Editorial

Halta România

În țara în care trenurile mai mult stau decât circulă, în țara în care ni se descompun trenurile, în țara cu o infrastructură feroviară praf, în țara accidentelor feroviare, șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, a avut tupeul să „glumească” acum câteva săptămâni, spunând că ar putea candida pentru orice funcție din guvern.

„Vreau să candidez și la funcția de ministru, nu știu dacă mă ia cineva în serios. Dar eu vreau. De orice. Pot și la sport, am fost cu fotbalul. Până acum ceva timp, excludeam din start orice activitate politică, s-ar putea să mă răzgândesc. Dacă vreun partid are nevoie de mine, de experiență, vom sta de vorbă. Dar nu este obligatoriu. Am condus toate cele trei companii feroviare, fără să fiu vreun membru de partid. Voi candida la toate funcțiile la care îmi va da voie legea”, a declarat directorul CFR Călători, Traian Preoteasa.

De asta e România doar o haltă pe căile ferate europene, că oameni ca domnul Preoteasa, care conduc companii de stat falimentare, vorbesc în loc să tacă.

Dacă aș fi în locul domnului Preoteasa, știind cât de praf e compania pe care o conduc, aș merge pe burtă și n-aș vrea să atrag atenția asupra mea. Dar nu, Traian Preoteasa are păreri și chiar crede în steaua lui de mare om de stat, care ar putea ocupa orice post în guvern.

Nu știu ăștia ce-i decența! Ei sunt convinși că-s prea buni pentru țara asta, și noi, proștii de cetățeni, nu-i merităm.

Traian Preoteasa e un manager atât de bun, încât CFR Călători are mai multe vagoane și locomotive stricate decât funcționale, conform Digi24. Dar e bine că domnul Preoteasa se visează în guvern! La cât de jos sunt standardele profesionale la stat, chiar cred că ar face „performanță” într-un minister.

Ce se mai întâmplă prin halta România?

Păi, cetățenii fură locomotive și dau ture cu ele, de parcă CFR ar fi un sat fără mecanici.

„Un tânăr de 18 ani este cercetat de poliţiştii constănţeni, după ce s-a urcat într-o locomotivă şi a condus-o 200 de metri. Tânărul a intrat în cabina de conducere a unei locomotive remizate a GFR,  a ridicat și conectat pantograful, după care a pus locomotiva în mișcare. Locomotiva a talonat două aparate de cale, ajungând pe o altă linie, unde s-a oprit. Tânărul, al cărui nume nu este cunoscut, a fost reținut de Poliția TF Medgidia. Potrivit procedurilor interne, locomotiva trebuia asigurată contra pornirii, deconectată de la sursa de energie și încuiată”, relatează clubferoviar.ro.

Există niște proceduri interne care nu s-au respectat.

E vreo mirare? Toată țara asta e construită pe încălcat proceduri, ocolit reguli și urinat pe legi.

Se putea produce o tragedie?

Da, dar am avut noroc că, de data asta, Dumnezeu a fost mecanic de locomotivă!

Totuși, să remarcăm că tânărul a condus locomotiva 200 de metri, ceea ce e un record absolut pentru un tren din România.

În halta România, mașina Google Street View a fost lovită de tren!

Unde se putea întâmpla asta, dacă nu la noi?

Bine, vina a fost a șoferului, care nu a acordat prioritate trenului, pentru că nu știa, săracul, cât întârzie trenurile în România.