Clujana, una dintre cele mai renumite fabrici de încălțăminte din Transilvania, dar și din România, a reușit să iasă din insolvență, dar nu a reușit încă să își mute sediul în Tetarom I. Despre acest aspect se discută încă din anul 2018. Deocamdată, pentru reducerea cheltuielilor, s-a votat, astăzi, reducerea numărului de membri din Consiliul de Administrație la minimul necesar.
„Societatea nu poate funcționa decât cu minim trei membri în Consiliul de Administrație și am decis să reducem la minim numărul de membri din Consiliul de Administrație, cum de altfel ar trebui să ne gândim să facem și cu alte societăți ale noastre, care au șapte membri și din păcate nu încheie pe profit. Am considerat că trei sunt suficienți având în vedere situația economică declicată în care se găsește Clujana”, a declarat, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
În ceea ce privește mutarea activității din vechile hale din Piața 1 Mai în parcul industrial Tetarom I, muncitorii mai au de așteptat.
„Suntem în procedură de întabulare și de înscriere în inventarul domeniului privat al imobilelor de la Clujana și în paralel încercăm printr-o adoptare a regulamentului Tetarom să mutăm societatea Clujana în noile hale moderne de la Tetarom, condițiile de muncă fiind acolo mult mai bune și hale noi făcute pe bani europeni. Clujana se va muta în aceste hale, iar noi va trebui să decidem ce se va întâmpla cu terenul și cu construcția și dacă se va face altă investiție pe acel teren”, a afirmat Tișe.
În 2017, Clujana figura cu 339 de angajați, o cifră de afaceri de 8,2 milioane lei și pierderi de aproape 5 milioane lei. Din 2010, cea mai mare fabrică de încălțăminte din Cluj și din regiune a avut pierderi în fiecare an, pierderi care au variat între 1,4 milioane lei și 3,2 milioane lei. Cel mai prost an a fost însă 2017.
Acum, fabrica de încălțăminte are aproximativ 100 de angajați.
În prezent, Clujana deține două showroom-uri în Cluj-Napoca, la sediul din Piața 1 Mai, numărul 4-5 și în Piața Mihai Viteazu, numărul 30, un magazin în Sibiu, precum și în incinta unui hipermarket din Oradea. Totodată, societatea Clujana intenționează să își desfacă produsele nu doar în România, ci și pe piața europeană, în țări precum Germania și Italia.