persoane la frecat menta la sediu și alte 43 de persoane la secţia de întreţinere străzi şi mecanizare. La activitatea de întreţinere şi amenajare spaţii verzi, pentru o perioadă de 10 luni numărul angajaţilor presupunem (din motivele expuse mai sus) că a fost suplimentat cu 226 persoane. De asemenea, pentru activitatea de exploatare a platformei de depozitare şi stocare temporară a deşeurilor, știm că direcţiunea a mai solicitat încă 73 de persoane.

La activitatea de siguranţă a circulaţiei, numărul de personal a fost bugetat în plus, pentru acest an, cu 46 de perosane pentru o perioadă de 4 luni. La activitatea de exploatare a grupurilor sanitare, ca urmare a dării în folosintă a două noi grupuri sanitare, de la pasajul Billa şi pasajul Gării, personalul ar fi fost suplimentat cu 9 angajati. Este interesant de știut cine face curat în inutilul pasaj pietonal de la Gară al city-managerului Șurubaru, wc-ul de serviciu al tuturor boschetarilor din oraș.

Serviciul de ridicări auto ar fi fost suplimentat, absolut degeaba după cum sunt parcate mașinile aiurea prin oraș, cu încă 50 de persoane, iar pentru centrul de adăpst pentru câini s-a cerut angajarea a încă 13 persoane. Serviciul de pază cimitire și-ar fi mărit numărul de personal cu 62 de persoane. Firește personalul TESA (de obicei sinecuriștii PDL ai PNL) s-ar fi mărit cu încă 34 de persoane.

Istoric vorbind, dacă în 2014 la RADP erau 160 de angajaţi, în 2016 ne-am trezit cu 460 de angajați, iar în acest an, prin grija părintească a lui Ion Pantelimon vom hrăni 1.250 de persoane, la o creștere bugetară de 40%.

Clujenii aşteaptă să vadă şi rezultatele în teren, adică străzi fără gropi, care să justifice chetuirea celor 25 de milioane de euro. Iar Ziar de Cluj cu asta se va ocupa: cu monitorizarea activității RADP în beneficiul clujenilor. Dacă tot dăm banii…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *