Politica

Horia Sulea a admis ca Florestiul nu va avea prea curand “centura”

Horia Sulea, primarul comunei Floresti a fost invitat seara trecuta la emisiunea stiri de Cluj Live, unde a discutat despre mai multe aspecte legate de comuna. Desigur, facand abstractie de faptul ca daca urmarim declaratiile dansului pe parcursul mandatului observam ca minciuna este foarte scurta, dar nu am putut sa nu sesizam ca si ideea „centurii”, a drumului de legatura ori varianta cum a mai fost numita, a ramas un vis, iar florestenii raman cu un drum de macadam, dupa cum anunta cluj24.ro. Este foarte important de sesizat cum totul se petrece „printr-o plimbare cu presul” pentru ca totul sa fie clar in ultima propozitie.

In cadrul emisiunii edilul spune din capul locului ca traficul sugrumat nu este doar la Floresti ci in intreaga zona metropolitana.

„Problemele in trafic nu sunt doar in Floresti, problemele sunt in toata zona metropolitana, motiv pentru care acel proiect care l-am demarat impreuna cu administratia municipiului Cluj si cu toti cei care fac parte din Asociatia Intercomunitara Zona Metropolitana Cluj, sper sa fie cat mai repede finantat si sa inceapa lucrarile si la acel proiect”, a spus primarul.

in ce priveste drumul, se pare ca cei care au facut proiectul au inteles gresit ce li s-a explicat, respectiv ce a dorit primaria si nu e vorba de o sosea ci de o strada, explica edilul.

„Ar fi pacat sa expropriem oamenii doar de dragul de a-i expropria si noi sa cheltuim banii pe care inca nu-i avem. Se lucreaza la caietul de sarcini. Legislatia ne permite sa demaram procedura de licitatie fara sa avem finantarea”, a mai spus primarul, fara sperante de a avea fonduri prea curand.

Poate ca a uitat cat se lauda in presa ca exproprierile sunt floare la ureche. Acum primaria ne arata ca ii pasa. Lasam la o parte faptul ca nu a ratat sansa sa se planga ca Guvernul nu il ajuta (n.red. si am aratat ca nici macar nu a cerut ajutor) precum si faptul ca nu are cu cine vorbi in ministere, dar cel mai important, nu are curajul necesar sa semneze acte. Evident, pentru ce vedem la televizor in ultima vreme, insa cat timp faci lucrurile legal, nu ai motiv sa te temi de nimic, iar primarul a spus clar ca cei aflati in functii publice se tem sa mai semneze ceva.

Asa ca, daca varianta creditului bancar a picat, chiar si aici este vinovat, altcineva.

„Aceste credite accesate de catre administratiile publice locale trebuie garantate la nivel national prin acel fond de garantare al creditelor care se creeaza la nivelul ministerului finantelor. Acest fond, prin ordonanta de urgenta, in luna martie a fost transferat catre plata TVA ului la proiectele pe fondurile europene in derulare deoarece marea majoritate a unitatilor administrativ teritoriale si ma refer aici la comune, nu au posibilitatea de a plati acest TVA”, a explicat acesta.

Tocmai,  primarul a venit ulterior in Consiliu Local si a supus aprobarii un proiect ce presupune accesarea unui credit furnizor. Tot in cadrul declaratiilor sale, aflam ca nu are in intentie sa acceseze fonduri europene pe noile masuri pentru ca nu ar putea accesa decat maxim 1 milion de euro. Mai mult primarul a declarat ca drumul nu ar costa 7 milioane de euro cum a tot spus in presa ci ca la finalul lucrarilor, ar costa undeva la 4 milioane euro. Ar fi o premiera, nicaieri estimarile credit  interne facute nu au obtinut diferente atat de  mari.

Desigur, pe parcursul discutiei situatia incepe sa se schimbe, primarul a amintit de drumul de macadam realizat despre care spune ca anul viitor isi doreste sa il asfalteze in cazul in care nu reuseste sa atraga niciun fond pentru „centura”.

Pana sa vorbim de drumuri, primarul a lansat in presa multe aspecte legate de sensuri giratorii pe DN1, sisteme de semaforizare inteligente, benzi reversibile, dar nicio astfel de masura nu este vizibila. Sau poate nu vedem noi bine. Ele nu exista si in ce priveste situatia legata de sensurile giratorii am mai aratat raspusul celor de la CNADNR. Apoi despre semafoarele inteligente, este un proiect multianual deci nu il vom vedea prea curand, iar benzile reversibile, un praf in ochi.

Primarul a mai spus ca cei care nu suporta situatia din trafic folosesc drumul de macadam, dar cert este ca nu prea suporta cheltuielile pentru reparatia masinilor din moment ce pe DN1 situatia nu e schimbata. Nu e clar ca oamenii nu vor sa isi distruga masinile pe macadam?

Pana la sfarsitul emisiunii aflam ca de fapt acest drum de macadam este varianta de ocolire spre Cluj-Napoca si ca putem uita de asa-numita „centura”. O intrebare simpla si un raspuns la fel au facut ca ceata din emisiune sa dispara. in ce priveste cel mai mare esec al sau in acest mandat, primarul a spus:

„Faptul ca n-am asfaltat varianta de ocolire. Nu ca nu am realizat-o. Ca nu am asfaltat-o”.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *