Din oras

Îi doare în "pralină" pe cei de la Pralina când fac aprovizionarea!

Cum se fac aprovizionările prin Cluj? Ca-n codru! Nu e clişeu, e tristul adevăr. Şi aprovizionările făcute după cum le tună şi le fulgeră companiilor care au acest obiect de activitate au două dimensiuni: nerespectarea orarului de aprovizionări şi încălcarea regulilor de circulaţie, pe de o parte şi nerespectarea unor norme minime de igienă, pe de altă parte.

De câte ori nu aţi văzut lăzi cu mezeluri din care atârna câte un cârnat, lăsate pe trotuar, până număra şi socotea şoferul?

De câte ori nu aţi văzut maşini de aprovizionare frigorifice, în care produsele erau lăsate neacoperite, în timp ce şoferul se urca încălţat, scuturandu-şi colbul de pe încălţări la câţiva centimetri de calupurile de telemea sau caş?

Un cititor ne trimite imagini cu dulcile prăjituri de la Pralina pe care le vedem în galantarele cofetăriei din Piaţa Mihai Viteazu. Doar că în această etapă se aflau în lăzi, direct pe trotuarul pe care cu câteva ore în urmă e posibil să fi urinat un câine. Nicidecum în caserole de plastic sau macar pe un suport cu roţi, care să împiedice contactul cu asfaltul.

aprovizionari cluj pralina

Un alt cititor de trimite imagini cu unul dintre patiserii de la covrigăria Gigi, care a ieşit în hainele cu care frământă aluatul şi face covrigii direct pe stradă, pe unde zeci de maşini ridică praful în fiecare minut, că să ajute la descărcarea maşinii de aprovizionare.

aprovizionari cluj gigi

Maşina de la Prosonic le „loveşte” pe toate – puţin in staţia de troleu, puţin pe trotuar, puţin pe prima bandă.

aprovizionari cluj prosonic

Iar Puiul Regal se visează şi regele trotuarului.

aprovizionari cluj puiul regal

Iar Ziar de Cluj a scris în nenumărate rânduri care sunt regulile după care se fac aprovizionările, aşa cum prevede legea şi hotărârile forului local.

aprovizionari cluj

Iată, printre altele, ce stipulează o Hotărâre de Consiliu Local:

„Art.1 Constituie contravenţie oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor pe domeniul public sau privat al mun. Cluj-Napoca în alte locuri decât cele amenajate in acest scop, după cum urmează:
a) oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor pe trotuar;
b) circulaţia, oprirea şi staţionarea vehiculelor! autovehiculelor pe spaţiile verzi, în locuri de agrement, parcuri şi locuri de joacă;
c) ocuparea abuzivă a locurilor de parcare aflate în administrarea Primăriei (cu abonament, contract de închiriere, rezervate, cu destinaţie specială, etc.) de către altă persoană decât titularul locului de parcare;
d) oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor destinate transporturilor de persoane sau de marfă, cu masă totală maxim autorizată de peste 3,5 tone pe domeniul public sau privat al mun. Cluj-Napoca, cu excepţia celor destinate aprovizionării – în intervalul orar 21-07 şi care deţin autorizaţie de liber acces.
f) oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelori autovehiculelor prin care se împiedică sau se limitează accesul în instituţii publice sau private de interes public (spitale, şcoli, teatre, muzee, centre comerciale, centre medicale, sedii firme, farmacii, bănci, etc.);
g) oprirea, staţionarea şi parcarea vehiculelor/ autovehiculelor prin care este obstrucţionat accesul spre parcările sau garajele legal amenajate, pistele pentru biciclişti sau zonele pietonale amplasate pe domeniul public sau privat al mun. Cluj -Napoca;

Contravenţiile prevăzute la art.l şi art. 2 _alin.2 se sancţionează cu amendă contravenţională, după cum urmează: a) cu amendă de la 200 – 400 lei, contravenţiile stabilite la art. 1 lit. a, b, c, e, f, g şi h;
b) cu amendă de la 400 – 800 lei, contravenţiile stabilite la art. I lit. d.”

Chiar de pe site-ul primăriei aflăm, dintr-o comunicare, cam când s-au făcut verificări şi ce amenzi s-au dat. „Inspectorii Serviciului Inspecţie Comercială au efectuat în cursul zilei de luni, 2 mai 2011, o acţiune de verificare privind respectarea de către agenţii economici care funcţionează în zona centrală a regulilor de aprovizionare a magazinelor. Acţiunea a avut loc între orele 13.00 şi 15.00. În urmă verificărilor efectuate, au fost încheiate 6 procese verbale de constatare a contravenţiilor agenţilor economici care nu au respectat orarul de aprovizionare aprobat (între orele 21.00 şi 7.00), conform prevederilor HCL nr. 150/2009 privind reglementarea activităţilor comerciale (sancţiuni cuprinse între 500 şi 1.000 lei) şi ale HCL nr. 189/2006 privind necesitatea reglementării aprovizionării şi circulaţiei autovehiculelor pe rază municipiului, modificată prin HCL nr. 540/2008 (sancţiuni cuprinse între 200 şi 400 de lei). Aprovizionarea în centrul municipiului trebuie efectuată între orele 21.00 – 7.00, iar parcarea autovehiculului se face numai în locuri care permit desfacerea mărfii, astfel încât să nu se blocheze circulaţia rutieră şi să nu încurce circulaţia pietonilor.”

Dacă efectuăm o căutare după cuvintele cheie „sancţiuni aprovizionare” nu găsim niciun comunicat, iar dacă tastăm „aprovizionare necorespunzătoare” găsim o singură postare pe acest subiect, din 2011.

Dincolo de ce comunică primăria, poliţiştii locali ar trebui să efectueze mai des acţiuni de verificare. Astfel, pietonii nu ar mai fi nevoiţi să se strecoare, pe trotuar, prima bandă nu ar mai fi veşnic blocată.

Iar bugetul local ar înregistra venituri substanţiale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *