După îndelungi tratative, după o muncă susținută, eforturile taximetriștilor au fost recunoscute de administrația locală, astfel încât tarifele pentru transportul public în regim de taxi urmează să fie majorate.
În fond, este vorba despre o reușită dublă a Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania: unul dintre demersurile însemnate ale asociației a fost cel legat de accesul taxiurilor pe benzile dedicate transportului în comun, conform Legii 38/2003. După un dialog constructiv și argumentat cu administrația, în această săptămână începe derularea unui program pilot, pe Bulevardul Nicolae Titulescu.
CITEȘTE ȘI: Boc îi lasă pe taximetriști să circule pe banda dedicată transportului în comun
O altă realizare a asociației vizează majorarea tarifelor pentru transportul public în regim de taxi:
în urma discuțiilor și analizei derulate marți, în cadrul Comisiei de negociere a tarifelor maximale, administrația locală a avizat favorabil majorarea tarifelor pentru cursele de taxi după cum urmează:
Tarif pe timp de zi / noapte
Pornire:
3,10 lei 4,50 lei
Tarif Distanță lei/km
3,10 lei 4,50 lei
Staționare lei/oră:
31,0 lei 45,0 lei
Noile tarife au fost negociate intens de către Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania și reprezentanții administrației locale, pentru fiecare bănuț, iar discuțiile au durat peste 4 ore.
Prin urmare, după negocieri susținute, eforturile taximetriștilor clujeni pentru îmbunătătțirea calității transportului public au fost recunoscute, mai întâi prin majorarea tarifelor, solicitare formulată de către Aociația Taximetriștilor Clujeni în repetate rânduri:
dacă tarifele pentru transportul public în comun (CTP Cluj-Napoca) au fost majorate încă din vara anului trecut, iar adresele taximetriștilor clujeni erau neglijate cu nonșalanță de către administrația locală, acum Primăria Cluj-Napoca a răspuns pozitiv în acest sens.
Merită amintit faptul că edilul clujean Emil Boc afirma necesitatea creșterii calității transportului public, inclusiv a transportului public în regim de taxi, aspect impropriu în condițiile în care taximetriștii clujeni nu reușeau să-și acopere cheltuielile din cauza tarifelor reduse, valabile încă din anul 2013.
Conform noului regulament adoptat de municipalitatea clujeană în ultima sedință de Consiliu local, taximetriștii clujeni sunt obligați la o serie de investiții, precum dotarea mașinilor cu plata POS, creșterea calității serviciilor, iar din 2021, pe lângă plata cu cardul, mașinile de taxi trebuie să fie dotate cu motor Euro 5. Ori aceste investiții la care sunt obligați taximetriștii clujeni se dovedeau a fi imposibile în condițiile în care tarifele pentru transportul public în regim de taxi nu a fost actualizate de 6 ani de zile.
CITEȘTE ȘI: Taximetriștii au ajuns bătaia de joc a lui Boc, care îi ține pe aceleași tarife vechi de 6 ANI
În urmă cu două săptămâni, reprezentanții Asociației de Monitorizare Taxi Transilvania au fost invitați la discuții cu reprezentanții municipalității clujene, de unde au ieșit cu noi promisiuni:
încă două comisii în urma cărora se va lua o decizie finală pe baza căreia va fi întocmit un proiect de hotărâre de Consiliu local în care să fie prevăzut noul plan tarifar practicat de taximetriștii clujeni.
CITEȘTE ȘI: Speranța taximetriștilor moare ultima. Tarcea le promite două comisii pentru majorarea tarifelor
În urma negocierilor purtate marți, 19 noiembrie, noile tarife pentru serviciul public în regim de taxi au fost stabilite și aprobate de reprezentanții municipalității clujene, iar astfel aceste modificări vor face subiectul unei hotărâri de Consiliu local, cel mai probabil prin suplimentarea deciziilor care urmează să fie adoptate.