Politica

Guvernul anunță ”oferta finală” pentru profesori: carduri cu 1.000 de lei în iunie și 1.500 de lei în octombrie ca să înceteze greva. ”Nu poate fi vorba de creșteri de salarii sau sporuri”

Marian Neacșu (PSD), secretarul general al guvernului, a declarat miercuri la finalul negocierilor cu sindicatele din educație că ”oferta finală” a guvernului pentru profesori e acordarea unui card cu 1.000 de lei în iunie și 1.500 de lei în octombrie.

  • Neacșu a mai spus că în acest moment ”nu poate fi vorba despre o creștere salarială sau acordări de sporuri”.

Reprezentantul guvernului a spus că liderii sindicatelor discută în această seară cu reprezentanții din teritoriu și vor anunța joi dimineață dacă greva se încheie sau continuă.

Reamintim că liderii de sindicat au cerut creșteri imediate de salarii pentru toate cadrele didactice și personalul nedidactic.

Declarații Marian Neacșu:

  • Am avut o discuție fructuoasă. Am spus că nu poate fi vorba despre o creștere salarială sau acordări de sporuri
  • Educația va fi prioritate în noua lege a salarizării
  • Oferta suplimentară a guvernului pentru redefinirea demnității profesorilor va fi acordarea unei sume în luna iunie și în octombrie, un card pentru cariera profesională, Suma propusă e de 1.000 de lei în iunie și 1.500 de lei în octombrie. Pentru personalul nedidactic va fi de 500 de lei în iunie și 500 de lei în octombrie
  • Este oferta finală făcută de guvern
  • Au acceptat sindicaliștii oferta? Liderii discută acum cu colegii din teritoriu, mâine vom primi un răspuns

Ligia Deca, ministrul Educației;

  • Preocuparea noastră e să susținem cadrele didactice, dar și să asigurăm dreptul la educație
  • Fiecare școală are un director cu responsabilitatea să comunice cu părinții ce ore se fac și nu, nu se poate face la nivel centralizat
  • Cred că salariile personalului didactic trebuie să crească

Marius Budăi, ministrul Muncii:

  • Construim viziunea noii legi a Educației, o ducem către Banca Mondială, primim răspunsul, nu discutăm doar de anexe, suntem în dinamică