Rautacisme

Emil Boc spală cu detergent imaginea Clujului mizerabil în cartiere

„Curățenia de primăvară” realizată la Cluj-Napoca prin spălarea străzilor reprezintă o nouă acțiune numai de fațadă a primarului Boc ce spală, de fapt, cu detergent, doar imaginea Clujului mizerabil în cartierele unde, la tot pasul, te împiedici de câte un gunoi sau calci într-un rahat uman sau de câine.

În loc să salubrizeze Clujul prin adunarea peturilor, a resturilor menajere, a hainelor vechi, a pantofilor, electronicelor, a deșeurilor aruncate peste tot prin cartiere, nu direct pe trotuare, ci pe alei, pe spațiile verzi, pe lângă trotuare, Primăria, prin firmele de salubritate plătite cu bani publici, salubrizează orașul, chipurile, spălând carosabilul și trotuarele de praf.

De salubritatea astfel realizată a Primăriei se va alege însă imediat praful, fiindcă eternele șantiere publice și private ale Clujului, care generează cantități imense de praf și de moloz zi de zi, vor face ca praful și noroiul să se redepună, în cel mult o zi, din nou, pe trotuare.

Important nu e însă să avem un Cluj pe bune mai curat, ci poze cu acțiunile de salubrizare, care, postate pe Facebookul primarului, să spele imaginea orașului căruia locuitorii încep să îi vadă, din ce în ce mai mult, mizeria, de când sunt obligați de măsurile guvernului liberal să se preumble mai mult prin jurul domiciliului.

„CLUJUL MAI CURAT: acțiunile de spălare cu detergent continuă în cartiere

Aseară: Str. Fântânele, Str. B.P.Hașdeu, Piața Unirii, Str. Universității, Str. Petru Maior, Colonia Făget, Str. Măceșului, Calea Someșeni, B-dul Muncii, Str. Gheorghe Asachi, Str. Porțelanului, Calea Dorobanților, Str. Pavel Roșca, Str. Pitești.

Acestea sunt zonele din Cluj-Napoca în care operatorii de salubritate au intervenit luni, 5 aprilie, cu acțiuni suplimentare de curățenie – spălarea cu detergent a străzilor și trotuarelor (curățat în tandem perie mecanică, cisternă cu furtun și periat manual)”.

(…)

Sectorul I este acoperit de SC Supercom SA Cluj, iar sectorul II de operatorul C.S. Brantner Vereș SA.

Aceste acțiuni sunt organizate sub cupola CLUJUL MAI CURAT, care cuprinde diverse programe pregătite de Primăria Cluj-Napoca pentru curățenia specifică sezonului cald. Sunt organizate separat de acțiunile obișnuite de curățenie din municipiu, care continuă conform programului, pe zeci de străzi în fiecare zi.

Programul de spălare suplimentară cu detergent pentru perioada următoare va fi publicat pe website-ul primăriei”, a postat primarul în 6 martie, pe pagina sa de Facebook, unde a atașat și zeci de fotografii, așa cum ne-a obișnuit deja.

Din exces de zel, cu apă și detergent au fost spălate până și automatele digitale de bilete ale CTP. O fi bine, o fi rău să speli cu apă sub presiune aceste dispozitive electronice?!

Nici Piața Blaga, proaspăt inaugurată, nu a scăpat de hărnicia primarului și a firmelor de salubritate. Asta, în timp ce punctele gospodărești din cartiere put de îți îndoaie nasul, de veșnic nespălate ce sunt:

Acțiunea „Clujul mai curat” a curățit și bugetul orașului de bani care puteau fi utilizați mai cu folos acum, pe timp de pandemie. Banii s-au dus însă pe apă și pe detergent, în canalizare, firmele de salubritate au mai ciupit un câștig, primarul un ciubuc de imagine, iar clujenii simpli rămân tot cu rahatul de câine și cu petul cel de toate zilele, pe toate aleile dintre blocuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *