In vizor

HAOSUL LUI BOC/ Garajele cu muraturi si lipsa locurilor de parcare din cartiere

Cluj-Napoca este un oras sufocat de masini atat in centrul orasului, cat si in cartiere. Un lucru pe care Primaria refuza sa il faca, si implicit Emil Boc de teama de a pierde din electorat, este demolarea garajelor inestetice. In tot acest timp, in cartierul Manastur, cartier a carei densitate de populatie pe metru patrat  este de departe cea mai mare din tot orasul, posesorii de autoturisme isi parcheaza masinile pe spatiile verzi, in parcarile supermarketurilor sau chiar pe locurile de joaca pentru copii. Lui Emil Boc ii este greu sa ia o decizie radicala, desi a anuntat in urma cu un an si jumatate ca pentru a rezolva problema parcarilor in Cluj singura solutie este demolarea garajelor din cartiere. 

Emil Boc, preocupat cu haosul pe care l-a creat prin lucrarile interminabile din centrul orasului, nu a mai iesit de multa vreme sa viziteze cartierele municipiului. In spatele blocurilor, insa, realitatea, pe care nu o vede din birou primarul celui mai important oras din tara dupa Bucuresti, este una sumbra, cu imagini de ghetou.

Cartierul Manastur are cea mai mare densitate de populatie si implicit numar de autoturisme si este cel mai bun exemplu al haosului locurilor de parcare din Cluj-Napoca. In prezent insa, in Manastur, exista doar doua parkinguri functionale si unul in constructie. Potrivit declaratiilor primarului Boc, din iulie 2014, rezolvarea problemei parcarilor in cartiere ar fi posibila prin demolarea garajelor si a copertinelor inestetice si construirea de 3 parcari la 2 garaje demolate. La un an si jumatate de la acea declaratie nimic nu s-a intamplat, cel mai probabil de teama ca nu cumva edilul sa piarda voturile celor care, in marea lor majoritate, folosesc garajele pe post de spatiu de depozitare.

“Solutia e clara in Cluj. Dupa parerea mea, in cartiere, trebuie facute doua lucruri, dupa Abecedarul: Asfalt, Bec, Canalizare. Mai trebuie facute canalizari si trotuare, dar in urmatorul pas, in 2015 – 2018, trebuie demolate garajele si din doua garaje faci trei locuri de parcare. Trebuie anuntati oamenii cu 6 luni inainte pentru a-si ridica garajele. Sunt cam 20% utilizate ca garaje, restul sunt depozite sau mici ateliere”, a afirmat Emil Boc in iulie 2014.

Asa cum era de asteptat, de teama de a nu pierde voturile pensionarilor, niciun garaj nu a fost demolat de la declaratia primarului si pana in prezent. Motivul pare unul incredibil si anume ca daca s-ar recurge la demolarea garajelor inestetice din cartiere s-ar crea o stare de invrajbire intre oameni.

”Demolarea garajelor e o situatie care se va avea in vedere si care trebuie luata pas cu pas. Anul acesta nu va fi demolat niciun garaj pentru ca nu sunt reglementate situatiile juridice. Unii au autorizatie de constructie si trebuie sa respectam acest drept, cu un termen de informare intre 3 si 6 luni. Daca avem revendicari de teren si puneri in posesie nu facem altceva decat sa-i invrajbim pe oameni, pentru ca nu vei mai putea sa ai nici macar atatea locuri de parcare cate garaje sunt acum”, a declarat Emil Boc in aprilie 2015.

Primaria municipiului Cluj-Napoca are in administrare un numar de 10.796 de garaje si copertine aflate pe domeniul public al municipiului, administrate de Serviciul public de interes local pentru administrarea parcarilor. De asemenea Serviciul Administrare spatii, terenuri are in evidenta 673 de garaje, 34 de garaje fond de stat si 3 copertine, amplasate pe terenurile curti interioare aflate in proprietatea autoritatii locale/Statului Roman.

Pe strada Govora, odata cu construirea supermarketului Kaufland, o parte dintre posesorii de autovehicule au inceput sa ocupe abuziv spatiul destinat clientilor, fapt ce a starnit in repetate randuri nemultumirea reprezentantilor Kaufland. In vecinatate, insa, imaginea este una grobiana. Garaj metalic ce sta sa cada in strada langa parcari asfaltate chiar de catre reprezentantii administratiei locale. Daca se pune problema de retrocedari situatia parcarilor asfaltate de catre Primarie nu este identica cu garajul total inestetic?

In spatele celui mai mare bloc din Cluj-Napoca, pe strada Primaverii si in zona strazii Micus, o parte dintre locatari au ajuns sa isi parcheze masinile pe spatiul verde, iar printre garajele cu muraturi mai exista cate o parcare libera asfaltata de catre Primarie.

“Nu e normala situatia parcarilor aici la noi pe strada. Sunt zeci de garaje care stau neocupate. Cunosc personal doi vecini care si-au vandut masinile, sunt pensionari e drept, iar in garajele pe care le au depoziteaza tot felul de chestii, numai masina nu. Ar trebui ca Primaria sa faca o verificare la sange sa vada ce tin oamenii in garaje pentru ca nu e normal sa nu aiba masina si sa foloseasca garajul pe post de depozit. E total inestetic  si cred ca daca le-ar darama aspectul din jurul blocurilor ar fi unul mai prietenos”, a afirmat Sandu, un cetatean care isi plimba cainele in parcul de langa podul Calvaria.

Situatia nu este diferita pe strada Almasului, unde posesoii de masini sunt in permanenta cautare de locuri de parcare, iar printre garajele de tabla au mai ramas parcari neacoperite. 

“Eu cand mi-am cumparat apartamentul nu stiam ca vanzatorul avea si un garaj in spatele blocului. Daca stiam il plateam si pe ala pentru ca in familie avem doua masini si niciun loc de parcare. Seara ne cautam loc cate o jumatate de ora pentru a parca masina, fiindca am avut numeroase certuri cu vecinii care sustin ca sunt parcarile lor cu abonamente. Eu nu zic sa le darame garajele pentru ca nu sunt in masura sa decid fata de proprietatea altcuiva, insa cei de la Primarie nu se implica deloc in solutionarea spatiilor de parcare din cartiere. Uitati, aici daca ar amenaja un parking pe doua nivele, ar dubla numarul de spatii de parcare si cred ca toti cei care locuim in zona nu am mai avea probleme cu locul unde sa ne lasam masinile”, a declarat Mihai S., un locuitor al strazii Almasului.  

O parte dintre proprietarii garajelor cu sau fara autorizatie de la Primarie isi parcheaza autoturismele in fata constructiior grotesti, fapt ce duce de multe ori la certuri intre vecini pentru accesul in curtile blocurilor. Fiecare metru patrat de teren, fie el spatiu verde sau de depozitare, este amenajat prin imprejmuire de catre cetateni si transformat in loc de stationare. 

Domnule Emil Boc, cand ati fost ultima data prin Manastur? Dumneavoastra va plac aceste imagini de Ev Mediu din orasul pe care il pastoriti direct sau indirect de mai bine de 12 ani? Credeti ca locuitorii Manasturului nu merita sa aiba un loc de parcare decent, iar spatiile de dupa blocurile gri sa capete un aspect de oras occidental, de cinci stele, de Capitala Europeana a Tineretului?  Prea ocupat cu centrul, nu uitati ca voturile cetatenilor vin si din cartierele prin care doar in campanie electorala puteti fi intalnit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *