In vizor

Fan Courier îi aduce în pragul disperării pe clienţii clujeni: „Colete pierdute, întârziate zile bune sau chiar săptămâni, telefoane nefuncţionale, angajaţi la limita analfabetismului şi curieri nesimţiţi, obraznici, ţărani şi aroganţi”

Clienţii Fan Courier din Cluj-Napoca reclamă în număr masiv neregulile întâmpinate în relaţia cu firma de curierat care, conform sesizărilor acestora, întârzie în mod nepermis livrarea coletelor, chiar cu săptămâni bune, asta în cazul în care coletele nu sunt pierdute. 

Fan Courier, cea mai mare firma de curierat din România, înfiinţată în urmă cu 18 ani, creează probleme pentru clienţii din întreagă ţară, existând reclamaţii cu întârzieri ale coletelor chiar cu un an. Managerii firmei s-au închis în prezent într-un turn de fildeş, refuzând orice fel de contact cu opinia publică, la telefoanele Fan Courier de la sediul central din Ilfov şi de la sucursala din Cluj răspunzând, doar după lungi insistente, simplii angajaţi care, în momentul solicitării de informaţii, sau te invită să trimiţi un email (la care nu răspunde nimeni) sau îţi fac legătura telefonică cu un manager care, de asemenea, nu răspunde. 

Declarațiile optimiste din 2015 și realitățile dezastruoase din 2016

În anul 2015, Adrian Mihai, unul dintre fondatorii companiei, declara pentru Ziarul Financiar că afacerea sa „se află pe calea către succes”, considerând că „drumul spre succes este unul pe care mergi tot timpul”. 

„Prin 2007 am fost îngropaţi sub colete. Românii au trimis atât de multe colete, încât depozitul se vedea pe camerele de supraveghere ca şi cum au fost puse cartoane sub camere. Atunci ne-am hotărât să investim într-un spaţiu dotat la cele mai înalte standarde. Atunci am avut un moment de relaxare, dar destul de scurt“, mai declara antreprenorul care, ca planuri de viitor, spunea că Fan Courier îşi propune să se dezvolte în continuare: 

„Suntem lideri din 2006 şi avem foarte multe planuri de pus în practică. Compania o să crească în continuare. (…) Noi am construit o firma care de acum încolo doar se va dezvoltă şi va reuşi să rămână acolo sus. Am încercat să-i punem nişte baze solide şi cred că am reuşit“, preciza Adrian Mihai, citat de Ziarul Financiar. 

Sesizările clienților, în contradicție cu declarațiile managerilor companiei

Se pare că, în ciuda declaraţiilor optimiste ale fondatorului companiei, Fan Courier se află într-un nou impas, firma nereuşind să gestioneze eficient coletele clienţilor care, ajunşi la capătul disperării, au început să reclame în mediul online nenumărate nereguli: 

„Nu cred (sau nu-mi pot imagina) că este vreo sucursala de FAN Courier mai plină de puturoşi decât cea din Cluj. Colete pierdute, întârziate zile bune sau chiar săptămâni, telefoane nefuncţionale, angajaţi la limita analfabetismului şi curieri nesimţiţi, obraznici, ţărani şi aroganţi. Am încercat cât am putut să-i evităm, mergem în Showroom-ul de la eMAG pentru a ridică orice comandă, încercăm să ne convingem furnizorii şi clienţii să nu lucreze cu ei, dar, din când în când, ne lovim iar de idioţii de acolo. Colet trimis luni din Bucureşti de Vodafone România, ajuns marţi dimineaţă în depozit şi încă nescanat de primire. Din lene, prostie, indiferenţă, nu ştiu. Se fac zeci (dacă nu sute) de sesizări privind haosul de la Cluj, dar nimeni nu schimbă nimic. Cei de la Bucureşti (singurii care răspund la telefoane) ştiu de această situaţie, dau vina pe lipsa de personal şi îşi cer scuze. Daţi-i dracului pe toţi incompetenții ăia afară, închideţi punctul de la Cluj şi să fie deservit de alte sucursale, cu riscul de a întârzia cu 24 de ore coletele. Dar nu cu 5 zile. E coadă de câteva ore bune cu oameni care nu au altceva mai bun de făcut decât să meargă direct la ei la sediu pentru a-şi putea ridică coletele. Că altfel, le văd în ani lumina. Am primit comandă de la Ikea cu şofer care a venit direct din Bucureşti în 36 de ore. Impecabil şi profesionist, cu bun-simț şi atitudine extraordinară. Oriunde vezi review-uri despre Hub-ul de la Cluj, notă maximă e undeva la maxim 1.5 din 5. Toţi au probleme, toţi îşi varsă frustrările pe unde pot, se chinuie să intre în posesia coletelor şi să facă treaba penibililor de la Cluj. Iar până când magazinele mari nu iau atitudine şi sistează parteneriatele cu Fan-ul, nimic nu se va schimbă, iar clienţii vor fi la fel de nemulţumiţi ca până acum”, se plânge clujeanul Adrian Petrean. 

Nici Nicoleta Savin nu e mai încântată de serviciile companiei: 

„Sunt extrem de nemulțumită de serviciile de curierat datorită angajaţilor iresponsabili. Coletul care trebuia să ajungă în 24 h, a ajuns în 48 h (nu au avut timp, maşina întârziase şi erau prea multe colete de livrat); pe lângă factul că mi s-a comunicat suma de 17 lei (plata transportului), dar am plătit 23 lei ;awb nu îl recunoştea programul (colet fantomă), nu am fost informată că trebuia ambalat întru-un anumit mod (coletul foarte deteriorat) şi că aş putea beneficia şi de asigurare a coletului (contracost normal). După ce am sunat de nenumărate ori şi-a făcut cineva milă să îmi răspundă la telefon şi să îmi spună că o reclamaţie poate fi doar trimisă pe email şi nimeni nu îmi decontează nimic. Timpul pierdut şi distrugerea coletul cine le plăteşte???” 

Și Daria şi-a aşteptat mult şi bine coletul: 

„Nu meritaţi nici măcar o stea! În dată de 23 septembrie, coletul trebuia să îmi fie livrat acasă! Astăzi, în dată de 1 octombrie, încă nu am primit niciun telefon cum că ar trebui să îmi ajungă coletul. De 3 zile sun încontinuu, aştept câte 15 minute şi apoi renunţ. Fac acest lucru de 7-8 ori pe zi pentru că am nevoie să ştiu când vor ajunge papucii pe care i-am comandat. Am trimis chiar şi un mail, însă nu am primit niciun răspuns.”

„De toată ruşinea, zero respect pentru clienţi, zero calitate. Cu siguranţă nu voi mai apela şi nici nu va voi recomanda. Din cauza incompetenţei de care ați dat dovadă am pierderi materiale de 1500 de ron, cum este posibil să încerc să va contactez o ora la telefon şi linia să sune, dar să nu răspundă nimeni şi ulterior să mi se dea ton de ocupat, să ajung la sediul vostru, să aştept aproape o ora la o coadă imensă şi când întreb de pachetul confirmat că fiind expediat şi ajuns la Cluj să îmi spuneţi că probabil i-a mutat cineva locul şi până se va găsi va dura o zi, două, o luna… şi de despăgubiri cine se ocupă?”, scrie Aisa Benghiac, cu aceeaşi dezamăgire. 

Marius Mandras descrie cel mai bine situaţia: 

„Azi am stat o ora şi 45 de minute la coadă pentru a ridică un colet de la Fan Curier. Sunt total depăşiţi! Asta pe lângă faptul că acest colet mi-a fost trimis acum 5 zile. 

Oricum toţi nervii mei nu se compară cu faptul că la un moment dat a intrat un domn care spune: «Nu va supăraţi, am venit să ridic coletul pe care eu l-am expediat din Carei acum două săptămâni. Îl ridic eu de aici şi-l duc eu la destinatar.» No comment!” 

„Şi eu am avut probleme cu Fan Courier de mai multe ori. Le-am spus şi celor de la Emag cât sunt de neserioşi şi idioţi”, scrie şi Alin. 

Ziar de Cluj a trimis în urmă cu o săptămâna o solicitare către Fan Courier, pentru a ne clarifica situaţia, însă această a rămas fără răspuns, până în ziua de azi. 

Până la momentul publicării acestui material am încercat să îi contactăm atât pe reprezentanţii Fan Courier din Cluj-Napoca, cât şi pe managerii de la nivel central, însă, după o aşteptare de zeci de minute la telefon, am fost redirecţionaţi spre managerii locali care, cu toate că i-am sunat în repetate rânduri, nu au răspuns la telefon. De la nivel central ni s-a transmis să trimitem o nouă solicitare pe mail, la care aşteptăm răspuns. Dat fiind timpul lung de aşteptare, marcă înregistrată deja a Fan Courier, sperăm să primim răspunsurile mai repede decât sunt livrate coletele, de preferinţă în cursul acestui an. 

Din declaraţiile clienţilor, se pare că nici acestora nu le răspunde nimeni la telefon: 

„De răspuns la telefoane, nici poveste. Nu ştiţi, are rost să merg până la depozitul Fan Courier astăzi? Am de primit un colet cu posibilitate de livrare sâmbătă, dar nu m-a sunat niciun curier şi telefoanele de pe site (pentru Cluj-Napoca) sunt închise”, scrie şi Ema, pe un site de socializare. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *