Din oras

Ferrari F12 Berlinetta, Supercar de Cluj. A costat 400 de mii de euro. VEZI al cui este

Un clujean detine cel mai rapid Ferrari produs vreodata, varful de gama din linia de productie actuala, Ferrari F12 Berlinetta. Cu un motor de 6.3 in V12, masina a fost numita “Supercar of the Year” in 2012. Automobilul a fost facut la comanda, pentru Bogdan Capusan.

Musca nesatios din asfalt si are un sunet orgasmic. Pare teleportata din 2050 pe strazile din Cluj-Napoca, insa e cat se poate de reala. Ferrari F12 Berlinetta, prezentata publicului la Salonul Auto Geneva in 2012, dezvolta 740 de cai, cat o masina de Formula 1 si a fost facuta la comanda pentru clujeanul Bogdan Capusan.

“E un GT, nu e neaparat o masina de circuit, e o masina pe care s-o folosesti la drum lung. Are un portbagaj spatios, se poate extinde pana la 500 de litri”, spune, degajat, tanarul de la volanul lui F12 Berlinetta.

Bogdan Capusan a mai detinut masini puternice, insa spune ca Ferrari “joaca in alta liga”. Inainte a condus un BMW M5.

“Diferenta este enorma intre M5 si Ferrari. M5-ul are 560 de cai si am crezut ca e o masina extrem de rapida, dar are doua tone. E foarte grea. Masina asta, pe langa ca are 200 de cai in plus, are si 500 de kilograme in minus. Diferenta intre raport, greutate-putere este foarte mare”, spune Bogdan.

 A visat de la 5 ani sa-si cumpere un Ferrari, iar visul i s-a indeplinit: acum trei zile, F12, facut la comanda, a ajuns la Cluj-Napoca. A costat aproape 400.000 de euro si tatonari de aproape doi ani.

“Eu am mai avut masini scumpe si intotdeauna am zis ca o sa-mi iau un Ferrari cand o sa am varsta potrivita si cand o sa gasesc modelul potrivit. Imi placeau foarte multe, dar imi placeau foarte multe si din alte modele, de la alte marci. Cand am vazut masina asta, am zis “Asta este! Trebuie neaparat sa mi-o iau!” Masina a aparut in 2012 si a fost disponibila pentru public din 2013. Eu am vazut prima masina in 2013 la un dealer in Germania si de atunci am incercat sa mi-o iau”, explica tanarul clujean.

Pentru ca nu a mai avut cota de Romania, clujeanul si-a cumparat bolidul de la un dealer din Viena, care a blocat doua zile cota pe Cehia, pentru ca Bogdan sa poata sta la volanul propriului Ferrari F12. Dupa ce a invins politica stricta de vanzari a Ferrari si dupa o asteptare de doi ani (Ferrari aloca Romaniei doua masini pe an), masina a ajuns la Cluj acum trei zile, direct din Italia, via Cehia si Germania. Masina are acum 1.000 de kilometri la bord, iar Bogdan a calcat-o la 338 de kilometri pe ora. Automobilul nu e, insa, pentru streetracing.

“338 am prins la un scurt sprint. La 338 masina inca tragea foarte tare, merge inspre 370. Tractiunea imi place. La masina asta ai impresia ca trag 6 roti in orice treapta, la orice viteza a turometrului. Ai calcat acceleratia si masina pleaca ca din pusca. Au un sistem electronic foarte inteligent care nu-ti taie acceleratia. La M5 tot timpul iti taie acceleratia, fiind si un model turbo. Este chiar periculos in anumite depasiri. Asta, la orice viteza, daca ai calcat acceleratia, merge glont”, dezvaluie clujeanul.

„Build for Bogdan Capusan”

Cu un motor aspirat de 740 de cai, F12 ajunge la 100 de kilometri pe ora in 3,1 secunde, prinde 200 de kilometri in 8,5 secunde si ajunge la 300 de kilometri pe ora in 20 de secunde.

 “Ca atare si sunetul este orgasmic. In lumea pasionatilor de super cars se spune ca 90% din bani merg pe sunetul unei masini. Aici chiar au dat lovitura Ferrari. Masina suna incredibil. Este extrem de rapida. In modul Race, daca vrei sa-I dai un kickdown trebuie sa te uiti 300 de metri in fata sa nu ai nimic. Este o masina de teleportat. Ca si performante este ca si un Bugatti Veyron de rapida, insa e mult mai confortabila, mult mai spatioasa si mai practica. Si mult mai ieftina decat un Bugatti Veyron”, arata Bogdan.

F12 are multiple setari pentru puterea motorului: Wet, Sport sau Race. Consuma 11,5 litri in afara orasului si 25 de litri in oras.

“Surprinzator, pentru puterea pe care o are, mie mi se pare ca e economica”, sustine clujeanul.

F12 a fost construit la comanda, iar Bogdan a avut doar doua zile la dispozitie ca sa aleaga toate optiunile. Pentru ca garda la sol sa nu fie o problema pentru drumurile din Cluj-Napoca, Bogdan a ales un sistem de lifting de 10.000 de euro. Si-a ales toate optiunile de confort: sistemul de camera care sa-l ajute la parcari, plus cateva optiuni de racing cum ar fi volanul din fibra de carbon, cu padele si turometru.

“Masina vine destul de dotata: vine cu navigatie, cu senzori de parcare, piele Alcantara pe plafon, in spate, turometru schimbat, rotile sunt custom-made cu tot cu etrierii de frana. (…) Interiorul l-am luat tot pe negru. Optiunile sunt nelimitate. Poti sa configurezi masina cum vrei tu. Am avut la dispozitie doua zile, de cand dealer-ul a facut rost de cota. (…)Nu am avut timp sa ma joc cu interiorul foarte mult, asa ca l-am pastrat destul de basic. Scaunele sunt optionale, cusaturile sunt in culoarea caroseriei. Calutii din tetiere sunt optionali. E custom-made de la A la Z”, spune Bogdan Capusan.

Cu Ferrari, pe circuit de Formula 1

Clujeanul spune ca nu vrea sa-si tina masina in garaj. Desi nu ar merge cu proaspatul Ferrari pe Nurburgring, cel mai periculos circuit din lume, se gandeste sa concureze cu F12 pe un circuit de Formula 1.

“Pe Nurburgring nu ma duc cu asta, pentru ca sunt si alti participant la trafic. Poate sa intre in tine cineva cu o masina de 3.000 de euro si nu ai facut nimic. Plus ca nu prea esti acoperit de CASCO intr-un astfel de circuit. Pe alte circuite mai sigure, da. Pe cele care se ruleaza in campionatul de Formula 1, da, o sa merg fara nicio problema”, a precizat Bogdan Capusan.

Dezavantaje, doar la asigurare

Tanarul clujean spune ca Ferrari nu are absolut niciun dezavantaj. Singurul inconvenient l-ar reprezenta asigurarea. 

“Sunt dezavanataje la asigurari. Nu toti asiguratorii vor sa ti-o asigure, insa am gasit si am negociat varianta cea mai buna. Trebuie sa ai peste 30 de ani pentru asigurarea masinii. Am asigurat-o la una dintre cele mai serioase firme. Conditia de baza era sa am peste 30 de ani, pentru ca este asa puternica. In caz de dauna totala cu siguranta nu-ti primesti toti banii pe ea. Iti primesti mai putini. Franciza, la orice dauna este de 4.000 de euro, deci pana la 4.000 de euro nu-ti acopera nimic. La orice dauna trebuie sa contribui tu cu 4.000 de euro si te costa asigurarea peste 1.000 de euro pe luna”, a incheiat Bogdan.

Bolidul este asigurat in Romania, dar e reasigurat in Anglia, la Lloyds, cel mai mare broker de asigurari din lume.

Bogdan Capusan este fiul unor cunoscuti oameni de afaceri din Cluj, Ami si Chimu Capusan, care detin mai multe active imobiliare, printre care Nobila Casa. Sotii mai au un complex de blocuri, in cartierul Buna Ziua, denumit Bonjour Residence. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *