• Centrul logistic de la Cluj-Napoca, al doilea ca mărime din țară, este primul model de HUB cu
„fingere”, tehnologie care optimizează fluxul de curierat.
• Noile tehnologii implementate măresc capacitatea de sortare la 7.500 de colete/oră, cu o viteză a
sortatorului de 2,2 m/secundă.
• HUB-ul de la Cluj, în care lucrează peste 250 de oameni, se întinde pe un teren de 44.600 m² și
deservește atât zona operațională a filialei Cluj-Napoca, dar și întreaga zonă a Ardealului.
• Construcția HUB-ului din Cluj-Napoca a durat mai puțin de 1 an de zile.
Cluj-Napoca, 12 mai 2022: FAN Courier, lider al pieței de curierat din România din 2006, a inaugurat astăzi cea mai recentă investiție din ultimii ani, HUB-ul regional Cluj-Napoca, proiect care ajută compania să-și îndeplinească misiunea asumată față de clienți în urmă cu aproape 25 de ani când Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu puneau bazele primei companii românești din industria de profil.
Pentru construcția HUB-ului de la Cluj-Napoca, FAN Courier a investit 14,5 milioane de euro, acesta fiind primul proiect din România prevăzut cu o soluție care optimizează fluxul de curierat și reduce timpii de sortare și tranzit. HUB-ul din Cluj-Napoca este al doilea ca mărime deținut de FAN Courier, după cel din Ștefăneștii de Jos – construit acum 10 ani, dar modernizat recent și cel din Brașov, deschis în urmă cu 5 ani.
”Inaugurăm astăzi un proiect extrem de important pentru noi și pentru clienții noștri. Sunt foarte mândru de echipa FAN Courier care, în mai puțin de 1 an de zile, într-un context dominat de pandemie și de perspectiva unei crize economice, a reușit să finalizeze un proiect complex și inovator, necesar pentru bunul mers al pieței de curierat din țară. A fost o investiție importantă, dar mai important este faptul că HUB-ul regional Cluj-Napoca
vine să completeze din punct de vedere operațional capacitatea FAN Courier de preluare și sortare a expedițiilor zilnice, lucru ce se va regăsi în performanța operațională crescută, cu impact direct în scăderea timpilor de livrare”, a declarat Adrian Mihai, CEO FAN Courier, cofondator al liderului de piață din industria locală de curierat.
Noul HUB de la Cluj-Napoca, a cărui construcție a început în februarie 2021 și s-a finalizat aproximativ 10 luni mai târziu (după care s-a trecut la instalarea benzii de sortare), are două direcții de activitate curentă: pe de o parte, găzduiește și preia activitatea filialei din Cluj ce deservește orașul Cluj-Napoca și zonele limitrofe, cu un număr de aproximativ 15.000 de expediții zilnice, iar pe de altă parte, preia și gestionează toate operațiunile de
tranzit pentru expedițiile din întreaga zonă a Ardealului.
Noutatea pe care FAN Courier o aduce la noul HUB din Cluj-Napoca în beneficiul clienților săi este sistemul ergonomic (un sistem cu „fingere”) care ajută la încărcarea și descărcarea mult mai rapidă a expedițiilor de către curieri, diminuând considerabil distanța pe care aceștia o parcug în interiorul depozitului în timpul manipulării coletelor. HUB-ul din Cluj Napoca este primul din țară care optimizează fluxul de curierat (sortare/încărcare/descărcare). Depozitul este dotat cu o bandă de sortare marca Vanderlande (model Posisorter) cu o capacitate de sortare de 7.500 de colete/oră, ceea ce înseamnă o viteză a sortatorului de 2,2 m/secundă. Sistemul este prevăzut cu 41 de tobogane (destinații).
”După aproape 25 de ani de activitate continuăm să facem pionierat în industria noastră. Am fost primii operatori din această industrie care au adus în România banda de sortare automată a coletelor și rămânem primii în introducerea de soluții inovative care, în final, au ca scop satisfacerea
nevoilor clienților noștri.
Facem același lucru și la HUB-ul din Cluj-Napoca, al doilea ca mărime din țară, unde punem în funcțiune o tehnologie cu totul nouă pentru România, care ne va ajuta să sortăm mult mai repede, câștigând zilnic timp (mai bine de 1 oră) și mărind, astfel, capacitatea de livrare. De asemenea, pe tranzit, noua tehnologie folosită scurtează la jumătate timpul de sortare, ceea ce ne permite să ajungem mult mai rapid la filialele deservite, cu beneficii directe pentru întreaga zonă a Ardealului și nu numai”, a adăugat Felix Pătrășcanu, cofondator FAN Courier.
Terenul achiziționat de FAN Courier pentru HUB-ul de la Cluj-Napoca are o suprafață de 44.600m², din care 28.500m² reprezintă suprafață construibilă iar 16.100m² sunt destinați parcărilor și zonelor de acces. Construcțiile deja finalizate se întind pe o suprafață de 6.500m² (clădirea de birouri, zona de tranzit și zona de sortare dedicată curierilor).
În HUB-ul de la Cluj-Napoca, activitatea curentă este asigurată de peste 250 de oameni, angajați ai filialei și șoferi de tranzit
”Am fost întotdeauna preocupați de optimizarea proceselor tehnologice și de îmbunătățirea serviciilor pentru a satisface cât mai multe dintre nevoile clienților noștri, într-un timp cât mai scurt. De aceea, investim și ne dezvoltăm constant, pentru a ne putea îndeplini această misiune. HUB-ul de la Cluj este o continuare firească a strategiei de dezvoltare pe care ne-am propus-o pe termen lung. Pentru noi, investițiile în tehnologizare rămân
o prioritate și o preocupare constantă, pentru că sunt printre cele mai importante în dezvoltarea business-ului și creșterea competitivității. Aceasta este cea mai bună dovadă că suntem preocupați constant de viitor și de calitatea serviciilor cu care venim in întâmpinarea clienților noștri”, a declarat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.
Strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu și lung include construirea unui alt HUB de sortare/încărcare/descărcare la Sibiu, unde s-a achiziționat deja un teren și continuarea dezvoltărilor la Ștefăneștii de Jos, cu un centru logistic.
Despre FAN Courier ”Oriunde, cu plăcere.”
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai. FAN Courier a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.
FAN Courier deservește cei peste 55.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 7.500 de angajați și colaboratori și a unei flote auto de aproximativ 4.400 de autovehicule. Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem ”door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără kilometri suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional, prin parteneriate solide. Distincțiile obținute constant în ultimii ani de compania FAN Courier reprezintă o recunoaștere a performanței de afaceri, a
implicării în dezvoltarea economică a României, a responsabilității în fața comunității și a implicării acționarilor fondatori în educarea viitoarei generații de antreprenori. Constant, FAN Courier se numără printre companiile incluse în Topul celor mai puternici jucători din economie, realizat de
diferite organizații și publicații de business recunoscute în România: locul 1 în Topul Național al Firmelor Private din România, la categoria întreprinderi mari, realizat de Camera de Comerț și Industrie a României, locul 3 în Topul Național al Firmelor Private, categoriile Performanță Globală și Productivitate Întreprinderi Mari, locul 12 în Topul celor mai cunoscute și longevive branduri românești, realizat anual de publicația BIZ, Courier Company of the Year în cadrul Galei Premiilor Industriei de Curierat în 2014-2019 și Best Courier Company, acordat în cadrul GPeC în
perioada 2015-2021.