Din oras

Fenomenul I Love Cluj ia amploare: se pregatesc colectii noi de suveniruri si un film de prezentare a Clujului

Clujul este iubit cu foc de oameni din toata lumea. Cea mai buna dovada e pagina de Facebook I Love Cluj: are 146.412 de aprecieri, realizate organic, fara investitii in publicitate si fiecare postare atrage ca un magnet sute, chiar mii de Like-uri, comentarii si distribuiri. Andrei Mutu, clujeanul din culisele fenomenului a dezvaluit pentru Ziar de Cluj cum l-a gandit, ce mesaje primeste din toata lumea si care vor fi urmatorii pasi. Business-ul se dezvolta pe partea de suveniruri, o nisa pe care tanarul vrea sa o exploateze. In ciuda succesului scanteietor cu care promoveaza orasul, proiectul nu a primit niciodata vreun premiu. 

Pagina I Love Cluj a fost infiintata pe Facebook in 2010. Prima imagine postata dateaza din 23 ianuarie 2010, infatiseaza Piata Unirii, cu zapada si nori si are 1.221 de Like-uri, 111 comentarii si 25 de distribuiri. 

“Eram student, am studiat finante si eram ok, dar mi-am dat seama ca drumul meu e sa construiesc ceva. Dupa un timp, mi-am dat seama ca orasul asta este iubit, dar nu e promovat. Intr-o noapte am inregistrat domeniul ilovecluj.ro, dimineata am mers la banca sa il platesc, dar nu eram sigur ca vreau sa fac ceva cu el si nu mi-era clar ce as putea face. Dupa cateva luni, am pus la mine pe pagina o poza din Parcul Central iarna si a avut multe like-uri, asa ca am zis sa fac o pagina I Love Cluj. De sambata pana luni aveam 10.000 de oameni si eram brusc bagat in seama. Cred ca I Love Cluj m-a ales pe mine, nu eu pe el”, povesteste Andrei. 

A urmat o perioada de tatonari si avant, timp in care comunitatea I Love Cluj a ajuns la aproape 150.000 de oameni. 

“A crescut organic, investitia in publicitate a fost zero”, subliniaza creatorul paginii.  

In urma cu doi ani a inceput dezvoltarea partii de suveniruri I Love Cluj. 

“Am inceput acum doi ani, dar timid, la inceput cu tricouri si am mai tot adaugat. La inceput am pus logo simplu, apoi am inceput sa fac eu. Acum lucrez cu designer si ilustratori. Chiar acum in toamna lansez trei colectii noi cu trei ilustratori din Cluj”, precizeaza acesta.

Cele mai populare suveniruri din actuala colectie sunt canile cu emblema I Love Cluj. 

“Nu gasesti in multe capitale europene cani la aceasta calitate. Experimentam si produse noi, tricouri, ochelari, plase bumbac. Cei mai multi le cumpara pentru a le face cadou si le ofera celor apropiati, din Cluj sau din afara. Mai sunt si turisti care trec in oras si formele care cumpara pentru angajati sau delegatii”, a subliniat Andrei Mutu.

Saptamanal, realizatorul I Love Cluj primeste fotografii cu suveniruri din toate colturile lumii, chiar si din Australia, Noua Zeelanda, America, Brazilia sau China.  

“Ma bucur cand primesc fotografii de felul acesta. De obicei, oamenii imi spun ca e modul lor de a se gandi la oras si clipele petrecute aici. Un cuplu din Spania mi-au trimit o poza in care si el, si ea aveau tricouri I Love Cluj. Am mai primit poze si mesaje din Australia. Un olandez ce lucreaza la PWC a facut o poza cu logo-ul nostru pe Times Square”, a marturisit el. 

A urmat pagina de Internet ilovecluj.ro

“Site-ul era dezvoltarea fireasca a proiectului. Cum era deja totul pe Facebook, era nevoie si de un site unde sa putem comunica mai bine ce suntem si ce vrem sa facem. Ne-am propus sa construim un loc in care sa se vada ce gandesc si ce mai fac tinerii din oras. Din pacate, nu e la nivelul la care am sperat pentru ca e nevoie de o investitie mai mare, insa ne ajuta sa mai comunicam diverse lucruri si sunt articole. Nici nu am vrut sa fac compromisuri. Am refuzat sa scriem altceva decat despre Cluj, sa luam oameni pe care nu ii cunoastem. Incerc sa respect conceptul si sa fie curat”, a explicat Mutu. 

In privinta unei posibile colaborari cu echipa care se ocupa de proiectul Cluj Capitala Culturala Europeana in 2021, Mutu spune ca “depinde ce intelegem prin colaborare; mai discut cu cei de acolo, am mai sprijinit anumite campanii de informare, dar ceva concret nu este”. 

Ca toate ideile de succes, clonele I Love Cluj au aparut ca ciupercile dupa ploaie. 

“Nu am avut nici o reactie cand am vazut asta. Nu am urmarit cu mare atentie si nu vreau sa ma las influentat de lucrurile negative din jur. Multi au facut pagini asemanatoare si e foarte bine ca fac asta. Mi-ar fi placut sa fie si ceva mai mare ca I Love Cluj, ca sa am de unde sa invat”, a comentat el. 

In prezent, se deruleaza o campanie de imagine care o are in prim plan pe Sigina Luca. 

“In iarna am avut nevoie de cineva care sa apara in campanie de Craciun, ne-a placut mult cum a iesit si cum a colaborat, asa ca am decis sa devina imaginea noastra si sa apara in campaniile I Love Cluj care vor urma. Incercam sa fim consecventi in comunicare, pentru ca ne ajuta pe termen lung”, a justificat el.

Multi se intreaba daca I Love Cluj a devenit o afacere.

“Se fac bani, dar din suveniruri. Faci bani ca sa poti face lucruri, nu faci lucruri ca sa poti face bani”, pune lucrurile la punct Andrei Mutu.

In aceste zile, echipa I Love Cluj filmeaza prin Cluj-Napoca.

“Lucram la un video de prezentare a orasului. Mai lucram la o harta si un pavilion. Doresc sa ma extind in zona de suveniruri, exista o problema pe piata europeana legat de calitatea lor, preturi mari, calitate proasta, si arata cam la fel. Dar o sa se schimbe. E ca piata florilor de acum 10-15 ani, cand nu era reglementata deloc”, dezvaluie Andrei Mutu. 

Pana acum, proiectul I Love Cluj nu a primit nici un premiu, nici o recunoastere si nici o distinctie in Cluj-Napoca.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *