Din oras

Florestiul Ecumenic, proiectul de 700.000 de lei, s-a incheiat. Nu exista o statistica a turistilor atrasi

Proiectul finantat partial din bani europeni, „Floresti – straveche vatra istorica si ecumenica”, menit sa promoveze obiectivele turistice din comuna, s-a incheiat. Din cei peste 750.000 de lei, 392.000 au reprezentat finantarea nerambursabila, se arata in comunicatul de final, in ciuda faptului ca pe site-ul proiectului suma totala era de 496.000 de lei. Care sunt rezultatele proiectului? Materiale publicitare, ramase pe stoc si trimise catre Centrul Judetean de Promovare Turistica, niste DVD-uri cu un film de prezentare si un site cu informatii eronate despre edificiile promovate. Cat despre turisti, oficialii proiectului nu au nicio informatie, chiar daca proiectul isi propunea sa creasca numarul lor cu 5%.

“Am atins toate obiectivele din proiect, ne-a ajutat Dumnezeu si le-am facut. Materialele care ne-au ramas le vom trimite, o parte, la Centrul Judetean de Informare Turistica, iar restul va ramane penttru centrul nostru pe care speram sa il deschidem anul acesta. E mai dificil sa monitorizam turistii care vin in urma proiectului. Populatia comunei creste de la o zi la alta, dar pentru alte rationamente. Nu avem deocamdata cum sa monitorizam turistii, dar speram sa deschidem anul acesta Centrul de Informare Turistica”, arata Marius Manu, manager de proiect.

Site-ul Florestiului Ecumenic, nu doar ca este greoi, dar contine si informatii eronate. De exemplu despre Biserica Reformata din Luna de Sus se scrie ca a fost construita in 1928, in stil gotic. Cu aproape 200 de ani mai devreme mesterul Umling deja ii facuse tavanul.

“Obiectivul general al proiectului a fost promovarea obiectivelor turistice reprezentate de sapte edificii ecumenice din comuna Floresti, jud. Cluj, si impunerea astfel pe piata regionala si nationala a unei noi destinatii turistice de tip „turism cultural”, respectiv „ turism de weekend”.

In cadrul acestui proiect, au fost popularizate obiectivele turistice in randul mai multor categorii de grupuri tinta prin participarea la patru targuri de turism, organizarea a doua evenimente culturale, organizarea a sapte expozitii tematice, organizarea unei conferinte scolare, realizarea unui film de promovare, realizarea a doua emisiuni turistice, realizarea unui site web: www.florestiulecumenic.ro”, se arata in comunicatul de presa de final.

Mai multe achizitii din cadrul proiectului au ridicat semne de intrebare, despre care am scris AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *